De kan heller ikke måle bagagerummet op
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 11-11-07 16:15

Hej

For nylig viste en undersøgelse at bilerne kører kortere end opgivet.
Egentlig sjovt, at der skulle en undersøgelse til for at fortælle noget
som alle bilejere godt ved, men det er en helt anden historie.

Men den er nu også galt med bagagerummet. Ifølge det tyske Autobild.de,
så er bagagerummet mindre eller væsentlig mindre end opgivet. Ikke en
eneste af de biler de testede levede op til producentens egne oplysninger.

http://www.autobild.de/artikel/Themen-Testberichte-Das-passt-wirklich-rein-_449375.html

Man skal købe den fulde artikel, men bare billedteksterne i
billedgalleriet fortæller meget. Ofte snakker vi om op mod 100 liter
mindre end opgivet. For eksempel viser det sig at den nye Passat
Stationcar er mindre end Golf Stationcar i bagagerummet. Av, av.

Nogle af bilproducenterne undskyldte sig med, at de havde regnet pladsen
til reservehjulet med og i Opel Tigras tilfælde talte man pladsen bag
sæderne med som bagagerum.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 11-11-07 16:35

Hesja

>For nylig viste en undersøgelse at bilerne kører kortere end opgivet.
>Egentlig sjovt, at der skulle en undersøgelse til for at fortælle noget
>som alle bilejere godt ved, men det er en helt anden historie.

Komme jo an på hvem man er og hvordan man kører....

Min Peg 206 1,6 benzin er opgiver til 15,5 km/l - men jeg kan
SAGTENS få 18km/l ud af den !!

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk