Kan det betale sig
Fra : Per Olsen

Dato : 09-11-07 11:51

Hej

Vi har en bil stående som ikke er indreg i DK.
Den har tidligere kørt i tyskland, og derfor skal den indreg i DK og betales
moms

Hvad vil det løbe op i hvis vi skal have følgende bil indreg i DK

VW Poli 1.3 CL fra 92 kørt 104.000 km

Vi kan se på nettet at tilsvarende polo'er uden afgift skal påregnes en
ekstraudgift mellem 8000-9000 kr.
De har gået lidt mere end vores, men det giver vel et fingerprej?`

Ydermere regner vi med at for at få den gjort klar til syn og toldsyn så
skal den vel være i syns messig forsvarlig stand således at den kan blive
synet.

At få lavet den klar vil løbe op i ca 5000 kr
nye dæk,tank, tændkabler, batteri og bremserør-

Så kan vi regner med en pris på ca 14.000 - 15.000 for en polo af denne
årgang?
Det skal være som en billig konebil...
Andre forslag istædet?

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-11-07 12:00

Per Olsen wrote:

> Vi har en bil stående som ikke er indreg i DK.
> Den har tidligere kørt i tyskland, og derfor skal den indreg i DK og betales
> moms

Hvorfor moms?

> [...]
> ekstraudgift mellem 8000-9000 kr.
> De har gået lidt mere end vores, men det giver vel et fingerprej?`

Check modep.skat.dk for værdifastsættelser.

Husk at medregne nummerplader, synspris, prøveplader, tabt arbejdstid
osv. når du sammenligner med en nysynet dansk.

--
vh
Torben

Fra : kenneth sloth

Dato : 09-11-07 17:09

ellers kan du sælge den som den er jeg kan være intr.hvis prisen er ok