Statoil Superdiesel
Fra : Jesper

Dato : 10-11-07 22:09

Hej
Plejer at tanke almindelig dielsel eller shell`s ekstravariant.
Endte på en statoil i mandags og tankede deres superdiesel og nu har
øsen(Octavia II 1.9 tdi 2005) pludseligt kørt 18-20 km/l over 750 km
istedet for de sædvanlige 15-17 km/l ved almindelig frisk motorvejskørsel.
Brændstof økonomien har altid været meget påvirkelig af vind og vejr, men
det er her synes jeg er markant.
Er det tilfældigheder eller har andre oplevet noget lignende ?

Jesper

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-07 22:32

"Jesper " <spam@me.com> skrev i meddelelsen news.t1lg01dzcdhq1q@stuepc...
> [...]
> det er her synes jeg er markant.
> Er det tilfældigheder eller har andre oplevet noget lignende ?

Kørte du meget nordøst på?

Hint: Vinden blæste den vej :)

--
Per

Fra : Rohde

Dato : 10-11-07 22:44

"Jesper " <spam@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> det er her synes jeg er markant.
> Er det tilfældigheder eller har andre oplevet noget lignende ?

Hvordan har du beregnet forbruget? Hvis det stammer fra bilens computer kan
det måske skyldes at du har fyldt lidt mere på bilen end du plejer. Min VW
kan godt snyde nogle gange hvis jeg "topper op". Så kan computeren slet ikke
forstå at det ikke svinder i tanken, og fastholder et meget flot gennemsnit.
Dog kun til jeg har kørt et par hundrede km., og sandheden går op for
computeren.

Hvis der ikke er snyd med i spillet vil jeg også til at tanke hos Statens
Olje

/Rohde

Fra : Thore Jensen

Dato : 10-11-07 23:13

Rohde skrev:

> [...]
> Dog kun til jeg har kørt et par hundrede km., og sandheden går op for

???

Jeg troede at bilerne beregnede det vha af input fra brændstofpumpen (og
triptæller)!
Det du beskriver må da være vanvittigt upræcist!

Thore

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-11-07 07:29

Thore Jensen skrev:
> ???
> Jeg troede at bilerne beregnede det vha af input fra brændstofpumpen (og
> triptæller)!
> Det du beskriver må da være vanvittigt upræcist!

I den FH12 jeg kører forsøger den at komme med et bud på hvor meget jeg
har tilbage i tanken, og hvor langt jeg kan køre på det. Det kan jeg
ikke bruge til noget.

Den kommer også med et bud på hvad jeg kører km/l. Men det bud er altid
lidt mere optimistisk en de faktiske tal.

Det eneste man kan regne med er hvor mange liter man hælder på ved
hvilket km-tal. Og så selv lave beregningen.

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-11-07 01:25

> [...]
> det er her synes jeg er markant.
> Er det tilfældigheder eller har andre oplevet noget lignende ?

Der er mange der har oplevet noget lignende, og det er ikke tilfældigheder,
men ubevidst ændret kørselsmønster.
--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesper

Dato : 11-11-07 23:08

> Der er mange der har oplevet noget lignende, og det er ikke
> [...]

Ved godt det er det mest sandsynlige, men jeg plejer ikke at kunne få den
derop på motorvej - selv når jeg prøver. Derfor spørgsmålet.

Jesper

Fra : claus b.p.

Dato : 12-11-07 11:16

> [...]
> det er her synes jeg er markant.
> Er det tilfældigheder eller har andre oplevet noget lignende ?

Hvis du er til mirakler, så kig ned i kirken på Søndag. Miraklet er nok
snarere at du har haft et par køreture hvor trafikken er gledet jævnt. Måske
har også vejret været med dig. Jeg fik også merceren over15km/l sidst jeg
var i Jylland, det er også 10% mere end normalt, men jeg har ikke skiftet
selskab.

/Claus