Kan man virkelig ikke få løse stempelringe~
Fra : Knuden

Dato : 07-11-07 18:50

Hej

Har netop fået oplyst at den mindste enhed Ford Danmark kan tilbyde som
løsning på problemer med mine stempelringe (efter kun 165000 km) er en
shortblok.

Jeg synes det lyder helt sygt og jeg håber da næsten at jeg snart vågner af
mareridtet.

Min (ikke Ford) mekaniker er ved at finde en kilde til at købe stempler i
udlandet så måske går det, men jeg har sgu nok købt min sidste Ford...

Hilsen Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 07-11-07 18:55

> Har netop fået oplyst at den mindste enhed Ford Danmark kan tilbyde som
> løsning på problemer med mine stempelringe (efter kun 165000 km) er en
> shortblok.

Har du spurgt http://www.ingana.dk/ eller anden cylinderservice ?

/A

Fra : Knuden

Dato : 07-11-07 19:41

> Har du spurgt http://www.ingana.dk/ eller anden cylinderservice ?
>
> /A

Tak for linket. Jeg har netop lige sendt dem en forespørgsel.

Hilsen
Knud

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-11-07 19:43

> [...]
>
> Min (ikke Ford) mekaniker er ved at finde en kilde til at købe stempler i
> udlandet så måske går det, men jeg har sgu nok købt min sidste Ford...

De fleste motorrenoveringsfirmaer forhandler Mahle stempler som sikkert også
sidder i din Ford, det er bare at bestille via dem. Måske kan man også
bestille ringe alene.

Mvh Niels

Fra : Knuden

Dato : 08-11-07 07:14

> [...]
> også
> sidder i din Ford, det er bare at bestille via dem. Måske kan man også

Jeg kunne ikke finde min motor på firmaets hjemmeside :
http://www.motorenteile.mahle.com så det er nok en anden leverandør der er
brugt. Men princippet er jo rigtigt nok. Det er nok også det min mekanikers
kontakt anvender. Det syge er jo så at Ford fastholder at mindste løsning er
en Shortblok !

Hilsen Knud

Fra : Niels Bengaard

Dato : 08-11-07 16:18

> [...]
> brugt. Men princippet er jo rigtigt nok. Det er nok også det min
> mekanikers kontakt anvender. Det syge er jo så at Ford fastholder at

Der er godt nok mange 2.0 modeller på Mahles side, men man kan ikke søge på
mondeo, man skal kende bogstavtypen for din motor, har du den?
Den skal du nok under alle omstændigheder finde for at kunne bestille
rigtigt første gang.

Mvh Niels