Renovering af motoringvejen om KBH - trafi~
Fra : Anders Majland

Dato : 06-11-07 21:55

Ja jeg er harm - og det skinner igennem !

Det er meget godt med renoveringen af motorringvejen så den får et ekstra
spor. Det er også meget godt at nødvendig spærring af vejen fortrinsvis
læges til tidspunkter med minimalt trafik. Men det kan #¤R!#¤ godt gøres
anderledes end jeg oplevede det her til aften.

Jeg kom kørende af motorringvejen mod syd og der skiltes så med at trafikken
skal samles i en vejbane og hastighedgrænsen sættes ned. Så lang så godt -
det er man jo vant til derude. Men så tænder en patruljevogn blinket og
spæren vejen så ca 20:30 holder jeg så der et par hundrede meter fra
afkørlsen til roskildevej.

De skulle lige have løftet en ny skiltebom på plads og det tog så lige
~40min !!! Det var først 21:11 at vi kunne komme videre, og dem der holdt
langt bagude i køen er nok blevet forsinket endnu mere

Hvorfor #¤#%¤¤ leder man ikke trafikken af vejen ved en tidligere afkørsel
når man planlægger at spærre den for den slags arbejder. Jeg blev i køen
(som # 5 eller 6) men jeg forstår godt de 3 der blev tilstrækkeligt
frusterede til at køre igennem afspærringen (orange pinde) og tage den
indenom mod roskildevejafkørslen (Hvor de fik en snak med betjentene.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Mogens

Dato : 07-11-07 06:41

> Hvorfor #¤#%¤¤ leder man ikke trafikken af vejen ved en tidligere
> afkørsel når man planlægger at spærre den for den slags arbejder.

Manglende overskud til at se problemet. I Tyskland er den slags hverdag,
og dér følger man ofte din vejledning. Det er ikke så længe siden, jeg var
udsat for det - og fik på den måde forlænget min køretid med 1½ time,
idet "sognevejen" slet ikke kunne klare presset. Kø hele vejen, så hvad er
bedst?