Forureningsniveau på grænsen...
Fra : Uni Bull

Dato : 06-11-07 19:07

Hej.

Har netop været til periodisk syn med min MB C220CDI (W203, årg. 2000).

Den gik fint igennem, men forureningsniveauet var oppe i det røde felt...
Værdien han "slyngede ud" var: 3,5. Ikke yderligere detaljer, men jeg
spurgte
nu heller ikke...

Spørgsmålet er så:
Hvad kan jeg gøre for at nedbringe dette?
(Jeg har fået udskiftet alle dyser for 40000km siden!)

EGR-ventil?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-11-07 19:46

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er så:
> Hvad kan jeg gøre for at nedbringe dette?
> (Jeg har fået udskiftet alle dyser for 40000km siden!)

NADA, MB har fået dispensation som andre stærkt forurenede, DSB etc. :(. Så
hvis den er godkendt "er den ikke længere".

Fra : Kent Nielsen

Dato : 06-11-07 20:13

> NADA, MB har fået dispensation som andre stærkt forurenede, DSB etc. :(.
> Så hvis den er godkendt "er den ikke længere".

Du har ikke sat dig ind i tingene.
Det er den typespecifikke værdi de fik dispensation for, dvs, det er først
for biler indreg. i 2003 eller senere, det har betydning.
(Men den er vist oven i købet udløbet)

Kent Nielsen

Fra : Uni Bull

Dato : 06-11-07 23:44

> NADA, MB har fået dispensation som andre stærkt forurenede, DSB etc. :(.
> Så hvis den er godkendt "er den ikke længere".

Nuvel, men hvis den om to år ikke bliver godkendt, så er den jo pludselig
"lidt længere" alligevel. Det er jo mig der skal gøre noget ved problemet og
min tanke var at gøre noget med det samme...

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : p.jarnbak

Dato : 07-11-07 03:02

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message
> [...]
>
> Spørgsmålet er så:
> Hvad kan jeg gøre for at nedbringe dette?
> (Jeg har fået udskiftet alle dyser for 40000km siden!)

Det kan være indsugnings manifoldet der er delvist tilstoppet med koks.Det
opstår på grund af egr-ventilen(udstødningsgas) og oliedampe fra krumtaphus-
udluftningen bliver blandet i manifoldet.Jeg mener at det normalt bliver
afmonteret og
renset ved 100k/km.Det lukker normalt til mellem topstykke og manifold.
Hej Palle.