|
| RE:3 rep. forsøg Fra : Charlotte P. Korsør |
Dato : 08-11-07 22:54 |
|
Så faldt dommen. Nu er det en tændspole. Den meget pædagoiske makaniker
viste mig endda hvordan gnisten gik til stel.
Men hvorfor så de ikke det da de første gang skiftede kablerne eller ved den
anden gang hvor de skiftede tændrørene?
Forklaringen lød på at det kom sig af at jeg havde kørt forlænge med defekte
kabler.
Den kan jeg sådan set godt købe, men hvorfor blev det værrer efter de to
gange på værksted? Jeg mener, den kørte ringe i vådt/fugtigt vejr, og efter
mekanikerbesøgene er det hele tiden.
Noget jeg først nu er kommet i tanke om. Er der 4 tændspoler eller kun én
til de 4 tændrør? Jeg har aldrig tænkt over hvor tændrørskablerne kommer
fra, altså inden tændrørene. Nu er jeg lidt nysgerrig. Er det:
tænding/nøgle- batteri-tændspole-tændrør-gnist-forbrænding?
Mange hilsner
Charlotte-korsør
| |
Ib Jakobsen (08-11-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 08-11-07 23:23 |
|
Charlotte P. Korsør skrev:
> Noget jeg først nu er kommet i tanke om. Er der 4 tændspoler eller kun én
> til de 4 tændrør?
Cirka midt i mellem. 2 spoler.
Jeg har aldrig tænkt over hvor tændrørskablerne kommer
> fra, altså inden tændrørene. Nu er jeg lidt nysgerrig. Er det:
> tænding/nøgle- batteri-tændspole-tændrør-gnist-forbrænding?
Ja, det passer nogenlunde.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jørgen M. Rasmussen (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 09-11-07 20:49 |
|
"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse
> Men hvorfor så de ikke det da de første gang skiftede kablerne eller ved
> den anden gang hvor de skiftede tændrørene?
>
Fordi de bruger amerikansk fejlfinding; skifter ud til det virker ;). De så
nogle gl. sure kabler, og tænkte; "det er nok dem" etc. .
> Forklaringen lød på at det kom sig af at jeg havde kørt forlænge med
> defekte kabler.
>
Pis& papir :(. Hvem er plattenslageren?, jeg har forbindelser i området.
> Den kan jeg sådan set godt købe, men hvorfor blev det værrer efter de to
> gange på værksted? Jeg mener, den kørte ringe i vådt/fugtigt vejr, og
> efter mekanikerbesøgene er det hele tiden.
>
Fordi de trods alt har forsøgt og pilleroderavet.
> Noget jeg først nu er kommet i tanke om. Er der 4 tændspoler eller kun én
> til de 4 tændrør?
Det er forskl., nogle har en fælles, andre en til hver cyl. . Hvilken bil?.
Jeg har aldrig tænkt over hvor tændrørskablerne kommer
> fra, altså inden tændrørene. Nu er jeg lidt nysgerrig. Er det:
> tænding/nøgle- batteri-tændspole-tændrør-gnist-forbrænding?
>
Nu bliver det besvæligt. Kort fortalt; Du skal bruge noget højspænding i
hver tændrør, hver gang det skal tænde, den laver din tændspole. Hvis du kun
har en tændspole, har du også en strømfordeler, som fordeler spænd. til
hvert af dine tændrør. Før din tændspole har du et tændingsmodul, som får
input fra flere "givere", så tændingen "falder" rigtig ifht. cyl./stempel.
Bare en af dem svigter, får du probs :(.
| |
Ib Jakobsen (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 09-11-07 21:53 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
>> Forklaringen lød på at det kom sig af at jeg havde kørt forlænge med
>> defekte kabler.
>>
>
> Pis& papir :(. Hvem er plattenslageren?, jeg har forbindelser i området.
Ja, det ved du naturligvis en masse om. Bedre end dem der står med
fingrene nede i bolledejen hver dag. Et tændkabel med en lille defekt
får gradvis større modstand over tid. Og til sidst er den så stor at
gnisten vælger andre veje.
>> Noget jeg først nu er kommet i tanke om. Er der 4 tændspoler eller kun én
>> til de 4 tændrør?
>
> Det er forskl., nogle har en fælles, andre en til hver cyl. . Hvilken bil?.
Prøv nu lige at læse indlægget fra enden. Så er du velkommen til at
spørge nok en gang.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jørgen M. Rasmussen (10-11-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 10-11-07 08:11 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4734c894
> Pis& papir :(. Hvem er plattenslageren?, jeg har forbindelser i området.
Ja, det ved du naturligvis en masse om. Bedre end dem der står med
fingrene nede i bolledejen hver dag.
Jeps, ved det meste, også hvem i området som er plattenslagere, DERRFOR
spørger jeg om hvem. For det kan meget vel være det billigste for kunden at
skift "med rund hånd", det spare tid, man får udelukket fejlmuligheder, og
kunden kommer ud at trille igen. Det kræver bare en ærlig& dygtig mekker ;).
>Prøv nu lige at læse indlægget fra enden. Så er du velkommen til at
spørge nok en gang.
Ikke så kry, i stedet for at korrexe mig, kan du jo give Charlotte en
anden/ bedre forklaring? ;)). I de post jeg kan læse, er ingen biler nævnt.
| |
Charlotte P. Korsør (10-11-2007)
| Kommentar Fra : Charlotte P. Korsør |
Dato : 10-11-07 10:17 |
|
Hej Jørgen
Det er en Getz fra 2002, kørt 120.000km. Det står længere nede i gruppen,
under samme overskrift, derfor er det ikke uddmiddelbart synligt, jeg
forstår godt man kan overse det.
Det er Getz forhandleren i slagelse. Han fik også lov til at lave en fejl
som firmaet har tilbagekaldt alle bilerne for, noget med ABS systemet.
Regningen var skrevet ud da jeg kom, og hentede bilen. arbejdsløn 539,80.-
tændspole 1.140.- +moms. Arbejdslønnen virker ikke urimelig på mig, men jeg
ved heller ikke hvorlænge det tager at skifte sådan en bandit. Den kørte
fint fra Slagelse til korsør.
Hvem er ikke fupmagere? Min mor har solgt alle sine gamle biler igen til
Bilhuset, og én af dem fandt hun igen. Der havde den "tabt" sig mere end
100.000 km, på klokken, og den nye ejer returnerede den igen til den
forhandler hun havde købt den af. En lille forhandler mellem korsør og
Slagelse. Et lille stykke tid efter fandt mor igen bilen, og denne køber
havde havde heller ikke fået fortalt den sande kilometerstand, og fik så et
betøb tilbage. Der er bare SÅ meget fusk i brugt bil brancen.
Mange hilsner
charlotte
| |
Jørgen M. Rasmussen (10-11-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 10-11-07 15:52 |
|
"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse
> Hvem er ikke fupmagere? Min mor har solgt alle sine gamle biler igen til
> Bilhuset, og én af dem fandt hun igen. Der havde den "tabt" sig mere end
> 100.000 km, på klokken,
Til Tonny-købmand, han er en....krejler af værste slags. Det er ikke uden
grund han bor i "ørne-borgen" på tandlæge-højen, sammen med de andre pinger
;). Det er heller ikke sært, når nogen siger, man altid kan få en god pris
for sin gl. bil hos ham ;). Det er kendt, man skal holde sig LAAANGT væk fra
ham i Vemmelev, han gør hvad det passer ham. Der har været kørt SÅ mange
sager mod ham af forbrugerrådet. Jeg bruger MC.Auto i Tjæreby som mekker,
han er dygtig og reel, + prisen er rimelig selv om det er med regning.
| |
Ib Jakobsen (10-11-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 10-11-07 21:00 |
|
Charlotte P. Korsør skrev:
Hej Charlotte
> Det er en Getz fra 2002, kørt 120.000km. Det står længere nede i gruppen,
> under samme overskrift, derfor er det ikke uddmiddelbart synligt, jeg
> forstår godt man kan overse det.
Jeg forstår ikke lige hvad du mener "at det står længere ned i gruppen
og ikke umiddelbart". Og at man umiddelbart kan overse det. Det står jo
i dit indledende indlæg. Og i de første linier.
> Regningen var skrevet ud da jeg kom, og hentede bilen. arbejdsløn 539,80.-
> tændspole 1.140.- +moms. Arbejdslønnen virker ikke urimelig på mig, men jeg
> ved heller ikke hvorlænge det tager at skifte sådan en bandit. Den kørte
> fint fra Slagelse til korsør.
De har nok taget for en time. Det bør så heller ikke koste mere. Den er
rimelig enkel at skifte.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Jørgen M. Rasmussen (11-11-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 11-11-07 15:03 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:47360dc7
>Og at man umiddelbart kan overse det. Det står jo
i dit indledende indlæg. Og i de første linier.
Du er ikke særligt bekendt med I.net& og TDC's server hva? ;).
| |
Ib Jakobsen (11-11-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 11-11-07 20:32 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:47360dc7
>
>> Og at man umiddelbart kan overse det. Det står jo
> i dit indledende indlæg. Og i de første linier.
>
> Du er ikke særligt bekendt med I.net& og TDC's server hva? ;).
Åh jo. Men det mener jeg nu kører nogenlunde stabilt. Men som Charlotte
svarer, lyder det som om hun ikke oplyste det i sit indledende indlæg.
Og det er forkert husket af hende.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Brian (11-11-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 11-11-07 20:57 |
|
Ib Jakobsen wrote:
> Åh jo. Men det mener jeg nu kører nogenlunde stabilt. Men som
> Charlotte svarer, lyder det som om hun ikke oplyste det i sit
> indledende indlæg. Og det er forkert husket af hende.
Hun er måske bange for at støde Jørgen - han har jo "forbindelser i området"
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (11-11-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 11-11-07 20:59 |
| | |
Ib Jakobsen (10-11-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 10-11-07 20:50 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Ikke så kry, i stedet for at korrexe mig, kan du jo give Charlotte en
> anden/ bedre forklaring? ;)). I de post jeg kan læse, er ingen biler nævnt.
Charlottes indlæg starter sådan her:
> Hej NG
>
> Bilen: en Hyundai Getz fra 2002.
>
> I et stykke tid har den haft et problem med at sætte ud på den 3 cylinder
> når det var fugtigt i vejret. Det er blevet sådan at den nu også har
> problemet også i godt vejr.
Jeg ved ikke hvor tvivlen kommer ind i billedet.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Charlotte P. Korsør (11-11-2007)
| Kommentar Fra : Charlotte P. Korsør |
Dato : 11-11-07 10:34 |
|
Hej igen
det er ikke så vigtigt hvor informationerne ses henne, jeg er bare glad for
de gode svar jeg har fået.
God weekend
Charlotte-Korsør
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
|
|