Pickup
Fra : Kim S

Dato : 08-11-07 10:03

Er det ikke korrekt, at afgifterne til staten er væsentlig
mindre på en pickup end en "alm" gulpladebil ?

Mvh, Kim

Fra : Bjarne

Dato : 08-11-07 11:18

Kim S wrote:

> Er det ikke korrekt, at afgifterne til staten er væsentlig
> mindre på en pickup end en "alm" gulpladebil ?
>
> Mvh, Kim

Nej

mvh,
Bjarne

Fra : Anders Majland

Dato : 08-11-07 11:29

> Nej

Afhænger af totalvægten - Det "hul" der blev lukket for tunge gulpladebiler
(<3500kg) som bla vw tuareg har ikke ramt tunge pickups.

Derfor er der stadig et marked for dem mens de fleste tunge 4-hjulstrækkere
ikke er så interessante mere ...

/A

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 13:07

> [...]
>
> Derfor er der stadig et marked for dem mens de fleste tunge
> 4-hjulstrækkere ikke er så interessante mere ...

Hej

Det er jeg så ikke helt ening i
Hvis man ser på
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel5 så er der
ingen undtagelser for "pich up'er". Den blev tilsyneladende glemt da de
vedtog loven med forhøjede afgifter gældende fra april 2007.

Jeg har lige selv købt en Mazda BT50, den har en totalvægt på 3010 kg,
hvilket ifølge forhandler og "Leif" fra "Told og Skat" ville betyde en
samlet vægtafgift på 20000 kr om året når den skal benyttes privat.
Nu havde jeg heldigvis ikke tålmodighed til at vente mellem 2 og 4 måneder
på en ny bil, så jeg købte forhandlerens demovogn fra januar 2007 og slap
dermed for for de ekstra 10000 i afgift som er kommet på biler mellem 3 og 4
tons.

Mazda har så et lille problem, da deres pick up'er er blevet "usælgelige"
til folk som vil bruge dem privat, hvorimod Hiluxen, L200 og Nissanen alle
er under 3 tons totalvægt og derfor ikke får den sidste hak på afgiften.
Der er så tilgengæld noget dyrere i indkøb da der betales 50 % i reg afgift
på disse mod 30 % på Mazdaen.

Med venlig hilsen
Bjarne Petersen

Fra : Kim S

Dato : 08-11-07 16:59

"Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i meddelelsen

> Nej

Tis... Troede lige jeg havde fundet de vise sten til en billig hestetrækker

Mvh, Kim

Fra : Bjarne

Dato : 08-11-07 17:06

Kim S wrote:

> "Bjarne" <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i meddelelsen

> Tis... Troede lige jeg havde fundet de vise sten til en billig
> hestetrækker
>

> Mvh, Kim

Hvis det er smart, sjovt eller smager godt, er det forbudt, belagt med
misundelsesafgift eller feder.

mvh,
Bjarne

Fra : Kim S

Dato : 09-11-07 00:34

> Hvis det er smart, sjovt eller smager godt, er det forbudt, belagt med
> misundelsesafgift eller feder.

Nåhh... Det KAN jo osse bare være umoralsk, ik' ?

Mvh, Kim