Shell Helix Plus 10W-40 - Mondeo 1,8 1995
Fra : JL

Dato : 12-11-07 22:45

Jeg kører pt. med Shell Helix Plus 10W-40 i min Mondeo 1,8 fra 1995.
Skidtet er jo på tilbud i Bilka hver 2. uge

Men er det egentlig OK til denne bil, specielt her til vinteren?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-11-07 22:46

JL skriver:

> Jeg kører pt. med Shell Helix Plus 10W-40 i min Mondeo 1,8 fra 1995.
> Skidtet er jo på tilbud i Bilka hver 2. uge
>
> Men er det egentlig OK til denne bil, specielt her til vinteren?

Hvad siger instruktionsbogen til bilen ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-11-07 22:51

"JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg kører pt. med Shell Helix Plus 10W-40 i min Mondeo 1,8 fra 1995.
> Skidtet er jo på tilbud i Bilka hver 2. uge
>
> Men er det egentlig OK til denne bil, specielt her til vinteren?

Det vil jeg tro, det virker da fint hele året rundt til V70'eren....
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin

Dato : 13-11-07 03:19

JL wrote:
> Jeg kører pt. med Shell Helix Plus 10W-40 i min Mondeo 1,8 fra 1995.
> Skidtet er jo på tilbud i Bilka hver 2. uge

Nogen der ved hvor man kan få Mobil 1 10W-30 eller 40 henne på tilbud?

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-11-07 04:39

> [...]
> Skidtet er jo på tilbud i Bilka hver 2. uge
>
> Men er det egentlig OK til denne bil, specielt her til vinteren?

Ford anbefaler 5w-30 til Mondeo, jeg køre dog selv med 5w-40 i min V6er da
det er noget nemmere at skaffe til fornuftige penge.
Jeg ville da skifte til noget 5w-40 eller 5w-30 hvis jeg var dig.

--
Hilsen
Martin Vollert

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 13-11-07 09:43

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er noget nemmere at skaffe til fornuftige penge.
> Jeg ville da skifte til noget 5w-40 eller 5w-30 hvis jeg var dig.

Så vist jeg husker har EcoTech motoren sarte ventiløftere. Derfor anbefales
5W-30

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Søren Kristensen

Dato : 13-11-07 19:35

> [...]
> Skidtet er jo på tilbud i Bilka hver 2. uge
>
> Men er det egentlig OK til denne bil, specielt her til vinteren?

Min mondeo 1,8 fra 97, har altid kørt med 10W-40, den har lige rundet
422.000 km

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 21:48

"Søren Kristensen" <sjk_email@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Min mondeo 1,8 fra 97, har altid kørt med 10W-40, den har lige rundet
> 422.000 km

Det var da en slat.
Hvordan alle disse km ?