Advarselslampe Airbag - Polo `96
Fra : J.K.Arning

Dato : 11-11-07 12:50

Advaqrselslampen for Airbag lyser i Polo årgang 96.

Jeg har en meget stærk mistanke til vejret, om det så er fugt eller kulde
eller begge dele ved jeg ikke men advarselslampen begyndte at lyse netop da
den første sne ankom herovre i sverige.

For jer der har forstand på dne slags, lyder det som en mulig forklaring
eller er der med 100% sikekrhed problemer med Airbaggen?

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 11-11-07 15:31

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> For jer der har forstand på dne slags, lyder det som en mulig forklaring
> eller er der med 100% sikekrhed problemer med Airbaggen?

Jeg havede problemer med at kørelys,abs lampen og baglys ikke virkede
(Peugeot 306, 97). Det viste sig at være sikringsboksen der skulle skiftes.
Alle 3 ting sad på samme sikring. Måske det var værd at tjekke den sikring
som omhandler airbag lampen er defekt ellers er det måske sikringsboksen.

Venlig hilsen
Bjarne

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-11-07 20:27

Bjarne Rosenkrands skrev:

> [...]
> som omhandler airbag lampen er defekt ellers er det måske sikringsboksen.

Det er en generel fejl som tilhører Peugeot.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 12-11-07 18:07

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Bjarne Rosenkrands skrev:

> [...]
> sikringsboksen.

Det er en generel fejl som tilhører Peugeot.

Nu vil jeg ikke til at skamrose Peugeot, dertil har jeg haft for mange besøg
hos værkstedet. Men jeg synes nu alligevel det er et underligt svar at give.
Ikke særligt uddybende, bare en konstatering at når en Peugeot er præsis 10
år, så skal sikringsboksen skiftes.

Bjarne

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-11-07 20:38

Bjarne Rosenkrands skrev:

> Det er en generel fejl som tilhører Peugeot.

Jeg sætter lige dit svar ind, da det var havnet i min signatur linie.

Dit indlæg:

[...]

Indlæg slut.

Nej, det er ikke et underligt svar. Måske skulle jeg have svaret, så det
ikke kunne misforstås. Men fakta er det, at Peugeot 306 har problemer
med deres sikringsbokse, og det viser sig på netop denne måde. Snak med
din Peugeot forhandler, og spørg om det passer.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-11-07 20:29

J.K.Arning skrev:

> For jer der har forstand på dne slags, lyder det som en mulig forklaring
> eller er der med 100% sikekrhed problemer med Airbaggen?

Udlæning af styreboks vil afsløre fejlen. Men generelt har VW, som så
mange andre problemer med den overgang mellem ratstamme og rat. Der
sidder en rund dims som tillader forbindelse selvom rattet snurrer
rundt. Koster godt 600kr.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-07 20:44

"J.K.Arning" skriver:

> [...]
>
> For jer der har forstand på dne slags, lyder det som en mulig forklaring
> eller er der med 100% sikekrhed problemer med Airbaggen?

Det kan være noget så simpelt som ledningerne til sædekontakten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe