Import til gule plader?
Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 20:16

Hejsa Alle

Nu har jeg læst rundt omkring, og kan ikke rigtigt blive klog på de nye
regler..
Hvis jeg vil importere en bil på gule plader, som er fra før 1998, så er der
ikke den dyre misundelsesafgift på 5k pr år vel?
Og hvad er registreringsafgiften? er den 50% eller er det en anden procent
rate?

Er der en der kan skitse det lidt op?

Mvh
Morten

Fra : Kim S

Dato : 13-11-07 23:30

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis jeg vil importere en bil på gule plader, som er fra før 1998, så er
> der ikke den dyre misundelsesafgift på 5k pr år vel?

Nej...

> Og hvad er registreringsafgiften? er den 50% eller er det en anden procent
> rate?
>
> Er der en der kan skitse det lidt op?

Det er meget svært at finde en pris på reg.afg. på gule plader.
Det ville være rart, hvis muligheden fandtes á la "Afgift ved import"
på bilbasen.dk.

Mvh, Kim

Fra : Kim S

Dato : 13-11-07 23:37

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
Så vidt jeg kan læse af dette link:
http://amino.dev.spamfighter.com/forums/p/2890/2890.aspx
er max afgift 56.800, men jeg kender ikke reglerne.

Mvh, Kim

Fra : Mogens

Dato : 14-11-07 19:13

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nej, reglerne er ikke klare og under ændring - igen.
Man har varslet efterbetalinger til dem, som registrerer på
gule lpader i disse dage...

> Så vidt jeg kan læse af dette link:
> http://amino.dev.spamfighter.com/forums/p/2890/2890.aspx
> er max afgift 56.800, men jeg kender ikke reglerne.

Max afgiften gjaldt kun biler over 3 tons...