Køretøj fra Spanien gældfrit hvordan teste~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-07 22:35

Hvordan finder man ud af om et køretøj fra Spanien er gældfrit?

--
Per

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 11-11-07 11:08

Hej Per.

Du kan spørge de spanske myndigheder hvordan forholdene er. Hvis det f.eks.
viser sig at være det samme som tyskland, er det kun ejeren af køretøjet der
kan besidde registreringsattesten, så er det jo så let.

Jeg fandt ud af i forbindelse med køb af brugt bil af privat tysker, at han
ikke havde registreringsattesten, da køretøjet var leaset på daværende
tidspunkt. Kun ved at han indfriede restgælden overfor leasingselskabet,
kunne han fremskaffe registreringsattesten.

Med venlig hilsen
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-07 16:55

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan spørge de spanske myndigheder hvordan forholdene er.

Også i weekenden? ;)

> Hvis det f.eks. viser sig at være det samme som tyskland, er det kun
> ejeren af køretøjet der kan besidde registreringsattesten, så er det jo så
> let.

Netop, derfor spørger jeg hvordan det er ;)

> [...]
> tidspunkt. Kun ved at han indfriede restgælden overfor leasingselskabet,
> kunne han fremskaffe registreringsattesten.

Jeg kender godt betingelserne for at handle uden restgæld i Tyskland - det
er Spanien det drejer sig om ;)

--
Per

Fra : Mogens

Dato : 11-11-07 17:15

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Netop, derfor spørger jeg hvordan det er ;)
> Jeg kender godt betingelserne for at handle uden restgæld i Tyskland - det
> er Spanien det drejer sig om ;)

Restgæld er et dansk fænomen, Per - så ingen bekymring
og brug den tyske model med reg. attest

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-11-07 03:20

"Mogens" <no@reply.nu> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> Restgæld er et dansk fænomen, Per - så ingen bekymring
> og brug den tyske model med reg. attest

Så jeg skal bare flytte til udlandet, så har jeg ingen restgæld mere? :)

Men tak for hjælpen - skal bruges i morgen :)
--
Per

Fra : Mogens

Dato : 13-11-07 16:33

> Så jeg skal bare flytte til udlandet, så har jeg ingen restgæld mere? :)

Du vender tingene på hovedet med dig om det.

> Men tak for hjælpen - skal bruges i morgen :)

Pres ballerne sammen så du ikke skider i bukserne af skræk