Golf spilder olie
Fra : Benny Andersen

Dato : 12-11-07 12:16

Hej gruppe

Drejer sig om diesel 1.5 årgang 87. Bruger normalt 1l/1500km. Olie sprøjtes
op ved oliepinden. Forleden spiltes der en masse olie - og ser
efterfølgende at oliepinden ikke er helt nede.
Jeg har fornyeligt, hvor det var helt galt med olispild, skiftet olie og
oliefilter. Det hjalp på olieforbruget (som jeg antager var delvis spild)
Er det nomalt at olie trykkes op ved oliepinden?
Hvad kan det skyldes?

På forhånd tak.
Benny Andersen

Fra : Allan F

Dato : 12-11-07 15:42

"Benny Andersen" <a.mail.user@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> oliefilter. Det hjalp på olieforbruget (som jeg antager var delvis spild)
> Er det nomalt at olie trykkes op ved oliepinden?

Det tyder på overtryk i krumtaphuset. Der skal være en slange, der fører
luft fra krumtaphuset til indsugningen. Det kan være at den er stoppet.

Desuden er din golf en 1.6. Vw har ikke haft en 1.5 siden ca. den første
årgang af golfen i '74.

Allan F

Fra : Benny Andersen

Dato : 12-11-07 21:50

On Mon, 12 Nov 2007 15:42:02 +0100, Allan F wrote:

> Det tyder på overtryk i krumtaphuset. Der skal være en slange, der fører
> luft fra krumtaphuset til indsugningen. Det kan være at den er stoppet.

Tanken har også strejfet mig - og ja der en slange fra ventildækslet til
indsugningensmanifolden. Jeg prøvede at pille slangen af mens motoren
kørte, men synes stadig at der var overtryk ved oliepinden (boblen ved
oliepind plastikdimsen der slutter til motorblokken.)
Jeg tror dog at jeg vil prøve at pille den slange helt af og rense den med
en split.

> Desuden er din golf en 1.6. Vw har ikke haft en 1.5 siden ca. den første
> årgang af golfen i '74.

OK - jeg har altid registeringsattesten med (stelnummer) når der skal købes
stumper.

Tak for tilbagemeldingen.
Benny Andersen

Fra : ShutEye

Dato : 12-11-07 22:02

> [...]
> oliepind plastikdimsen der slutter til motorblokken.)
> Jeg tror dog at jeg vil prøve at pille den slange helt af og rense den med

Du skriver "fra ventildækslet til indsugningsmanifolden".
Det er vist ikke lige den slange Allan hentyder til.
Det skal være en slange fra 'bunden' af motoren til indsugningsmanifolden.

> OK - jeg har altid registeringsattesten med (stelnummer) når der skal
> købes
> stumper.

Altid en god ide :)

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-11-07 17:04

Benny Andersen wrote:
> [...]
> oliefilter. Det hjalp på olieforbruget (som jeg antager var delvis spild)
> Er det nomalt at olie trykkes op ved oliepinden?

Da jeg købte min nuværende bil, sprøjtede den også lidt olie op ved oliepinden.
Det gik dog på et tidspunkt op for mig, at gummiet som trykkes ned i røret nok var slidt/mørnet væk.
I med en ny oliepind, og siden har der ikke kommet en dråbe olie fra oliepinden andet end når jeg kigger oliestand :)