"Engine fault" i Xsara picasso 1,6 hdi
Fra : Bo

Dato : 13-11-07 19:51

Hej

Min bil begyndte her til aften at brokke sig ved at bippe et par gange
og skrive 'engine fault' når jeg starter den. Skal jeg begynde at spare
sammen til en ny motor med det samme eller hvad?

Jeg har købt bilen brugt og der var desværre ikke nogen manual med til
den, så jeg kan ikke se noget om hvad denne fejl betyder ud over, at det
jo nok har noget med motoren at gøre.

Er der nogen der har et bud på hvad denne besked kan dække over og om
det vil være meget skidt fortsat at køre i den?

Hilsen
Bo

Fra : Møller

Dato : 14-11-07 13:26

Bo skrev:
> [...]
> og skrive 'engine fault' når jeg starter den. Skal jeg begynde at spare
> sammen til en ny motor med det samme eller hvad?

Nok ikke så alvorligt, men prøv her:
http://www.citronik.dk/

Møller

Fra : bo.thomassen@gmail.c~

Dato : 14-11-07 14:07

On 14 Nov., 13:25, Møller <M...@g2net.dk> wrote:

> Nok ikke så alvorligt, men prøv her:http://www.citronik.dk/
>
> Møller

Hej

Da jeg har 120km hver vej til og fra arbejde turde jeg ikke at tage
chancen sådan som vejret har artet sig de sidste par dage, så jeg blev
hjemme idag og fik bilen på værksted.

Jeg er lige kommet tilbage fra citroenværkstedet hvor jeg fik lov at
betale 5470,74 kroner for at få skiftet en "gdr-ventil"...

Det er da lige til at få det dårligt over...

Hilsen
Bo

Fra : Mogens

Dato : 14-11-07 17:50

<bo.thomassen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige kommet tilbage fra citroenværkstedet hvor jeg fik lov at
> betale 5470,74 kroner for at få skiftet en "gdr-ventil"...
> Det er da lige til at få det dårligt over...

Det er samme er lige sket for min Renault. I mit tilfælde bad jeg
dem rense EGR-ventilen istedet for at udskifte den. Renault men-
te ikke, at det var den rette fremgangsmåde - de ville istedet udskifte...

Fra : Bo

Dato : 14-11-07 19:58

Mogens wrote:
> [...]
> dem rense EGR-ventilen istedet for at udskifte den. Renault men-
> te ikke, at det var den rette fremgangsmåde - de ville istedet udskifte...

Ja, jeg skrev forkert før... det var EGR-ventilen den var gal med.
GDR-ventilen er vist en dims jeg selv har fundet på... :)

Hilsen
Bo

Fra : Mogens

Dato : 14-11-07 20:04

"Bo" <bo@bort_._dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg skrev forkert før... det var EGR-ventilen den var gal med.
> GDR-ventilen er vist en dims jeg selv har fundet på... :)

Yes yes - I know. Nu kan du jo så begynde at spare op til den
næste udskiftning, fordi det er en typisk fejl på bilerne. Min gik
efter 2½ år/130.000 km - helt som normalt iflg. Renault...

Fra : Bo

Dato : 15-11-07 20:17

Mogens wrote:
> [...]
> næste udskiftning, fordi det er en typisk fejl på bilerne. Min gik
> efter 2½ år/130.000 km - helt som normalt iflg. Renault...

Jeg får pludselig en skummel mistanke om franskmændene måske har
programmeret bilernes computere til at melde fejl efter 2½ år... :) Min
nåede at køre omkring 141.000 km...

Hilsen
Bo

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-11-07 09:45

On Wed, 14 Nov 2007 19:58:04 +0100, Bo <bo@bort_._dk> wrote:

>Ja, jeg skrev forkert før... det var EGR-ventilen den var gal med.
>GDR-ventilen er vist en dims jeg selv har fundet på... :)

Skynd dig at tage patent på den og sælg den til PSA, så mekanikerne kan
få endnu en dims, de ikke ved hvordan skal repareres.

--
Thomas

Tillykke til VOK.
Og et "So long, Suckers!" til pattebørnene på "Rød Stue" samt NA.

Fra : Thore Jensen

Dato : 14-11-07 20:12

bo.thomassen@gmail.com skrev:

> Jeg er lige kommet tilbage fra citroenværkstedet hvor jeg fik lov at
> betale 5470,74 kroner for at få skiftet en "gdr-ventil"...
>
> Det er da lige til at få det dårligt over...

Doohh 8-0

Hvad kostede ventilen og hvor meget er arbejdstid?

Thore

Fra : Bo

Dato : 15-11-07 20:05

Thore Jensen wrote:

> Doohh 8-0
>
> Hvad kostede ventilen og hvor meget er arbejdstid?
>
> Thore
Ventilen kostede omkring 3200,- Så røg der ca. 1000 på i arbejdsløn og
resten er moms...

Hilsen
Bo