Gnaver i bilen - Hvad gør man?
Fra : Thore Jensen

Dato : 11-11-07 17:01

Hej NG

Jeg har nu for første gang mødt et problem med en bil, som jeg ikke kan
løse!

Det drejer sig om min Citroen Picasso..

Den er blevet angrebet af en gnaver, mus eller rotte, og det fortsætter!..

I løbet af den sidste uges tid er der blevet gnavet i en bagdør,
beklædningen, og nu i nat i rattet!

Tilsyneladende bor den ivrige gnaver ikke i bilen, men kommer ind udefra!

Følgende har været forsøgt uden held.

1. At parkere bilen et andet sted om natten, dog ikke mere en ca. 100 m
længere væk
2. At undersøge om gnaveren bor i bilen, vha en visuel kontrol,
kombineret vores hund - der er i stand til at søge - Det gør den IKKE!
3. At konens kat inde i bilen natten over - DET imponerede ikke min
kone! Men det afhjalp heller ikke problem, dog havde der ikke været
besøg den nat!

Hvad f..... gør jeg, og hvordan kommer møgkræet ud og ind af bilen????

M.v.h.
Thore Jensen
- Citroen Picasso, 2,0 HDI

Fra : TDN

Dato : 11-11-07 17:09

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> nat!
>
> Hvad f..... gør jeg, og hvordan kommer møgkræet ud og ind af bilen????

Når vand ikke kan komme ind i bilen kan en gnaver vel heller ikke, men jeg
så et afsnit af Pimp my car hvor der boede mus/rotter inde i bilen, mener
det var foran i hulrummene under instrumentbordet. Hvad med en gammeldags
musefælde og et stykke pølse.....

Mvh
Thomas

Fra : nuller

Dato : 11-11-07 17:37

> [...]
> nat!
>
> Hvad f..... gør jeg, og hvordan kommer møgkræet ud og ind af bilen????

Sådan et lille "møgdyr"
Men prøv med en musefælde og en rosin i, det er altså ikke en joke men mus
elsker rosiner.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 12-11-07 21:14

nuller wrote:

> Sådan et lille "møgdyr"
> Men prøv med en musefælde og en rosin i, det er altså ikke en joke
> men mus elsker rosiner.

Jeps, friske rosiner er uovertruffent som lokkemiddel i en smækfælde, både
til mus og rotter.

Og jeg kan tilføje at nogle tændkabler åbenbart er velsmagende, og andre
åbenbart uspiselige.
Jeg havde engang mus i min æske med tændkabler, kun tændkablerne af et
enkelt fabrikat blev spist.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : ERLO

Dato : 11-11-07 19:39

Thore Jensen skrev:
> [...]
> besøg den nat!
>
> Hvad f..... gør jeg, og hvordan kommer møgkræet ud og ind af bilen????

Hej
Jeg vil bare sige at du skal ikke bruge musegift. For en mus der er
himlet og ligger på varmeapparatet gør din bil ubrugelig!!
Fra en frankrig-farende campist (boende i Hvidovre) kan jeg fortælle at
silicone sprøjtet på diverse ledninger behager ikke disse gnavedyr og
man kan få lov til at beholde sit ledningsnet ifred.
Mvh. ERLO

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 11-11-07 21:06

> Hvad f..... gør jeg, og hvordan kommer møgkræet ud og ind af bilen????

Vi plejer at bruge fælder til sådanne kræ! Både ude og inde, har dog ikke
oplevet det i nogen af bilerne endnu.

Stef

Fra : Lars O.

Dato : 11-11-07 22:36

Thore Jensen skrev:

> 3. At konens kat inde i bilen natten over - DET imponerede ikke min
> kone!

Kan du ikke bare få din egen kat så?

/Lars

Fra : Thore Jensen

Dato : 12-11-07 08:10

Lars O. skrev:

> Kan du ikke bare få din egen kat så?
>
> /Lars

Hvad tror du selv?! Neeeej

Thore

Fra : Møller

Dato : 12-11-07 11:50

Lars O. skrev:

> Kan du ikke bare få din egen kat så?

Eller kone.

Møller

Fra : claus b.p.

Dato : 12-11-07 13:37

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> 3. At konens kat inde i bilen natten over - DET imponerede ikke min kone!
> Men det afhjalp heller ikke problem, dog havde der ikke været besøg den
> nat!

Normalt ville jeg finde det umuligt og grænsende til dyrplageri at lukke en
kat inde i bilen.... Dog havde vi en kat som elskede at kravle ind i biler.
Fra tid til anden måtte jeg så hente den mange kilometer væk, når den var
kravlet ind i en fremmed bil. Katten er dog ikke mere, en dag lagde den sig
foran en bil!

/Claus

Fra : Anders Majland

Dato : 12-11-07 20:20

> [...]
> biler. Fra tid til anden måtte jeg så hente den mange kilometer væk, når
> den var kravlet ind i en fremmed bil. Katten er dog ikke mere, en dag

Vi har en killing fra i sommers der er overalt - incl bilen. Men den kan
ikke lide at køre i bil så min kone har indtil videre opdaget den inden hun
er kommet for langt væk (og så kan den få lov at gå hjem ...)

Den kan også komme i en barnevogn der er lukket med både insektnet og
regnslag over - Og finder sig i at sønnike "klapper" den i hoveded og bider
den i halen ....

I formiddags blev jeg nødt til at lukke katten inde for at sønnike kunne få
lov til at sove ude (Efter at jeg have brugt 15min forgæves på at holde ham
ude af barnevognen)

Men en mus kræver ikke meget plads for at komme ind og er den der først kan
den godt være musestille hvis den tror den er i fare ...

Jeg vil nu heller ikke være så nervøs for katten ved at lukke den inden i
bilen - nærmere for bilen hvis den mangler et sted at skide, begynder at
kede sig (bide/krasse) og ikke mindst hvis den får fat i gnaveren og leger
med den til den er fordelt i hele kabinen ....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-11-07 10:06

On Nov 12, 8:20 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
> lov til at sove ude (Efter at jeg have brugt 15min forgæves på at holde ham

Det samme her, den ene af vores katte er slem til det, så den blive
lukket inde i fyrrummet (hvor de i forvejen bor, så de har bakke, mad
og vand derinde).

> Men en mus kræver ikke meget plads for at komme ind og er den der først kan
> den godt være musestille hvis den tror den er i fare ...

Men hvis katten er velfodret har den tålmodighed nok til at vente....

Det samme her.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Anders Majland

Dato : 13-11-07 17:07

> Det samme her, den ene af vores katte er slem til det, så den blive
> lukket inde i fyrrummet (hvor de i forvejen bor, så de har bakke, mad
> og vand derinde).

Samme her - og når den ellers ikke sove i barnevognen ligger den gerne på
fyret opad afgangsrøret der er mindst 60grader ....

> Men hvis katten er velfodret har den tålmodighed nok til at vente....

Yep det er sjovt at observere hvem der er mest tålmodig - Ofte er det
katten. Vores killing fik i sommers en klokke på så vi havde en chance for
at høre den komme inde den trådte os under fødderne... Men den kan sagtens
fange mus selvom den stadig har en klokke om halsen ...

Nå det er vist ved at være OT ....

Men hvis katten ikke har noget mod at ligge i en lun bil så lad evt et
vindue eller dør stå nok åbent til at den kan gå ud hvis den ikke tror der
er noget at jage ...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-11-07 10:07

On Nov 12, 9:13 pm, "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

> Jeps, friske rosiner er uovertruffent som lokkemiddel i en smækfælde, både
> til mus og rotter.

Det samme er marcipan og spegepølse.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-11-07 09:33

On Nov 13, 5:06 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Samme her - og når den ellers ikke sove i barnevognen ligger den gerne på
> fyret opad afgangsrøret der er mindst 60grader ....

Samme her, underlige dyr

> [...]
> at høre den komme inde den trådte os under fødderne... Men den kan sagtens
> fange mus selvom den stadig har en klokke om halsen ...

En smule

> Men hvis katten ikke har noget mod at ligge i en lun bil så lad evt et
> vindue eller dør stå nok åbent til at den kan gå ud hvis den ikke tror der
> er noget at jage ...

En mulighed, hvis bilen holder i garage.