Hvilken økonomisk bil?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 09-11-07 20:20

Den skal nok være en mindre bil, gerne på diezel

Gerne relativt sikker og gå langt på literen.

Prisleje: 40.000 - 50.000 kr

Mvh Henrik

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-11-07 21:21

Henrik, Silkeborg skrev:
> Den skal nok være en mindre bil, gerne på diezel
>
> Gerne relativt sikker og gå langt på literen.
>
> Prisleje: 40.000 - 50.000 kr

Med fare for at blive angrebet pga. nationaliteten, så vil jeg sige en
Citroën Saxo

F.eks.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Citroën-Saxo-1,5-D-Furio-3d_ID744100035.htm

Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-11-07 21:33

Hej

Kasper Christensen skrev:

> Med fare for at blive angrebet pga. nationaliteten, så vil jeg sige en
> Citroën Saxo

Jaja - alt er relativt, men at sætte Saxo i forbindelse med sikkerhed er
vist en overfortolkning af relativitsteoriens teorier.

http://www.euroncap.com/tests/citroen_saxo_2000/70.aspx

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-11-07 21:30

Hej

Henrik, Silkeborg skrev:
> Den skal nok være en mindre bil, gerne på diezel
>
> Gerne relativt sikker og gå langt på literen.
>
> Prisleje: 40.000 - 50.000 kr

Den der er næsten umulig at løse. For at være sikker skal du op i '99
eller nyere hvis vi snakker små økonomiske biler. 206'eren var en af de
første i den størrelse til at få 4 stjerne. Går du op i størrelse bliver
de sikrere, men så ryger økonomien. Du kan for de penge sagtens få en
bil der kører 18km/l, men den er ikke sikker.

Det bedste bud på et fornuftigt kompromis er nok alligevel en 206'er i
sidste ende som fx:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Peugeot-206-1,6-XS-3d_ID701600321.htm

Eller en Fiat Punto:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Fiat-Punto-1,2-SX-3d_ID649800295.htm

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 10-11-07 10:40

> Den skal nok være en mindre bil, gerne på diezel
>
> Gerne relativt sikker og gå langt på literen.
>
> Prisleje: 40.000 - 50.000 kr

Vi har en 106'er 1,5 diesel, fra 1996, 5 dørs, ikke noget mondænt køretøj,
0-100 på en dags tid og ikke en bil jeg ville turde at køre galt i, men den
går 20 km/l ved motorvej/bykørsel. Den gav vi 26kkr for, så fik den 2 nye
forhjulslejer og har nu kørt 12kkm her i familen og rundet 322kkm. Går godt
i motoren og ingen nævneværdige defekter.

Stef