Lastbilblokade rimelig???
Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 16:01

Nej det er den ikke.
Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder fra
politikernes side?
Privatbilisterne bliver også behandlet urimeligt mange gange. Hvis du svarer
din mobil med f.eks. beklager jeg kører i bil, ringer om lidt og politiet
ser du har telefonen for øret får du et klip i kørekortet. Hvis du kører
alene på motorvejen og lige kommer på den forkerte side af hastigheden får
du et klip. Hvis du ikke har selen på får du et klip. Her er det ikke de
andre der kommer til skade ved et uheld, men kun dig selv.
Og der er sikkert mange andre tilfælde. Parkering f.eks. har der været nogle
udsendelser om, hvor vejen ind til opgangene går rundt så der er en
indkørsel og en udkørsel. Det bliver betragtet som et vejkryds af nogle
p-vagter. Værs'go en afgift på 510 kr.
Men skal vi tage hele Danmark som gidsler pga. disse forhold. Naturligvis
ikke.
Men vi skal altså finde os i blokaderne og hvad det kan medføre af ulemper.
Nu er det jo også forbandet svært at finde ud af at skrive f.eks. Hansen
Jens i stedet for Jens Hansen.
Det kunne være interessant, hvis vi privatbilister satte farten lidt ned på
de store vejstrækninger med mange lastbiler. 2 mand i bilen med
digitalcamera. Når så lastbilerne klemmer os bagfra (som de alligevel gør
mange gange) napper vi lige et billede af situationen og et af hastigheden.
Dato og klokkeslet er aut. indkodet i billedet. Ind til politiet med det og
chaufføren får et klip for at køre for tæt på. Det er da bedre at stoppe dem
inden de braser op i de forankørende, som der åbenbart er gået mode i.

Er det disse tilstande vi skal have indført. Nej vel!!

Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

Mvh.
Torben

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 16:37

Gamle wrote:
> Nej det er den ikke.
> Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder
> fra politikernes side?

Så lige denne side
http://www.berlingske.dk/article/20071105/danmark/71105112/
Nu vil de blokere Storebæltsforbindelsen helt.
De har gak i låget

Torben

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-11-07 16:48

Gamle skrev:

> Så lige denne side
> http://www.berlingske.dk/article/20071105/danmark/71105112/
> Nu vil de blokere Storebæltsforbindelsen helt.
> De har gak i låget
>
> Torben

Joo selvfølgeligt er den det.
Sådan er livet nogle gange når et land består af så mange "får" som der
er i DK, nu rammer det så os alle, det kunne være undgået hvis ikke
alle folk bare råbte tudefjæs af chaufførene og sagt "ikke vores
problem" hvem gang de gjorde opmærksom på problemet.
Nu kan det så også ramme dig, at du bare finder dig i alt fra borgen
betyder ikke at alle gør, det skulle du ha tænkt på noget før.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 17:01

Martin Vollert" <"Mit fornavn wrote:
> [...]
> Nu kan det så også ramme dig, at du bare finder dig i alt fra borgen
> betyder ikke at alle gør, det skulle du ha tænkt på noget før.

Du skulle tage brillerne på og så læse mit indlæg igen :)
Det rammer ikke mig, men der findes altså erhvervschauffører som kører i
personbiler og de rammes på deres brød af tåbelige aktionistersom ikke kan
finde ud af at få ændret tilstandene indenfor deres erhverv.
Men iflg. dig, skal privatbilisterne være solidariske pga.
køre/hviletidsreglerne m.m. for lastbilchaufførerne. Skal vi så også være
med til at aktionere, når kassedamerne klager over den dårlige løn. Eller
når taxi-branchen beklager sig over den stigende trafik som gør, at de ikke
kan betjene kunder ordentligt.
Vi skal iflg. dig være med til at blande os i alle aktioner. Hvornår skal vi
så arbejde?

Hilsen
Torben

Fra : retroman

Dato : 05-11-07 17:12

> [...]
> åbenbart er gået mode i.
>
> Er det disse tilstande vi skal have indført. Nej vel!!
>
> Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

Gør som politiet noter navne og biler samt dokumenter med mobil kamera, så
kan det bruges til en erstatnings sag mod chaufføren, det ville jeg.

Fra : Tau

Dato : 05-11-07 17:32

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> åbenbart er gået mode i.
>
> Er det disse tilstande vi skal have indført. Nej vel!!
>
> Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

Jeg holder med chaufførerne, det er ikke rimeligt at man i bakspejlet kan
give dem et klip i kortet, fordi de har kørt for hurtigt for 3 uger siden.
Hvis bare en´ herinde kan skrive at de aldrig har kørt for hurtigt, i en
personbil så vil jeg sige at vedkommende er fuld af løvn.
Når jeg en gang imellem kører efter reglerne bliver jeg konstant overhalet
af personbiler og jeg kan måske en enkelt gang overhale en bilist der kører
med anhænger, hvis jeg er heldig.
Ok nu ved jeg godt at reglerne selvfølgelig, kun gælder for lastbiler, og
alle de andre, men ikke for mig, sagde ræven.

Poul

Fra : -= JF =-

Dato : 05-11-07 18:09

Tau skrev:

> Jeg holder med chaufførerne, det er ikke rimeligt at man i bakspejlet kan
> give dem et klip i kortet, fordi de har kørt for hurtigt for 3 uger siden.

Det er vel lige så rimeligt som at man kan blive straffet for et indbrud
begået for tre uger siden!

--
Mvh. John

Fra : Tau

Dato : 06-11-07 07:44

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Det er vel lige så rimeligt som at man kan blive straffet for et indbrud
> begået for tre uger siden!
>

> --
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Jeg har svært ved at se sammenligningen.

Jeg kørte for stærkt; Der var ingen der så det, ingen kom til skade og ingen
overhovedet vil efterfølgende få problemer med det.

Jeg lavede et indbrud; de berørte mistede store værdier samt mindre
uerstattelige værdier for eks en computer med alle familie billederne på.

Ka du se forskellen eller hvad.

Poul

Fra : retroman

Dato : 05-11-07 18:28

> [...]
> Hvis bare en´ herinde kan skrive at de aldrig har kørt for hurtigt, i en
> personbil så vil jeg sige at vedkommende er fuld af løvn.

siden piloter åbenbart godt kan finde ud af at overholde deres regler, må
det være intelligensen der er for lav, for det kan altså ikke være særligt
svært at overholde nogle meget simple regler, enddag når det er noget ens
arbejde går ud på.

reglerne er indført for at beskytte både chaufførere og andre trafikanter,
og hvis det kniber med at overholde disse regler syntes jeg man burde
overveje hvorfor man ikke kan overholde dem!.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-07 19:02

retroman skrev:
> [...]
> svært at overholde nogle meget simple regler, enddag når det er noget ens

Nu kan der jo vistnok sættes spørgsmål ved hvor gode piloter er til at
overholde reglerne.

Vi hører blot ikke så meget om det.

> reglerne er indført for at beskytte både chaufførere og andre trafikanter,
> og hvis det kniber med at overholde disse regler syntes jeg man burde
> overveje hvorfor man ikke kan overholde dem!.

Nu har de regler vi protesterer imod ikke så meget med din sikkerhed at
gøre.

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-07 18:04

On Nov 5, 5:31 pm, "Tau" <cra...@craner.dk> wrote:
> Jeg holder med chaufførerne, det er ikke rimeligt at man i bakspejlet kan
> give dem et klip i kortet, fordi de har kørt for hurtigt for 3 uger siden.

1) Hvorfor ikke? Mange ulovligheder har en forældelsesfrist på op til
20 år, hvorfor sku det være anderledes her?

2) Må politiet overhovedet give bøder ud fra fartskriveren?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-11-07 23:50

Henrik Stidsen wrote:

> 2) Må politiet overhovedet give bøder ud fra fartskriveren?

Da fartskriverne blev indført, blev det aftalt, at hvis politiet stoppede
dig (på hjulene) kunne de give dig en fartbøde, for den kørsel du lige havde
præsteret, men ikke for at have kørt for hurtigt for f.eks. en halv time
siden.

Jeg understreger at vi taler om _hastighedsbøder_.

Jeg er desværre ikke klar over om det er blevet ændret siden.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-07 18:51

Henrik Stidsen skrev:

> 1) Hvorfor ikke? Mange ulovligheder har en forældelsesfrist på op til
> 20 år, hvorfor sku det være anderledes her?

Hvis ALLE bilister kunne straffes på den måde ville det - måske - være
rimelig.

Men udsætte privatbilisterne for den samme kontrol som lastbilerne
udsættes for tør man ikke. Det ville ellers gavne trafiksikkerheden
betragtelig.

> 2) Må politiet overhovedet give bøder ud fra fartskriveren?

Ikke fartbøder. Det er der faldet EF-dom imod.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-11-07 18:07

On Nov 5, 4:00 pm, "Gamle" <cfs48...@post.cybercity.dk> wrote:

> Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder fra
> politikernes side?

Urimeligheder der åbenbart slet ikke er reele - 3F har opfordret deres
medlemmer, chaufførerne, til at indsende eksempler på de voldsomme og
urimelige bøder der skulle blive givet efter de nye regler. Der er kun
kommet et eneste eksempel. Det er da ikke noget at pive sådan over.

"Et eneste eksempel. Det er alt, hvad 3F har modtaget trods utallige
opfordringer i løbet af året til sine chaufførmedlemmer om at indsende
eksempler på, hvad de utilfredse chauffører betegner som dummebøder i
kølvandet på de omstridte køre-hvile-tids-regler."
http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article1156999.ece

Fra : ShutEye

Dato : 05-11-07 21:15

> [...]
>eksempler på, hvad de utilfredse chauffører betegner som dummebøder i
>kølvandet på de omstridte køre-hvile-tids-regler."

De er nok kommet til at skrive F3 på kuverten ...

Fra : Ole

Dato : 05-11-07 18:08

Gamle wrote:
> [...]
>
> Er det disse tilstande vi skal have indført. Nej vel!!
>
> Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

3000 bananer for at glemme at skrive ind, at man holder pause,
hvor sindsygt kan /du/ køre ud for en skole før det koster
3000.

Jeg håber selvfølgelig ikke at det øl du har brug for
bliver ramt ..................................!

Kom lige ned hvor vi andre er.

Ole M

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 18:22

Ole wrote:
> 3000 bananer for at glemme at skrive ind, at man holder pause,
> hvor sindsygt kan /du/ køre ud for en skole før det koster
> 3000.

Er du langsomi optrækket.
Hvorfor tror du jeg skrev
Gamle wrote:
> Nej det er den ikke.
> Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder
> fra politikernes side?
> Privatbilisterne bliver også behandlet urimeligt mange gange.

Hvilket betyder at jeg er klar over urimelighederne, men at det ikke skal gå
ud over alle andre.
Så styr lige dine udtalelser og kom o p til os andre. Du må jo drikke
meget siden det lige er øl du snakker om.
Afstemning på ekstrabladet 28% for chaufførerne og 72% imod.

Torben

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 18:26

Gamle wrote:
> Afstemning på ekstrabladet 28% for chaufførerne og 72% imod.

Det var BT med den afstemning.
Men nu er det mere end 6300 der har afgivet stemme.

Torben

Fra : Ole

Dato : 05-11-07 20:07

Gamle wrote:

> Det var BT med den afstemning.
> Men nu er det mere end 6300 der har afgivet stemme.
>
> Torben

Jo jo.. det var din øl vi kom fra, der /er/ jo svært
at se forskel på BT og EB...

Ole M

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 20:09

Ole wrote:

> Jo jo.. det var din øl vi kom fra, der /er/ jo svært
> at se forskel på BT og EB...
>
> Ole M

Touché

Torben

Fra : nuller

Dato : 05-11-07 20:14

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen

> Jo jo.. det var din øl vi kom fra, der /er/ jo svært
> at se forskel på BT og EB...
>
> Ole M

Ja det burde sgu koste en 5000-6000 spir at skrive så meget forkert, så kan
han lære det

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 20:22

nuller wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i meddelelsen
>
> Ja det burde sgu koste en 5000-6000 spir at skrive så meget forkert,
> så kan han lære det

Har forudbetalt. Så jeg prøver bare at få lidt valuta for pengene

Torben

Fra : nuller

Dato : 05-11-07 20:56

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Har forudbetalt. Så jeg prøver bare at få lidt valuta for pengene
>
> Torben

Ok. Så er jeg mere rolig

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-07 18:37

Ole skriver:

> 3000 bananer for at glemme at skrive ind, at man holder pause,

Ja, så kan man lære det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : @

Dato : 05-11-07 19:39

On Mon, 05 Nov 2007 18:37:06 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ole skriver:

>Ja, så kan man lære det.

hvorfor skal der så "kun" koste 500 kr. at glemme sikkerhedsselen

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : John Jensen

Dato : 05-11-07 19:52

@ skrev:

> hvorfor skal der så "kun" koste 500 kr. at glemme sikkerhedsselen

Det nemmeste er sku da at tage pappet fra alle der bryder færdselsloven
mere end 3 gange uanset forseelsens art. Cyklister og fodgængere må man
istedet give bøder der svarer til prisen for nyerhvervelse af
kørekort...15-20000 kr ville være rimeligt. Så kan folk sku lære at begå
sig i trafikken. En dusør på 5000 kr til dem der anmelder syndere i
trafikken inkl. mobilfotos ville også hjælpe på at få orden i trafikken.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-11-07 20:02

@ wrote:

> hvorfor skal der så "kun" koste 500 kr. at glemme sikkerhedsselen

Fordi det som regel kun slår en selv ihjel.

Jan

Fra : ben9

Dato : 05-11-07 20:22

> hvorfor skal der så "kun" koste 500 kr. at glemme sikkerhedsselen

fordi at det er straf nok at brage ind i en lastbil hvor chajfføren snkker i
mobil

Fra : ben9

Dato : 05-11-07 20:22

> Ole skriver:

> Ja, så kan man lære det.

jojo - men han holder jo pause!

Fra : @

Dato : 05-11-07 20:52

On Mon, 5 Nov 2007 20:21:34 +0100, "ben9" <dont.filter@me> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>jojo - men han holder jo pause!

og skiven viser da selvfølgelig at bilen holder stille imens?

kan skiven af politiet bruges som bevis for at der er kørt for
hurtigt, kan samme skive vel bruges til at bevise ihvilket tidsrum
bilen ikke har bevæget sig??

Fra : nuller

Dato : 05-11-07 21:10

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> kan skiven af politiet bruges som bevis for at der er kørt for
> hurtigt, kan samme skive vel bruges til at bevise ihvilket tidsrum

Jep, det er blandt andet derfor den er der.

Fra : @

Dato : 06-11-07 16:46

On Mon, 5 Nov 2007 21:09:44 +0100, "nuller" <relun_@msn.com> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

>Jep, det er blandt andet derfor den er der.

hvad er det så man får en bøde for

at glemme lidt papirnusseri i forbindelse med at bilen beviseligt HAR
holdt stille?

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 17:12

> hvad er det så man får en bøde for
>
> at glemme lidt papirnusseri i forbindelse med at bilen beviseligt HAR
> holdt stille?

Hvis skiven sidder som den skal og beviseligt har holdt stille er der ingen
problemer, det er hvis man ikke har holdt de pauser man skal, man får en
bøde. (og det kan jo også ses på skiven)

Jeg vil godt understrege at jeg personligt ikke syntes at der er noget at
pive over mht. køre hviletid.
Jeg mener helt sikkert at den kommer mig tilgode.

Fra : Brian

Dato : 06-11-07 17:23

nuller wrote:

> Jeg vil godt understrege at jeg personligt ikke syntes at der er
> noget at pive over mht. køre hviletid.
> Jeg mener helt sikkert at den kommer mig tilgode.

Sådan lige umiddelbart lader det til at de fleste af dine kolleger deler din
holdning - mon det primært er vognmændene der har orkestreret blokaderne ?

/Brian

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 17:36

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Sådan lige umiddelbart lader det til at de fleste af dine kolleger deler
> din holdning - mon det primært er vognmændene der har orkestreret
> blokaderne ?
>
> /Brian

Godt spørgsmål, der er jo også en del vognmænd der kun har en bil, nemlig
den de selv kører i, det kunne vel også tænkes at det er dem der er de mest
sultne??
Bare en teori.

Fra : Jan

Dato : 05-11-07 18:36

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message

> [...]
> 3000.
>
> Jeg håber selvfølgelig ikke at det øl du har brug for
> bliver ramt ..................................!

Kan kun håbe lagerarbejderne strejker over de kommer rendende på alle tider
af døgnet når de går igang igen :D

Jan

Fra : JBH

Dato : 05-11-07 19:05

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3000.
>
> Jeg håber selvfølgelig ikke at det øl du har brug for
> bliver ramt ..................................!

3000kr er sgu da billigt i forhold til de bøder som BST og
fødevarestyrelsen deler ud, Her er det 10.000kr for hver forseelse, også
selvom forseelsen ikke har nogen sikkerhedsmessig betydning.(f.eks. hvis
ikke "smiley" papiret hænger fremme i butikken så kunderne kan læse det.)

De lastbilchauffører er ikke andet en flok dumme skvatmikler som burde finde
på noget andet at lave hvis de ikke kan finde ud af at overholde (færdsels)4
loven, men måske det er her skoen trykker.. De ER for dumme til at kunne
finde ud af at overholde loven.?

/JBH

Fra : Tony

Dato : 05-11-07 20:46

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

> [...]
> (færdsels)4 loven, men måske det er her skoen trykker.. De ER for dumme
> til at kunne finde ud af at overholde loven.?

De er ikke andet end en flok overfede flæbende analfabetiske rataber.
De skal bare overholde loven, og sørge for at deres papirer er iorden.
Hvor svært kan det være.
--
Tony

Et dyt i bamsen, er bedre end ti bamser i dytten.

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 20:51

On Mon, 5 Nov 2007 20:45:30 +0100, "Tony" <tonycarpediem@invalid.dk>
wrote:

>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

>De er ikke andet end en flok overfede flæbende analfabetiske rataber.
>De skal bare overholde loven, og sørge for at deres papirer er iorden.
>Hvor svært kan det være.

De skal overholde loven. Og jeg er ikke imponeret af deres aktioner.
Men - mon ikke reglerne er blevet for stramme - selv om snyderiet
tidligere var sat i system. Noget kunne tyde på det - det kræver i
hvert fald nogen planlægning at få en arbejdsdag til at gå op. Vi er
vel nået til det punkt, hvor man får en bøde på 5000 for at køre 51 i
byzone, hvis en sammenligning overhovedet er rimelig. Jeg mener ikke,
at alt skal ændres - men man bør nok se lidt på detaljerne.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : John Jensen

Dato : 05-11-07 20:49

Tony skrev:
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev

> De er ikke andet end en flok overfede flæbende analfabetiske rataber.
> De skal bare overholde loven, og sørge for at deres papirer er iorden.
> Hvor svært kan det være.
Hmm det er sku da ikke deres egne biler de laver blokader i...kan man
deraf tolke at vognmændene sympatiserer med dem ?

Men regeringen burde nu gøre det obligatorisk med samme GPS systemer i
lastbiler som i taxier i de store byer. Kombineres dette med et simpelt
tidsmålingssystem i computeren på "centralen" har man fuld styr på
køre/hviletider. Systemet skal selvfølgelig kombineres med en
startspærer der tager tændingen når chafføren har kørt for længe.
Så kan de dumme chaffører da ikke få det lettere. Så skal de bare køre
deres lastbil sikkert rundt i landet. Selvfølgelig må vi også have en
fartspærrer i de lastbiler så de ikke kører for stærkt. De er jo også
for dumme til at overholde fartgrænserne.

Fra : nuller

Dato : 05-11-07 21:08

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> deres lastbil sikkert rundt i landet. Selvfølgelig må vi også have en
> fartspærrer i de lastbiler så de ikke kører for stærkt. De er jo også for

Flot sådan at generalisere over en erhvervsgruppe, ser man en hjernelam
chauffør i fjernsynet eller i traffikken er alle chauffører selvfølgelig
lige så lamme oveni.
Jeg kører som chauffør og jeg piver ikke over køre hviletid det er intet
problem at overholde, jeg kan også godt finde ud af at skrive på min skive,
jeg overholder også færdselsreglerne osv.
Og jeg kender en del andre cauffører som også sætter en ære i at udføre
deres job så godt som muligt.
Der er helt sikkert nogle uheldige elementer i blandt os, men hvad med lige
at lade være med at dømme alle over en spids??

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 21:40

nuller wrote:
> Der er helt sikkert nogle uheldige elementer i blandt os, men hvad
> med lige at lade være med at dømme alle over en spids??

Ja men her er der tale om en aktion der kunne (kan) ramme hele Danmark.
Hvad med at chaufførerne lavede aktionerne overfor politikerne.
Hvad vil chaufførerne sige til, at vi privatbilister lavede en aktion, hvor
vi kørte så langsomt og tæt, at de ikke kunne svinge til højre. Så slap vi
samtidig for at cyklister blev kørt ihjel ved højresvingsulykker.
Vi ville selvfølgelig også ramme alle andre højresvingende. Men det ville da
ikke gå ud over mennesker som stadig kunne få madvarer og brændstof.
Selvfølgelig skulle leverancerne til forretningerne og tankstationer
tillades. De må bare køre den anden vej, så de skulle svinge til venstre
istedet.

Torben

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 17:11

Den Mon, 5 Nov 2007 21:08:10 +0100 skrev nuller:

> [...]
> Der er helt sikkert nogle uheldige elementer i blandt os, men hvad med lige
> at lade være med at dømme alle over en spids??

Det er så bare uheldigvis altid "de andre" der kommer til ordet. Og som
har travlt med at forsvare hinanden, når en af dem her lavet noget
lort, så man får den opfattelse af at alle lastbilchauffører mener
de skal have lov til at køre 24 timer i træk (og så fortsætte 100 km
mere, hvis de 24 timer slutter lige efter en rasteplads), påkøre
cyklister ved højresving, ignorere vigepligter, osv.

Mvh
Kent

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 17:20

> [...]
> mere, hvis de 24 timer slutter lige efter en rasteplads), påkøre
> cyklister ved højresving, ignorere vigepligter, osv.

Ja det kan du såmend have ret i, men du hører som regel ikke noget fra dem
der er glade og godt tilfredse. Det gælder vist ikke kun Chaufførrer.

Mange af os er altså helt almindelige mennesker med kone, børn, familie og
venner osv.

Jeg går ikke på arb. om morgenen med det ene formål at "nakke" nogle der er
mindre end mig i traffikken, tværtimod er det nok det der kan skræmme mig
mest ved mit job.

Fra : Ole

Dato : 06-11-07 18:34

nuller wrote:

> [...]
> Der er helt sikkert nogle uheldige elementer i blandt os, men hvad med
> lige at lade være med at dømme alle over en spids??

LOL, det er lige som os der køre MC.

Vi køre altid op gennem rækkerne med 180...
Vi køre altid mindst 80 hvor man må køre 30...
Vi køre altid på fortovet hvis vi ikke kan presse os
op gennem køen..
Vi bruger kun langemanden til at indikere hvilken
side vi drejer til.
Vi har alle sammen fjernet vores lydpotter, jo mere
det larmer, jo større føler vi os...

Og.... det er meget værre med lastbilerne...

De køre med vilje cyklister ned..
De...

De eneste der opføre sig korrekt i trafikken..
det er billisterne.

De overser ikke motorcyklister..
De er fantastiske til at flette sammen, alle
tager hensyn...

De 3 kg stål jeg har fået i kroppen gennem de
sidste 28 år på MC, kan jeg takke disse fantastiske
billister for, hvergang var det "ohh jeg så ikke du kom"

Men .. der er fandeme ikke nogle som dem der kan se
fejl hos andre trafikanter

Ole M

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 19:14

> LOL, det er lige som os der køre MC.

Det er ikke engang løgn, jeg har også kørt MC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-11-07 00:35

Ole wrote:

> De 3 kg stål jeg har fået i kroppen gennem de
> sidste 28 år på MC, kan jeg takke disse fantastiske
> billister for, hvergang var det "ohh jeg så ikke du kom"

3 kg, det var godt nok meget, 2 lårben eller en hofte?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ole

Dato : 07-11-07 16:05

Uffe Ravn wrote:

> 3 kg, det var godt nok meget, 2 lårben eller en hofte?
>
> Mvh. Uffe Ravn

3 kg er nok at overdrive, det er en blanding af stål
og titanium, 2 x hofter, div skruer i venstre skinneben.

Ole M

Fra : Bo Warming

Dato : 05-11-07 21:25

"John Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres lastbil sikkert rundt i landet. Selvfølgelig må vi også have en
> fartspærrer i de lastbiler så de ikke kører for stærkt. De er jo også for

Alle biler bør GPS-overvåges ved at de skal have radiosender i taget.
Så får vi lettere has på terrorisme - og alskens anden lovovertrædelse

Men chikanen mod chafører bør føre til justitsministeriel indrømmelse før
valget

Vor lovjungle er løbet løbsk.

Chaførblokade er ikke så slem som autonomvold - der belønnedes!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-11-07 21:32

John Jensen skrev:

> [...]
> lastbiler som i taxier i de store byer. Kombineres dette med et simpelt
> tidsmålingssystem i computeren på "centralen" har man fuld styr på

Dejligt når folk i en debat har sat sig ind i tingene. En diagramskive
registrerer hastighed og tegner en streg hele vejen rundt indvendig på
skiven. Jo hurtigere man kører jo længere ud går grafen. Er der ikke
noget udslag har bilen nok holdt stille. Stregen rundt indvendig skal
være ubrudt, som beviser at man ikke har haft skiven ude. På uret sidder
en knap man kan dreje på, når man holder pause. Så skifter stregen
tykkelse.

> Så skal de bare køre
> deres lastbil sikkert rundt i landet. Selvfølgelig må vi også have en
> fartspærrer i de lastbiler så de ikke kører for stærkt. De er jo også
> for dumme til at overholde fartgrænserne.

Igen uvidenhed der ligger til bunds. Der ER fartbegrænsere i bilerne. De
er begrænset til 90 km/t, som man må køre i de fleste lande. Undtaget
Danmark. Skal vi se på sikkerhed var det nok bedre at rette blikket mod
hollændere, der netop har fusket med fartbegrænsere. Og spaniolere, som
ofte kører med to skiver.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : John Jensen

Dato : 06-11-07 10:40

Ib Jakobsen skrev:

> [...]
> være ubrudt, som beviser at man ikke har haft skiven ude. På uret sidder
> en knap man kan dreje på, når man holder pause. Så skifter stregen

Fartskriverne som de findes i dag har jo desværre visse mangler. Bl.a.
kan man "glemme" at sætte en ny skive i! Derfor GPS system. Det har
endvidere den fordel at vognmanden ved præcis hvor lastbilen befinder sig!

> [...]
> Danmark. Skal vi se på sikkerhed var det nok bedre at rette blikket mod
> hollændere, der netop har fusket med fartbegrænsere. Og spaniolere, som

Hallo.... kombineret med GPS er det intet problem med en differentieret
fartspærrer der indretter grænsen efter den lokale fartbegrænsning. Det
var ligesom det jeg ønskede implementeret. Men ikke kun i lastbiler. I
alle motorkøretøjer der skal køre på offentlig vej. Det skal så lige
implementeres på en måde der gør at piller man ved det slettes
hukommelsen i computeren og intet virker, f.eks. ved at brændstofpumpen
styres elektronisk af computeren + startspærer.

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 15:55

> Fartskriverne som de findes i dag har jo desværre visse mangler. Bl.a. kan
> man "glemme" at sætte en ny skive i! Derfor GPS system. Det har endvidere
> den fordel at vognmanden ved præcis hvor lastbilen befinder sig!

Hvis man har "glemt" at sætte en skive og bliver stoppet af politiet vil jeg
gætte på at man får en bøde af de helt store.
Det vil helt sikkert blive betragtet som snyd med køre hviletid.

Fra : E.M.

Dato : 06-11-07 16:23

.. Systemet skal selvfølgelig kombineres med en
> startspærer der tager tændingen når chafføren har kørt for længe.
> Så kan de dumme chaffører da ikke få det lettere.

Genial idè, og hvor mange lastbiler går så i stå midt på motorvejen eller
lige midt i et kryds, fordi føreren ikke kan finde en rasteplads, der ikke
er fyldt op med campingvogne og personbiler, der parkerer som hø og halm?

E.M.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 06-11-07 22:52

E.M. wrote:
> . Systemet skal selvfølgelig kombineres med en
>
> Genial idè, og hvor mange lastbiler går så i stå midt på motorvejen eller
> lige midt i et kryds

eller skrækeksemplet; lige midt i en jernbaneoverskæring.

Fra : Ralph

Dato : 05-11-07 19:55

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

Så lad være med at have telefonen for øret - det er iøvrigt også farligt for
helbreddet.
I min firmabil har jeg rigtig håndfri, ellers bruger jeg det headset der
følger med telefonen når jeg kører maskiner, traktor, slår græs eller..... I
min kones bil bruger jeg bluetooth-headset

130 + 40% = 182 - hvor hovsa kan DET være.

Hvis man ikke er blevet sindsyg af selealarmen inden.

> 3000 bananer for at glemme at skrive ind, at man holder pause,

Næh, 3000 for at "glemme" at holde pause.

--
Ralph

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 20:00

Ralph wrote:

> 130 + 40% = 182 - hvor hovsa kan DET være.

Så hovsa

Fra : ShutEye

Dato : 05-11-07 21:25

> 130 + 40% = 182 - hvor hovsa kan DET være.

160 = betinget frakendelse.
http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80/base/2d143e80

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 21:30

ShutEye wrote:

> 160 = betinget frakendelse.
> http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80/base/2d143e80

Ja ja, men så er det kun et lille hovsa mere der skal til :)

Torben

Fra : ShutEye

Dato : 05-11-07 21:41

> Ja ja, men så er det kun et lille hovsa mere der skal til :)

Det var nu også bare for at påpege konsekvensen af af blive snuppet med 160.

Fra : Ralph

Dato : 05-11-07 22:53

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> 160 = betinget frakendelse.
> http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80/base/2d143e80

Hvem f***** står bag det link, citat:

"Hvis du kører mere end 30 % for stærkt på en motorvej med
hastighedsbegrænsning på 130 km/t, har du overskredet frakendelsesgrænsen
på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget."

De kan tilsyneladende ikke regne 130 + 30% = 169 km/t (der bliver så - ved
fotovogne og radar trukket 3km/t fra, og da de fleste speedometre viser 5-6%
for meget en speedometervisning på ca. 178-180 km/t)

At noget står på en hjemmeside gør det hverken mere eller mindre korrekt.

--
Ralph

Fra : Brian

Dato : 05-11-07 23:00

Ralph wrote:

> [...]
> - ved fotovogne og radar trukket 3km/t fra, og da de fleste
> speedometre viser 5-6% for meget en speedometervisning på ca. 178-180

Linket passer da fint - du bliver frakendt pappet hvis du bliver målt til
mere end 160km/t i en 130 zone.

Forøvrigt er det 3% der trækkes fra, når det er 100+km/t

/Brian

Fra : alexbo

Dato : 05-11-07 23:09

"Ralph" skrev

> Hvem f***** står bag det link, citat:
> At noget står på en hjemmeside gør det hverken mere eller mindre korrekt.

Færdselsloven.
§ 125. Føreren af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, skal
betinget frakendes retten til at føre et sådant køretøj, hvis

1) føreren under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til
færdselssikkerheden har voldt skade på person eller ting eller fremkaldt
fare herfor,

2) føreren har overskredet de tilladte hastigheder efter §§ 42 og 43 a eller
en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning
med mere end 60 pct. eller har kørt med en hastighed på 160 km i timen eller
derover,

mvh

Alex Christensen

Fra : ShutEye

Dato : 06-11-07 03:24

Det gør jeg.

Korrekt, men:

> [...]
> eller en anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden
> afmærkning med mere end 60 pct. eller har kørt med en hastighed på 160 km

Tak for, som altid, korrekt info :)

> mvh
>
> Alex Christensen

mvh

Ole

Fra : Ralph

Dato : 06-11-07 17:37

> Korrekt, men:
>
> Tak for, som altid, korrekt info :)

Ja, jeg takker også og beklager min fejl. Nu har jeg nærlæst og
formuleringen holder i retten, men indrøm at det kunne formulereres lidt
mere elegant:

"Hvis du kører mere end 30 % for stærkt på en motorvej med
hastighedsbegrænsning på 130 km/t, har du overskredet frakendelsesgrænsen
på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget."

Jeg forstår slet ikke at du vil have de 30% blandet ind i det?

--
Ralph

Fra : ShutEye

Dato : 06-11-07 18:01

> [...]
> på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget."
>
> Jeg forstår slet ikke at du vil have de 30% blandet ind i det?

Huh?
Henviste blot til '160-reglen'

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 20:24

Den Tue, 6 Nov 2007 17:37:19 +0100 skrev Ralph:
> [...]
> på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget."
>
> Jeg forstår slet ikke at du vil have de 30% blandet ind i det?

Det er en tåbelig formulering.

Muligvis for at forhindre kreative personer der begynder at regne
på at fra 160 mister man kørekortet, men fra 169 (130+30%) giver
det kun et klip, så man skal bare holde 180...

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 00:37

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> [...]
> der følger med telefonen når jeg kører maskiner, traktor, slår græs
> eller..... I min kones bil bruger jeg bluetooth-headset

Tror du BT er mindre farligt end mobiltelefonen påståes at være ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 17:35

Den Tue, 6 Nov 2007 00:36:41 +0100 skrev N_B_DK:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Tror du BT er mindre farligt end mobiltelefonen påståes at være ?

Det er sendestyrken det kommer an på. Hvor mange Watt der sendes ind
i kraniet. Bluetooth rækker et par meter (i teorien 10), mobiltelefoner
er adskillige kilometer.

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 19:58

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Det er sendestyrken det kommer an på. Hvor mange Watt der sendes ind
> i kraniet. Bluetooth rækker et par meter (i teorien 10),
> mobiltelefoner er adskillige kilometer.

Sæt dig nu lige lidt mere ind i det du prøver at gøre dig klog på, det ville
klæde dig lidt. (BT rækker mere end 10 meter) og du glemmer også trådløse
netværk, de er også noget så farlige.....

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 20:22

Den Tue, 6 Nov 2007 19:58:25 +0100 skrev N_B_DK:
> [...]
> klæde dig lidt. (BT rækker mere end 10 meter) og du glemmer også trådløse
> netværk, de er også noget så farlige.....

Jeg mener standarden siger 10 meter. Det plejer så at være hvad man
skal forvente under optimale forhold. Men prøv du bare at lade
mobiltelefonen ligge derhjemme, og så sæt dig ind i bilen med et
bluetooth-headset og se hvor langt du kan køre.

Bagefter, så prøv at se hvor langt væk fra sendemasten du kan køre
med mobiltelefonen.

Nej, jeg glemmer ikke trådløse netværk, de har intet at gøre med
om mobiltelefoner er mere skadelige end bluetooth.

Mvh
Kent

Fra : Ole

Dato : 06-11-07 18:00

Ralph wrote:
> [...]
>
> 130 + 40% = 182 - hvor hovsa kan DET være.

> Hvis man ikke er blevet sindsyg af selealarmen inden.

> Næh, 3000 for at "glemme" at holde pause.

Nix.. 3000 for en tynd streg kontra en tyk...

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Ole M

Fra : Bo Warming

Dato : 06-11-07 12:38

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
> 3000 bananer for at glemme at skrive ind, at man holder pause,
> hvor sindsygt kan /du/ køre ud for en skole før det koster
> 3000.

Færdselslovens straffe er meget eksperimenterende og uigennemtænkte.
Vi må leve med at politiet prøver sig frem mht hvad virker godt

Lasbilblokaden var rimelig fordi straffe for bagateller var for høje, men nu
har politiet truet med strafesager, kørselsforbud og kørekort inddragelse så
nul panik.(EB 6.11)

Godt at chaførerne gad sende et anti-papirnussersignal

Trist at politi greb ind så hurtigt og bastant at debat ikke påvirkede
valgkamp

Hvorfor greb de ikke sådan ind mod de langt værre autonome?

Politi vil både lege Torneroseland-rare og lade oprørere få lettet trykket
for deres vrede. Gid de folkevalgte besluttede og skabte konsekvens

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 06-11-07 16:09

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

Blokaden er ikke rimelig.

Faget er udødt og det må medarbejderne indse og blive omskolet, så området
kan overtages af udenlandske vognmænd og chauffører, som er parate til at
køre så skånselsløst, som vi forbrugere kræver at de skal for at der er
friske varer i butikken.

Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Ole

Dato : 06-11-07 17:59

Carsten Overgaard wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse
>
> Blokaden er ikke rimelig.

Jeg har aldrig udtalt mig om rimeligheden
af blokaden, jeg kunne bare godt tænke mig
at se hvordan en almindelig billist ville
reagere på de bøder / regler Chufferne
er udsat for.

> [...]
> kan overtages af udenlandske vognmænd og chauffører, som er parate til at
> køre så skånselsløst, som vi forbrugere kræver at de skal for at der er

Hold nu kæft med dit sundhedstrip, få dig et liv !

Exrygere og exfede er de mest hellige der findes.

Ole M

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-11-07 11:45

> Jeg har aldrig udtalt mig om rimeligheden
> af blokaden, jeg kunne bare godt tænke mig
> at se hvordan en almindelig billist ville
> reagere på de bøder / regler Chufferne
> er udsat for.

Den eneste måde at man kan stoppe almindelige bilister fra køre for stærkt,
er ved at lægge beslag på deres fritid. Alle vil gøre deres arbejde bedst
muligt og har man et udadvendt job som f.eks. sælger, så er høj hastighed
lig med succes på det personlige plan, samt vækst for samfundet. Hvis man
vil sætte det på spil, så er der et løsningsforslag at læse her. (Resume:
Bilister skal ud og fjerne affald langs landevejene, så de kan mærke hvor
fartblinde, de er inde i de moderne biler. Fodgængere og cyklister skal
ydmyges ved at melde sig nede på folkeskolen og deltage i gå- eller
cylistprøver for at undgå en horribel bøde.)

http://www.retsreformnu.dk/EjFaengsel.htm

Det vil få en pris. Vækst koster ofre og prisen for at holde vores samfund
igang er 200-500 liv på vejene hvert år. Alternativ er nul-vækst eller
stagnation.

> Hold nu kæft med dit sundhedstrip, få dig et liv !
>
> Exrygere og exfede er de mest hellige der findes.

Jeg tager gerne mit ansvar som forbruger. Jeg erkender at jeg nok presser
vognmændene ved at brokke mig i butikkerne, når varerne ikke er på lager,
hvor at jeg dybest set nok kunne have udværet varerne til næste dag. Jeg vil
også til enhver tid fyre en leverandør, hvis jeg ved at de har en
selvretfærdig trafikpolitik, som gør at en anden leverandør ville kunne få
ordren ved at køre råden og urimelig. Jeg har et arbejde og en familie at
passe. Jeg er i princippet ligeglad med hvilke omkostninger det får for det
omkringliggende samfund, hvis jeg ved med mig selv at jeg har passet mine
forpligtelser.

Og på transportområdet har landet valgt at afvikle branchen kva de nye
regler. Det er ikke noget jeg har besluttet. Jeg så helst at arbejdet blev
på danske hænder, ligesom at jeg helst så at man ikke outsourcede IT til
lande, som kan tilbyde lavere omkostninger, fordi at de helt bevidst
tillader at folk kan dø af sult i gaderne og fordi at de kan uddanne såkaldt
højt kvalificeret arbejdskraft ved at udstede diplomer for 500 dollars uden
at de studerende behøver at møde op.

Faktum er at folketinget har taget denne beslutning. Det er dem som sender
arbejdet i hænderne på østeuropædiske chauffører, når vognmændene flager ud.
Så er der kun en ting at gøre for danske medarbejder: At finde en anden
branche!

Fra : Leonard

Dato : 05-11-07 18:18

Jeg forstår ikke at det kan være så stort et problem at ophæve den
blokade.
Mig bekendt er det ulovligt at standse og parkere på en motorvej, så det
er da bare at gå op til den forreste lastbil i rækken og meddele
chaufføren, at han får en bøde (500 kr) for at holde ulovligt og hvis
han ikke flytter sig, så må lastbilen jo trækkes væk, med deraf følgende
større omkostninger på en regning til vognmanden.

At politiet bare ser passivt til undrer mig meget.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Klaus G.

Dato : 05-11-07 19:27

> [...]
> han ikke flytter sig, så må lastbilen jo trækkes væk, med deraf følgende
> større omkostninger på en regning til vognmanden.
Jeg synes at have hørt at i Frederikshavn har et rederi skrevet navne og
nummerplade ned på de lastbiler som blokere havnen, og så vil de sende en
regning når det hele er overstået.

> At politiet bare ser passivt til undrer mig meget.
Hvis en 50tons vogn står med bremsekablerne skåret over, så skal der lidt
mere end bare en Unimog til at hive dem af vejbanen :)

Men ellers er jeg enig, det virker komplet åndsvagt de bare kan få lov til
at spærre broer osv.. Næh du, frem med nogle store fede entreprenør
bæltekøretøjer, og så vææk med lortet! :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-11-07 20:49

Klaus G. skrev:

> Hvis en 50tons vogn står med bremsekablerne skåret over, så skal der lidt
> mere end bare en Unimog til at hive dem af vejbanen :)

Det kræver nu ikke mere end en 8" svensknøgle til at eliminere
fjederbremserne.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-11-07 00:09

Klaus G. wrote:

> [...]
> lov til at spærre broer osv.. Næh du, frem med nogle store fede
> entreprenør bæltekøretøjer, og så vææk med lortet! :)

Med lidt held, vil lastbilschaufførenes aktioner, komme ind under
antiterrorparagraffen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 05-11-07 18:25

Hejsa

>Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder fra
>politikernes side?

Hvilke urimeligheder ?

>Privatbilisterne bliver også behandlet urimeligt mange gange. Hvis du svarer
>din mobil med f.eks. beklager jeg kører i bil, ringer om lidt og politiet
>ser du har telefonen for øret får du et klip i kørekortet.

Nej det gør du ikke, du kan "kun" få klip for flg:

===
Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen,
overskridelse af spærrelinjer eller overskridelse af ubrudt kantlinje
i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor (færdselslovens § 4, stk. 1
og 2).
Tilsidesættelse af reglerne om kørsel over jernbanespor
(færdselslovens § 5, stk. 2).
Kørsel med for kort afstand til forankørende (færdselslovens § 15,
stk. 3, 1. pkt.).
Kørsel venstre om helleanlæg (færdselslovens § 15, stk. 4).
Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for
andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
Tilsidesættelse af reglerne om overhaling (færdselslovens § 21, stk.
1-3).
Forøgelse af hastigheden, når man overhales (færdselslovens § 22, stk.
1).
Tilsidesættelse af forbud mod overhaling (færdselslovens § 23 og
forbud fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift (færdselslovens § 24,
stk. 1).
Overhaling ved fodgængerfelt (færdselslovens § 25).
Tilsidesættelse af vigepligt (færdselslovens § 26, stk. 2-4 og 6,
eller vigepligt fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
Kap- og væddekørsel (færdselslovens § 37, stk. 4).
Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct. (færdselslovens
§ 42-43 a eller anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler
eller anden afmærkning).
Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år
(færdselslovens § 80, stk. 4, og § 81, stk. 3).
===

> Hvis du kører
>alene på motorvejen og lige kommer på den forkerte side af hastigheden får
>du et klip.

nej, du skal køre mere end 30% for stærkt, og det "kommer man ikke
lige til"

>Hvis du ikke har selen på får du et klip. Her er det ikke de
>andre der kommer til skade ved et uheld, men kun dig selv.

Nej, det kan man ikke få klip for.

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-07 18:32

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk" skriver:

> Nej det gør du ikke, du kan "kun" få klip for flg:

Klip

> nej, du skal køre mere end 30% for stærkt, og det "kommer man ikke
> lige til"

Klip

> Nej, det kan man ikke få klip for.

Så, hold nu op med at komme med fakta der modbeviser andres tanker om
hvad de må og ikke må. Der er ikke noget mere kedeligt til at ødelægge
en god debat om foredomme.

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 18:48

www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk wrote:
> Hejsa

> Hvilke urimeligheder ?

> Nej det gør du ikke, du kan "kun" få klip for flg:

Urimeligheder?
Tjah at blive straffet for ikke at have for mange hjemme på øverste etage,
da nogle åbenbart ikke kan finde ud af at skrive rigtigt på skiverne. Det er
bl.a. det de selv anker over.
Klip i kørekort.
Har taget fejl og egentlig regnet med, at snakken omkring seler og
mobiltelefoner havde medført klip.
Helt alene på motorvejen. Hvis man kører i en ny stor bil, kan man hurtigt
køre 131 km/t, hvilket medfører klip på en 100 km/t strækning.

Mvh.
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-07 23:45

Gamle skriver:

> Helt alene på motorvejen. Hvis man kører i en ny stor bil, kan man hurtigt
> køre 131 km/t, hvilket medfører klip på en 100 km/t strækning.

Næh, det er først over 133 km/t.

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 23:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Næh, det er først over 133 km/t.

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80/GSID/7162272
Hastighedsgrænse Du får et klip, hvis du kører
50 km/t 66 - 80 km/t
60 km/t
79 - 96 km/t
70 km/t 92 - 112 km/t
80 km/t 105 - 128 km/t
90 km/t 118 - 144 km/t
100 km/t 131 - 159 km/t
110 km/t 144 km/t -159 km/t
130 km/t Hvis du kører mere end 30 % for stærkt på en motorvej med

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-11-07 23:58

Gamle skriver:

> [...]
> hastighedsbegrænsning på 130 km/t, har du overskredet frakendelsesgrænsen
> på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget.

Når de måler dig, trækker de 3% fra inden de giver sig til at regne (når
hastigheden er over 100km/t, under 100km/t er det 3 km/t der bliver
trukket fra).

131*1,03= 134,9

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:05

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Når de måler dig, trækker de 3% fra inden de giver sig til at regne
> (når hastigheden er over 100km/t, under 100km/t er det 3 km/t der
> bliver trukket fra).
>
> 131*1,03= 134,9

Du skal godt nok være sikker på foden for at løbe an på den hastighed :)

Mvh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 06-11-07 09:14

On Mon, 05 Nov 2007 23:58:28 +0100, Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Når de måler dig, trækker de 3% fra inden de giver sig til at regne (når
> hastigheden er over 100km/t, under 100km/t er det 3 km/t der bliver
> trukket fra).

Men du falde ri den samme fælde som mange andre.
De 3% trækkes fra for at kompensere for måleusikkerhed.
Dvs. at måleudstyret forventes at vise rigtigt indenfor 3% (ved 100km/t
eller derover), altså kan du blive målt til noget imellem 97 og 103 km/t
når du i virkeligheden kører præcist 100 km/t.

Altså kan du få et klip for at køre præcist 131 km/t, da målingen kan
vise 134,9 km/t og der så bliver trukket 3% fra og du får straffen for
præcist det du har kørt. Omvendt kan du være heldig at slippe afsted med
at køre 6% hurtigere, hvis målingen er 3% for lav og der derefter bliver
trukket 3% mere.

Fra : .J.S...

Dato : 05-11-07 23:59

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Gamle skriver:

> Næh, det er først over 133 km/t.

100 +30 % = 130, så 131 er over 30% !

De 3% 'rabat' man får skyldes at udstyret kan tænkes at have en målefejl på
max 3%, men det kan jo lige så vel betyde at udstyret viser i nærheden af
133 når du kører 130...

De 3% sikrer at du statistisk set får et sted i mellem 0 og 3 % rabat, og
aldrig bliver noteret for mere end du har kørt.

mvh/JS

Fra : .J.S...

Dato : 06-11-07 00:42

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> [...]
>
> De 3% sikrer at du statistisk set får et sted i mellem 0 og 3 % rabat, og
> aldrig bliver noteret for mere end du har kørt.

Der skulle selvfølgeligt stå mellem 0 og 6 %

F eks. her i runde tal..

man kører 131, udstyret viser for meget 134 - 3 % = 131 = ingen rabat og en
bøde/klip.

man kører 136, udstyret viser for lidt 133 - 3% = 130, ca 6% rabat og ingen
bøde/klip

mvh/JS.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:12

> Har taget fejl og egentlig regnet med, at snakken omkring seler og
> mobiltelefoner havde medført klip.

Tja.. i chaufførernes verden koster det mange penge at
"tage fejl" og "egentlig regnet med"...

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:26

PMH wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Tja.. i chaufførernes verden koster det mange penge at
> "tage fejl" og "egentlig regnet med"...
>

> PMH

Du kommer for sent med din støtte til chaufførerne. De er begyndt at køre
igen nu hvor de kan se, at det kan få et retsligt efterspil at spille op på
den måde.
Men du kan da glæde dig over der trods alt er ca 2700 ud af 9000 der holder
med chaufførerne. Men resten gør ikke.

Og så kan jeg fortælle dig, at jeg har kørt +1.000.000 km hyrevogn. Hvis du
tror det er sjovere og lettere bliver du skuffet. Tror nok der er flere
hyrevognschauffører der er blevet overfaldet og slået ihjel af tåbelige
kunder end blandt lastbilchaufførerne. Men derfor aktionerede vi alligevel
ikke. Vi var åbenbart ikke så dumme som, nå ja du ved hvem jeg mener.

Torben

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:39

> [...]
> Men du kan da glæde dig over der trods alt er ca 2700 ud af 9000 der
> holder med chaufførerne. Men resten gør ikke.

Hvorfor mon..??
Fordi de ved lige så lidt som dig om, hvordan en chauffør skal
indrette sig 112% efter nogle regler, som ingen kan finde ud af.

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:50

PMH wrote:
> [...]
> Fordi de ved lige så lidt som dig om, hvordan en chauffør skal
> indrette sig 112% efter nogle regler, som ingen kan finde ud af.

Nå der kom det frem.
Det er fordi du ikke kan finde ud af reglerne du tér dig på denne måde.
Du skal nok blive taget alvorligt.
Og dine bøder har altid været pga. skiverne. Der må jeg grine. Du har
udstillet dig selv som en uvidende nar der ikke engang kan finde ud af at
udfylde køreskiverne.
Tillykke.

Torben

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 01:02

> Nå der kom det frem.
> Det er fordi du ikke kan finde ud af reglerne du tér dig på denne måde.
> Du skal nok blive taget alvorligt.

Jeg kender skam godt reglerne, gør du..??

> Og dine bøder har altid været pga. skiverne. Der må jeg grine. Du har
> udstillet dig selv som en uvidende nar der ikke engang kan finde ud af at
> udfylde køreskiverne.
> Tillykke.

Der har vist aldrig været snak om at jeg har fået bøder for ikke at
udfylde skiverne korrekt, jeg har fået bøder for at have kørt for
stærkt, og det var flere dage forinden, men kunne aflæses på skiven..
Men du har det jo med at digte historier om de ting du ikke ved
noget om.

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:12

PMH wrote:

> [...]
> stærkt, og det var flere dage forinden, men kunne aflæses på skiven..
> Men du har det jo med at digte historier om de ting du ikke ved

Det er så sådan nogle som dig der en gang imellem har det med at brage op i
en holdende kø.
Er du slet ikke klar over hvor farligt det er at køre for stærkt?
Det viser jo bare hvor nødvendigt det er at få overholdt reglerne for
lastbiler. Men du regner måske med at det skal være tilladt for
lastbilchauffører ikke at overholde reglerne.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 01:18

> [...]
> lastbiler. Men du regner måske med at det skal være tilladt for
> lastbilchauffører ikke at overholde reglerne.

Jeg håber ikke jeg er den eneste der kan se hvor langt ude
nogle af dine argumenter og postulater er..

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:26

PMH wrote:

> Jeg håber ikke jeg er den eneste der kan se hvor langt ude
> nogle af dine argumenter og postulater er..

Hvad kalder du dette?

Fra : KMH

Dato : 05-11-07 19:42

> [...]

> Er det disse tilstande vi skal have indført. Nej vel!!
>
> Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

Mage til piv'eri......
Næhh du.... jeg stytter nu blokaden fuldt ud (ca.)
Lad os dog bare få samlet de satans lastvogne på et par havnekajer.....
SÅ ER DER IKKE SÅ MANGE AF DEM TIL AT GENERE DEN ØVRIGE TRAFIK.

M.v.h.
Kim
Som undres over hvordan man klarer en teoriprøve når bogstav genkendelsen er
helt dernede hvor selv det at stave til sit navn åbenbart er et stort
problem.

Fra : Bruno

Dato : 05-11-07 20:33

Gamle wrote:
> Nej det er den ikke.

Det kan man så sige om enhver form for faglig aktion, den går altid ud
over nogen. Strejker pædagogerne går det ud over forældrene først og
derefter forældrenes kolleger som skal arbejde ekstra osv. osv.

> Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder fra
> politikernes side?

Hvordan er det så lige hele Danmark? Jeg ved overdrivelse fremmer
forståelsen, men megen overdrivelse...

> Privatbilisterne bliver også behandlet urimeligt mange gange. Hvis du svarer
> din mobil med f.eks. beklager jeg kører i bil, ringer om lidt og politiet
> ser du har telefonen for øret får du et klip i kørekortet.

Der er lige den detalje, at det politiet ikke ser får du ikke en bøde
for mens lastbilchaufførene overvåges konstant.

> [...]
> du et klip. Hvis du ikke har selen på får du et klip. Her er det ikke de
> andre der kommer til skade ved et uheld, men kun dig selv.

AH, og hvem er det lige som betaler regningen hvis du f.eks. skal bruge
et halvt liv som grøntsag.

> Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

Som udgangspunkt er jeg enig, men den logik du lægger for dagen får mig
kun til at tænke du må hellere må tage en kiks.

Mvh
Bruno

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 20:46

Bruno wrote:
> Som udgangspunkt er jeg enig, men den logik du lægger for dagen får
> mig kun til at tænke du må hellere må tage en kiks.

Hmm.

Lige nu er der afgivet 8071 stemmer på BT.

29% er for chaufførerne
71% er imod.

Så din logik kan ikke bruges til noget.

Du skriver

Det kan man så sige om enhver form for faglig aktion, den går altid ud
over nogen. Strejker pædagogerne går det ud over forældrene først og
derefter forældrenes kolleger som skal arbejde ekstra osv. osv.

Her strejker pædagogerne for børnenes skyld.
Chaufførerne strejker for deres egen skyld.
Men nu kan du jo tænke over det et par timer (det skal du jo nok bruge) så
finder du nok ud af det.

Torben

Fra : Bruno

Dato : 05-11-07 23:31

Gamle wrote:

> Hmm.
>
> Lige nu er der afgivet 8071 stemmer på BT.
>
> 29% er for chaufførerne
> 71% er imod.
>
> Så din logik kan ikke bruges til noget.

LOL - en netafstemning på BT som argument. Det kan du ikke mene seriøst.

> [...]
> derefter forældrenes kolleger som skal arbejde ekstra osv. osv.
>

> Her strejker pædagogerne for børnenes skyld.

Klart - de vil havde mere i løn for børnenes skyld

Men lad os bare sige pædagogerne kun tænkte på børnene, hvad med
buschaufførene eller trykkerimedarbejderne eller TDC's teknikkere....

> Chaufførerne strejker for deres egen skyld.

Og? De har et job som de fleste ikke har begreb om hvor krævende er - og
som mange endda sviner til i et væk. De tjener ikke mange penge, må leve
de fleste dage på et areal der er mindre end en celle og deres familier
ser de ikke meget til.

Deres aktion er et forsøg på at gøre opmærksom på at de rent faktisk
udføre en vigtig for os allesammen, måske folk skulle tænke lidt mere på
det næste gang de skælder ud over at en lastbil fylder på vejen. De
samme folk kan evt. prøve at forestille sig hvor mange kassevogne der
skal til for og flytte de sammen mængder!

> Men nu kan du jo tænke over det et par timer (det skal du jo nok bruge) så
> finder du nok ud af det.

Det var da godt nok en plat bemærkning. Jeg må undskylde, men det er
altså meget andet som er vigtigere end at sidde og kigge efter om du
skrevet noget på nettet.

Mvh
Bruno

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 23:50

Bruno wrote:

> LOL - en netafstemning på BT som argument. Det kan du ikke mene
> seriøst.

Nej vel.
Så er det vel nok godt at du kan støtte chaufførerne. Føler du dig ikke lidt
alene i denne tråd?
Og afstemninger skal man aldrig tage alvorligt.
Men hvor er vi mange der er glade for dit klarsyn.
Og kan du så ikke lige sige hvor man må svare for at du bliver tilfreds. Her
tænker jeg ikke kun på mig selv, men på den overvældende majoritet som ikke
tænker som du.

Torben

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 17:14

Den Mon, 05 Nov 2007 23:30:36 +0100 skrev Bruno:

> LOL - en netafstemning på BT som argument. Det kan du ikke mene seriøst.

Nej, samtlige lastbilchaufførerne og deres støtter har tydeligvis
været inde og stemme, ellers var de aldrig kommet op på 29%

Mvh
Kent

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 18:07

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej, samtlige lastbilchaufførerne og deres støtter har tydeligvis
> været inde og stemme, ellers var de aldrig kommet op på 29%
>
> Mvh
> Kent
> --
> "So there I was surrounded by all these scary creatures
> They were even scarier than what Microsoft call features"
> - C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Arrh, hvor er det skønt at få luftet sine fordomme lidt.
Kan vi ikke også blive enige om at alle mandlige frisører er bøsser, alle
mandlige pædagoger er pædofile, tyskere er nazier osv. så er tingene ligesom
sat i bås. Det gør da alting lidt nemmere eller hva???

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 20:14

Den Tue, 6 Nov 2007 18:06:36 +0100 skrev nuller:

> [...]
> mandlige pædagoger er pædofile, tyskere er nazier osv. så er tingene ligesom
> sat i bås. Det gør da alting lidt nemmere eller hva???

Jeg tror du misforstår mig. Når jeg skriver "samtlige
lastbilchaufførerne", mener jeg samtlige de der laver blokade.

Jeg antyder ikke at alle lastbilchauffører støtter blokaden. Jeg læste
igår at det er cirka 200 det drejer sig om, og vi har mange flere
lastbiler end det, så selv blandt lastbilchaufførerne, er det ikke
alle der støtter dem.

Mvh
Kent

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:03

> Her strejker pædagogerne for børnenes skyld.
> Chaufførerne strejker for deres egen skyld.
> Men nu kan du jo tænke over det et par timer (det skal du jo nok bruge) så
> finder du nok ud af det.

Hold da kæft en gang ævl...

Hele denne debat bærer da virkelig præg af, hvor egoistiske
og total uvidende de fleste er.
Når lastbilerne kører til daglig, så er de ALLE kæmpe idioter
som kun er i trafikken for at sænke jer, og er så pisse irriterende,
fordi de gør, at I af og til må slække på speederen på motorvejen,
fordi en lastbil skal overhale.

Nu aktionerer de over dårlige forhold i deres erhverv, og de gør
det på en effektiv måde.
Igen tænker I kun på jer selv, og jer selv..
Åhh nej, det er synd for mig at posten ikke kan komme over broen,
og hvad nu hvis jeg ikke får frisk mælk, osv. osv..
Det er sgu' hykleri af værste skuffe...

Tænk da for helvede på de chauffører der skal indrette deres hverdag,
efter disse tåbelige direktiver.
Hvis I gad at sætte jer ind i reglerne, ville I kunne se hvor groteske
vilkår disse mennesker arbejder under.
Men det er jo nemmere at tænke på sig selv, og blive enige om at de
ALLE er kæmpe idioter og analfabeter..
Sæt jer nu for helvede ind i de regler før i fordømmer.
Når I så har sat jer ind i regelsættet, og kan dem til fingerspidserne,
så kan vi tales ved igen.
Til den tid er denne blokade længe glemt, for I vil slet ikke kunne
overskue alle disse regulativer i dette kalenderår..

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:13

PMH wrote:
> [...]
> Til den tid er denne blokade længe glemt, for I vil slet ikke kunne
> overskue alle disse regulativer i dette kalenderår..

AMEN.

Synd at klippe dine vise ord væk.
Det er selvfølgelig hele Danmarks skyld, at chaufførerne ikke kan håndtere
reglerne!!!
Fjols

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:24

> [...]
>
> Synd at klippe dine vise ord væk.
> Det er selvfølgelig hele Danmarks skyld, at chaufførerne ikke kan håndtere

Nå ja.. Husk at kæmme dem alle over een kam..

Nej din latterlige nar, det er ikke hele Danmarks skyld,
det er hele Danmarks regerings skyld..

Og hvis du ikke kan tåle at der kommer indlæg som strider
imod din mening, så skulle du nok ikke have givet din
overskrift et spørgsmålstegn..

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:34

PMH wrote:
> [...]
>
> Og hvis du ikke kan tåle at der kommer indlæg som strider
> imod din mening, så skulle du nok ikke have givet din

Det er da rigtig sjovt. Skriv noget mere vrøvl.
Hvem fanden har stemt regeringen ind?
Og du fattede overhovedet ikke overskriften.
Inget under chaufførerne ikke har fået forbedret forholdene mere end de har,
hvis de har samme (manglende) intelligens som dig.
Og læg mærke til, at det er dig selv der har bragt denne debat ned på dette
stade.
Og når jeg ser dine indlæg må jeg indrømme, at jeg hellere vil være "en
latterlig nar" end det du står for.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:47

> Det er da rigtig sjovt. Skriv noget mere vrøvl.
> Hvem fanden har stemt regeringen ind?

Jeg ved hvem der IKKE har..!!

> Og du fattede overhovedet ikke overskriften.
> Inget under chaufførerne ikke har fået forbedret forholdene mere end de
> har, hvis de har samme (manglende) intelligens som dig.

Nu kan jeg ligesom fornemme, at du vist heller ikke har opfundet noget..!!

> Og læg mærke til, at det er dig selv der har bragt denne debat ned på
> dette stade.

Øhh... nå...
Siger ordet Fjols!! dig noget..??
Det var vist der mudderkastningen startede..

> Og når jeg ser dine indlæg må jeg indrømme, at jeg hellere vil være "en
> latterlig nar" end det du står for.

Så er der trods alt noget vi er enige om..

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:01

PMH wrote:
> Øhh... nå...
> Siger ordet Fjols!! dig noget..??
> Det var vist der mudderkastningen startede..

Nej den startede her hvor du svarede mig sådan her.

Fordi vi ikke er enige.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 01:10

> Fordi vi ikke er enige.

Præcis..
Fordi vi ikke er enige, men at kalde noget for ævl, er vel
ikke personlig, det er derimod "fjols"

Men nu er vi vist ude i flueknepperi.. .

Du har din mening, og jeg har min.
Min sympati ligger hos chaufførerne, fordi jeg kender branchen
og kender reglerne.
Din sympati ligger hos dig selv, netop fordi du ikke kender alle
reglerne de slås om..

PMH

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:15

PMH wrote:
> [...]
> og kender reglerne.
> Din sympati ligger hos dig selv, netop fordi du ikke kender alle

Er der nogen der forbyder dem at skifte job, når de ikke kan finde ud af
reglerne?
Det skal da for pokker ikke gå ud over den danske befolkning.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 01:21

> Er der nogen der forbyder dem at skifte job, når de ikke kan finde ud af
> reglerne?
> Det skal da for pokker ikke gå ud over den danske befolkning.

Ligesom når skraldemændene strejker, så kan de også bare skifte
job.. fordi din skraldespand SKAL i hvert fald tømmes..
Er du ikke en smule snæversynet..??

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:30

PMH wrote:
> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom når skraldemændene strejker, så kan de også bare skifte
> job.. fordi din skraldespand SKAL i hvert fald tømmes..
> Er du ikke en smule snæversynet..??

Jeg var ikke men er blevet det efter dine indlæg. Så kan jeg godt se det
bliver nødvendigt.
Især når en gruppe lastbilchauffører er igang med at tage hele den danske
befolkning til gidsler.
Nå men hvorfor skal vi blive ved med at "æde" hinanden, når vi nok ikke er
så langt fra hinanden når det kommer til stykke?
Våbenhvile?

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 02:17

Jeg har mere end fuld forståelse for skraldemændenes problemer. Har endda
været med til at lave kander med kaffe til dem til deres blokadevagter. Bor
ikke så langt fra stationen. Men her er det så heller ikke et
pengespørgsmål, men helbredet det drejer sig om. Desuden har de altid taget
den ekstra tørn der var nødvendig, når de skulle have ryddet op efter
strejken. Så al kredit til dem. De gør byen til at holde ud at være i.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-07 00:18

PMH skriver:

> Tænk da for helvede på de chauffører der skal indrette deres hverdag,
> efter disse tåbelige direktiver.

Hvilke tåbelige direktiver ?

> Hvis I gad at sætte jer ind i reglerne, ville I kunne se hvor groteske
> vilkår disse mennesker arbejder under.

Fortæl fortæl. Du ved det jo åbenbart.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:33

> Fortæl fortæl. Du ved det jo åbenbart.

Ja I ved det åbenbart ikke..
Utroligt at så mange mennesker har en mening om noget
de ikke ved en klap om.
Igen, det er fordi det drejer sig om gene for jer selv
og jer selv, så skal de bare ha' de snot dumme ratholdere..

Der er jo ikke nogen der gider at sætte sig ind i tingene, det
er nemmere bare at læsse alt lortet over på chaufførerne..

PMH
(med 20 år og mange tusinde km bag rattet som chauffør)
((Og med bøder på samvittigheden, som er givet ud fra skiver))

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:44

PMH wrote:

> [...]
> (med 20 år og mange tusinde km bag rattet som chauffør)
> ((Og med bøder på samvittigheden, som er givet ud fra skiver))

Har du overvejet psykolog og stesolider?
Med det temperament egner du dig da ikke til at køre frit rundt.

Torben

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 00:56

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:03

PMH wrote:
> Heldigvis, jeg kender godt jer hyrevognchauffører, I kører
> med hovedet under armen, og er til fare for alle omkring jer.

Desværre mødte jeg ikke dig.

Fra : PMH

Dato : 06-11-07 01:11

> Desværre mødte jeg ikke dig.

Den må du godt lige uddybe..

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:20

PMH wrote:

> Den må du godt lige uddybe..

Så havde du ikke kunnet kende mig. Jeg har ikke hovedet under armen. Det
sidder hvor det skal.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-07 06:07

PMH skriver:

> Ja I ved det åbenbart ikke..

Jo

> Utroligt at så mange mennesker har en mening om noget
> de ikke ved en klap om.

Ja, jeg kender tilfældigvis en del til reglerne.

> Igen, det er fordi det drejer sig om gene for jer selv
> og jer selv, så skal de bare ha' de snot dumme ratholdere..

Ja, nemlig ja. Hvor fanden har jeg skrevet det ?

> Der er jo ikke nogen der gider at sætte sig ind i tingene, det
> er nemmere bare at læsse alt lortet over på chaufførerne..

Du kunne jo starte med at fortælle, hvd du er sur over. Så kunne det
være at du blev taget seriøst i stedet for at fremtræde som en komklet
brokrøv !

> PMH
> (med 20 år og mange tusinde km bag rattet som chauffør)
> ((Og med bøder på samvittigheden, som er givet ud fra skiver))

Klaus
(med 15 år og mange hundredtusninde km bag rattet)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars O.

Dato : 06-11-07 22:42

PMH skrev:
> [...]
> Til den tid er denne blokade længe glemt, for I vil slet ikke kunne
> overskue alle disse regulativer i dette kalenderår..

Læs lige dette link og forklar mig så, hvorfor de såkaldte groteske
vilkår tilsyneladende ikke er groteske for de chauffører, der er
organiseret i 3F?

http://epn.dk/handel_service/transport_logistik/article1156999.ece

/Lars

Fra : Søren C

Dato : 05-11-07 21:51

Ja lad os endeligt jage chaufførene som vildt.
Så skal vi se hvor mange der gider at leve af det erhverv i fremtiden,
og
hvor længe i fjolser vil opretholde jeres lille perfekte verden
når varerene ikke kommer ud.

Nej jeg kører ikke lastbil.

Fra : -= JF =-

Dato : 05-11-07 21:56

Søren C skrev:

> hvor længe i fjolser vil opretholde jeres lille perfekte verden

Sød fyr... Folk der synes anderledes end dig er pr. automatik fjolser?

--
Mvh. John

Fra : Gamle

Dato : 05-11-07 22:00

Søren C wrote:
> [...]
> og
> hvor længe i fjolser vil opretholde jeres lille perfekte verden

Til topposteren.

Dem der bliver slået ihjel af højresvingende lastbiler ville nok have været
glade, hvis vi fik disse fjolser af vejen

Torben

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 00:34

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> wrote in message

> Dem der bliver slået ihjel af højresvingende lastbiler ville nok have
> været glade, hvis vi fik disse fjolser af vejen

Ja de folk har jo slet intet ansvar selv vel ? jeg ville ALDRIG køre frem
medmindre jeg havde haft øjenkontakt med chaufføren, det er da muligt jeg må
ifølge loven, men loven kan ikke redde mit liv når hjulet er kørt over
mig...

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 00:38

N_B_DK wrote:
> [...]
> frem medmindre jeg havde haft øjenkontakt med chaufføren, det er da
> muligt jeg må ifølge loven, men loven kan ikke redde mit liv når

Det er nemlig rigtigt. Så har chaufføren heller ikke haft øjenkontakt, men
alligevel prøvet at fuldføre et højresving i en tonstung lastbil mod en
cykel. Jo jo, chaufføren er uskyldig, det er det du mener.
Selvom man ikke kan se noget skal man bare køre. Logik for burhøns og
tilsvarende.

Torben

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 01:35

> [...]
> øjenkontakt, men alligevel prøvet at fuldføre et højresving i en
> tonstung lastbil mod en cykel. Jo jo, chaufføren er uskyldig, det er

Nå er det det jeg mener ? hvilken krystalkugle model har du ?

> Selvom man ikke kan se noget skal man bare køre. Logik for burhøns og
> tilsvarende.

Ja tving chauføren til at gå rundt om lastbilen, ført de svinger, det må
være vejen frem, for cyklister kører nemlig helt efter loven, og har aldrig
nogen skyld...

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:44

N_B_DK wrote:
> Ja tving chauføren til at gå rundt om lastbilen, ført de svinger, det
> må være vejen frem, for cyklister kører nemlig helt efter loven, og
> har aldrig nogen skyld...

Hvis Lene Espersen havde gjort det, havde hun ikke skullet til orienterende
køreprøve.
Og jo, cyklister kører for manges vedkommende som var de alene og i en
kampvogn.
Men i og med chaufføren har et "mordvåben" mellem hænderne, giver det ham en
"fordel i kampen" med cyklisten. Og også en forpligtelse.
Jeg drøner f.eks. ikke lige gennem et lyskryds selvom jeg har grønt. Jeg
nedsætter h v e r gang hastigheden så jeg kan nå at undvige en rødtlys
bilist.

Torben

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 01:47

> Jeg drøner f.eks. ikke lige gennem et lyskryds selvom jeg har grønt.
> Jeg nedsætter h v e r gang hastigheden så jeg kan nå at undvige en
> rødtlys bilist.

Dvs du standser næsten helt før du kører ud i krydset ? er du sikker på du
ikke udgør en større fare for dine medtrafikanter ?

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 01:58

N_B_DK wrote:

> Dvs du standser næsten helt før du kører ud i krydset ? er du sikker
> på du ikke udgør en større fare for dine medtrafikanter ?

Er det den eneste måde du kan undgå rødtlysbilister på. Og hvad vil du gøre
hvis der kom et udrykningskøretøj brasende. Så kan du begynde at snakke om
fare for medtrafikanterne, når du enten braser sammen med
udrykningskøretøjet eller klodser bremserne så røgen står om ørerne.
Hvad med at overholde hastighedsbegrænsningen, sænke farten lidt i god tid
og have foden i beredskab på speederen.
Og ved du hvad, nu har jeg kørt næsten 2 mill. km siden 1962 og aldrig lavet
en skade.
Og det med fare for medtrafikanter? kender du ikke færdselsloven. Den med at
holde afstand til den forankørende.
Så lad nu være med alt det mudder. Den holder ikke i byretten.
Jeg er ovenikøbet blevet stoppet af politiet som roste mig for at køre efter
forholdene.

Torben

Fra : E.M.

Dato : 06-11-07 16:15

> [...]
> cykel. Jo jo, chaufføren er uskyldig, det er det du mener.
> Selvom man ikke kan se noget skal man bare køre. Logik for burhøns og

Har du nogensinde været inde i førerhuset på en lastbil? jeg tror det ikke,
så ville du vide at der nemt kan gemme sig en mindre bil i de blinde
vinkler, der hvor cyklisterne ynder at møve sig ind har føreren ikke en
kinamands chance for at se dem, så ja, cyklisterne er i høj grad medskyldige
i højresvings-ulykkerne.

E.M.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 17:29

Den Tue, 6 Nov 2007 16:14:47 +0100 skrev E.M.:

> [...]
> kinamands chance for at se dem, så ja, cyklisterne er i høj grad medskyldige

Har lastbilerchauffører overhovedet fundet ud af hvad spejlene er til?
Det er jo uanset hvor man befinder sig, hvis det da ikke lige er oppe
i førerhuset, så kan de ikke se en.

Jeg måtte bremse for en så sent som idag, hvor jeg var langt nok
bagude til at at han ikke har kunnet undskylde sig med ikke at
kunne se mig. Men den tid han tager om at svinge er altså nok til
at hvis ikke jeg havde bremset, var jeg kørt ind i siden på
lastbilen => han har overtrådt sin vigepligt.

Mvh
Kent

Fra : E.M.

Dato : 06-11-07 17:48

> Har lastbilerchauffører overhovedet fundet ud af hvad spejlene er til?
> Det er jo uanset hvor man befinder sig, hvis det da ikke lige er oppe
> i førerhuset, så kan de ikke se en.

Uanset hvor perfekt du indstiller spejlene, er der stadig blinde vinkler,
det kan du ikke ændre på uden at plastre bilen sådan til med spejle at man
ikke kan se ud af vinduet, prøv selv at kravle op i en lastbil, og få en
person til at gå en tur rundt om bilen, du vil heller ikke være i stand til
at indstille spejlene så du kan se ham hele tiden, det kan ganske enkelt
ikke lade sig gøre.

E.M.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 20:19

Den Tue, 6 Nov 2007 17:47:33 +0100 skrev E.M.:

> [...]
> at indstille spejlene så du kan se ham hele tiden, det kan ganske enkelt

Læser du overhovedet hvad jeg skriver? Jeg snakker ikke om blinde
vinkler, jeg snakker om den ene store blinde vinkel der åbenbart
dækker alt udenfor førerhuset.

Mvh
Kent

Fra : E.M.

Dato : 06-11-07 21:30

> Læser du overhovedet hvad jeg skriver? Jeg snakker ikke om blinde
> vinkler, jeg snakker om den ene store blinde vinkel der åbenbart
> dækker alt udenfor førerhuset.

Aha, se det var jo smart, man ignorerer bare det faktum at der er blinde
vinkler, så er det hele pludselig førerens skyld, ja jeg havde jo nok en
anelse om at du var useriøs, ingen grund til at spilde mere tid på dig.

E.M.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-07 17:50

Den Tue, 6 Nov 2007 21:30:24 +0100 skrev E.M.:

> Aha, se det var jo smart, man ignorerer bare det faktum at der er blinde
> vinkler, så er det hele pludselig førerens skyld, ja jeg havde jo nok en
> anelse om at du var useriøs, ingen grund til at spilde mere tid på dig.

At lastbilchauffører ikke kan se andet end den avis der ligger på
rattet har intet med blinde vinkler at gøre. Når man kommer kørende
på cykelstien, cirka en meter til højre for lastbilens bagende,
(der hvor "stop her så jeg kan se dig" skiltet plejer at sidde),
kan det sg* ikke være en blind vinkel, medmindre spejlene er helt
forkert indstillet.

Mvh
Kent

Fra : nuller

Dato : 07-11-07 18:02

> [...]
> They were even scarier than what Microsoft call features"
> - C64Mafia: Forbidden Forest (Don't Go Walking Slow).

Hold nu op med pjat, bare fordi man har set i fjernsynet at tyske chauffører
både kan læse avis og spille på trommer osv. er det altså ikke ensbetydende
med at alle gør det!!!
Udover det, hvis du ser nogle der gør det syntes jeg bestemt at det skal
anmeldes, det er noget svineri!!!

Når man sidder i en lastbil kan man også følge "livet" i personbiler, og der
sker altså også lidt af hvert der (som ikke har noget med bilkørsel at gøre)
Det er bare facts, hvis alle vist bare en lille smule forståelse og hensyn
til hinanden i traffikken kunne vi nå langt. Men det er desværre ikke let
når alle udelukkende holder på hvad de har ret til.

Fra : nuller

Dato : 07-11-07 18:47

"nuller" <relun_@msn.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> hensyn til hinanden i traffikken kunne vi nå langt. Men det er desværre
> ikke let når alle udelukkende holder på hvad de har ret til.

Bortset fra det har du ret i at man burde kunne se dig, hvis du har placeret
dig der hvor du skriver du har.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-07 17:07

Den Wed, 7 Nov 2007 18:02:09 +0100 skrev nuller:

> Hold nu op med pjat, bare fordi man har set i fjernsynet at tyske chauffører
> både kan læse avis og spille på trommer osv. er det altså ikke ensbetydende
> med at alle gør det!!!

Fjernsynet? Jeg har tilfældigvis siddet på øverste etage i en
dobbeltdækkerbus, der er fint overblik deroppe fra.

> [...]
> til hinanden i traffikken kunne vi nå langt. Men det er desværre ikke let
> når alle udelukkende holder på hvad de har ret til.

Skulle folk nu ikke lære at køre ordentligt først? Ellers ender det
jo med at de bremser for grønt for at tage hensyn ved at lade ham der
holder for rødt komme over først...

Der er allerede fodgængere der står og skal over en fodgængerovergang,
som så vinker en forbi - når man allerede ER standset.

Mvh
Kent

Fra : nuller

Dato : 08-11-07 18:03

> Fjernsynet? Jeg har tilfældigvis siddet på øverste etage i en
> dobbeltdækkerbus, der er fint overblik deroppe fra.

Ja ok. Så indrømmer jeg blankt at ALLE gør det, når du selv har set det.
Så er der jo ikke mere at diskutere, vi er nogle flaskepissende avislæsende
lystmordere allesammen.
Så pas på i traffikken, der er jo ikke andre til at gøre det for dig.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-07 21:26

Den Thu, 8 Nov 2007 18:02:52 +0100 skrev nuller:

> Ja ok. Så indrømmer jeg blankt at ALLE gør det, når du selv har set det.

Hvor har jeg skrevet ordet "alle"? Bare et eneste eksempel, tak.

Mvh
Kent

Fra : nuller

Dato : 09-11-07 07:40

> Hvor har jeg skrevet ordet "alle"? Bare et eneste eksempel, tak.

Det var mig der skrev ALLE!!
Jeg syntes efterhånden at både jeg og de andre chauffører herinde har prøvet
at forklare dig at vi ikke er ude på at tage livet af dig og andre af vores
medmennesker.
Du bliver ved med at komme med dine påstande om at chaufførrer der kører
cykelister ned forsvarer og dækker over hinanden, hvor har du det fra?
Jeg har sgu også svært ved at se hvordan at det kan være andre chaufførers
skyld eller ansvar at du har set en der sad og læste avis, vi chauffører er
altså ikke en stor sammenhængende masse!!

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at, hvis jeg udelukkende holdt på min ret,
dvs. ikke behøvede at bremse for diverse medtraffikanter der ikke overholder
deres vigepligter osv. kører ind foran mig og bremser hårdt ned fordi de
lige pludselig skal dreje osv. så havde statistikkerene med lastbil ulykker
nok set ret så anderledes ud.
(jeg er jo nok ikke den eneste chauffør der oplever dette næsten dagligt)

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-07 16:32

Den Fri, 9 Nov 2007 07:39:48 +0100 skrev nuller:

> Det var mig der skrev ALLE!!

Det må jo så være din egen mening du skriver.

> [...]
> Du bliver ved med at komme med dine påstande om at chaufførrer der kører
> cykelister ned forsvarer og dækker over hinanden, hvor har du det fra?

Det er stort set hver eneste gang der er en cyklist der er blevet
påkørt, så er der en gruppe "højtråbende" chauffører eller deres
støtter der forsvarer lastbilchaufførernes påkørselsret, og "cyklisterne
kan jo bare lære at passe på sig selv", eller med andre ord lære at
lastbiler kører efter de stærkes ret, ikke efter færdselsloven.

> Jeg har sgu også svært ved at se hvordan at det kan være andre chaufførers
> skyld eller ansvar at du har set en der sad og læste avis, vi chauffører er
> altså ikke en stor sammenhængende masse!!

Igen, hvor har jeg skrevet ordet "alle"?

Du læser mine indlæg som fanden læser bibelen. Jeg har hele tiden
forsøgt at undgå at der skulle være den mindste antydning af at jeg
mener det er alle lastbilchauffører den er gal med. Selvfølgelig er
der lige så stor forskel mellem de dygtigste lastbilchauffører og
de største idioter, så der er blandt personbiler.

> [...]
> lige pludselig skal dreje osv. så havde statistikkerene med lastbil ulykker

Jeg må så lige gøre opmærksom på at ved førnævnte tilfælde naturligvis
bremsede da det gik op for mig at lastbilchaufføren ikke havde tænkt sig
at overholde sin vigepligt, og iøvrigt var forberedt på at det kunne
blive nødvendigt fra det tidspunkt jeg så han blinkede. Men det
forhindrer mig da ikke i at konstatere at han ikke overholdt sin
vigepligt, og at hvis spejlene var bare nogenlunde korrekt indstillet,
burde jeg ikke have været i nogen blind vinkel.

Mvh
Kent

Fra : nuller

Dato : 11-11-07 18:13

> [...]
> der lige så stor forskel mellem de dygtigste lastbilchauffører og
> de største idioter, så der er blandt personbiler.

Jeg forstår udemærket hvad du mener (tror jeg nok), men jeg syntes at der er
et kraftigt strejf af generalisering i det du skriver.
Det er nok mest derfor jeg kommer på mærkerne, det syntes jeg ikke er
rimeligt.

> [...]
> at overholde sin vigepligt, og iøvrigt var forberedt på at det kunne
> blive nødvendigt fra det tidspunkt jeg så han blinkede.

Lyder som en fornuftig beslutning.

> [...]
> vigepligt, og at hvis spejlene var bare nogenlunde korrekt indstillet,
> burde jeg ikke have været i nogen blind vinkel.

Jeg kan udemærket godt forstå at du bliver gal i skralden over at være ved
at blive tromlet ned af en lastbil, men tro mig, det er der altså ikke nogen
der gør med vilje.
Når jeg ikke kører rundt i min lastbil er jeg også både cykelist,
personvogns bilist og fodgænger, så jeg kan sagtens se tingene fra
forskellige sider. Jeg ville da også blive muggen hvis jeg var ved at blive
kørt ned.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 17:30

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in message
> så ja, cyklisterne er
> i høj grad medskyldige i højresvings-ulykkerne.

Selvfølgelig er de ikke, så ville det jo betyde de selv skulle være
ansvarlige for deres liv, det tror jeg virkelig ikke på de er....

Fra : @

Dato : 06-11-07 17:50

On Tue, 6 Nov 2007 17:29:52 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in message
>
>Selvfølgelig er de ikke, så ville det jo betyde de selv skulle være
>ansvarlige for deres liv, det tror jeg virkelig ikke på de er....

ikke sådan som cyklister kører

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-11-07 19:54

> ikke sådan som cyklister kører

Ifbm. højresving er de rigeligt uskyldige. Den en forbrydelse retfærdiggøre
ikke en anden, + dødsstraffen er afskaffet i DK. . Det er kun et sprgs. om
at, nogen ønsker at sidde på deres r.. i et sæde, og sove fra deres ansvar.
Hvis du vil det; løs billet hos DSB!!.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 20:27

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message

> Ifbm. højresving er de rigeligt uskyldige. Den en forbrydelse
> retfærdiggøre ikke en anden, + dødsstraffen er afskaffet i DK. .

Hvor ser du nogen om dødstraf ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-11-07 22:41

"@" skriver:

> ikke sådan som cyklister kører

Så sent som i dag kommer jeg kørende ned gennem byen og der er grønt lys
ved fodgængefeltet. Bilen foran mig bremser, da en pige på cykel,
SMS'ende krydser vejen i fodgængerfeltet (der er rødt for hende), for at
fortsætte lidt frem i venstre side af vejen, men øjnene mest på
telefonen.

Fra : Kent Friis

Dato : 07-11-07 17:53

Den Tue, 06 Nov 2007 22:41:09 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> SMS'ende krydser vejen i fodgængerfeltet (der er rødt for hende), for at
> fortsætte lidt frem i venstre side af vejen, men øjnene mest på

Men i modsætning til visse højtråbende representanter for lastbil-
chaufførerne bruger du det så ikke som undskyldning for at det er
OK køre en anden tilfældig cyklist på cykelstien ned.

Mvh
Kent

Fra : PMH

Dato : 07-11-07 23:52

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> chaufførerne bruger du det så ikke som undskyldning for at det er
> OK køre en anden tilfældig cyklist på cykelstien ned.

Tag nu lige og vær bare en lille smule realistisk og seriøs..
Du får det til at lyde som om, at de chauffører som har
været uheldige at ramme en cyklist i et højresving, har
gjort det med vilje.

Det er enhver chaufførs mareridt at overse en cyklist i
et højresving. At det sker alligevel, har som regel flere
årsager. Dels forkert indstilling af spejle, dels at piloten
er uopmærksom i et splitsekund, og ikke mindst at cyklisten
forventer at lastbilen holder tilbage, og derfor ikke er på
vagt.

Du får det til at lyde som om der ikke er blinde vinkler, men
har du nogensinde siddet i førersædet på en lastbil, så vil du
vide at det er tilfældet.
Og når bilen flytter sig, ja så flytter de blinde vinkler jo også,
og det samme gør sig gældende når cyklisten flytter sig.

Jeg har mange gange i mine 20 år som chauffør, været udsat for
at skulle foretage et højresving, og været sikker på at der befandt
sig en cyklist på siden af bilen, men da jeg ruller frem, kan jeg bare
ikke få øje på vedkommende. I et sådan tilfælde er man bare nød
til at standse helt op, og så vente på at få visuel kontakt med
cyklisten igen.
Men havde jeg IKKE haft på fornemmeren at der var en cykel
på siden af mig, ja så er det jo nærliggende at køre frem, og
foretage svinget.
Derfor er det uhyre vigtigt at holde øjnene klistret til spejlene
i højresving, samtidig med at man skal holde øje med fodgængere,
både igennem sideruden, men også fodgængere som kommer imod
fra modsatte side, for ikke at snakke om cyklister der kommer imod
i den forkerte side af vejen..
Der er nok at holde øje med i et højresving, og 7-9-13 har jeg aldrig
haft uheldige situationer.

PMH

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-07 17:25

Den Wed, 7 Nov 2007 23:52:11 +0100 skrev PMH:

> [...]
> Du får det til at lyde som om, at de chauffører som har
> været uheldige at ramme en cyklist i et højresving, har

Nej, jeg konstaterer at dem der forsvarer "lastbilchaufførernes
påkørselsret" får det til at lyde sådan ved hele tiden at skyde
skylden på cyklisten.

Selvfølgelig er der chauffører der kører pænt, og overholder deres
vigepligter, og ville se det som en alvorlig fejl hvis de overså
en cyklist, også selvom der ikke skete noget. Men der er altså
også nogen der råber op om at cyklisterne kan bare lære at passe
på sig selv. Og de sidste er de mest højtråbende. Det er DEM
jeg kritiserer.

> Det er enhver chaufførs mareridt at overse en cyklist i
> et højresving.

Ovennævnte gruppe får det til at lyde som om at holdningen er
"jubii, en mindre psykopat på cykel".

> Du får det til at lyde som om der ikke er blinde vinkler, men
> har du nogensinde siddet i førersædet på en lastbil, så vil du
> vide at det er tilfældet.

Har du læst mit indlæg hvor jeg forklarer min placering ved
situationen i forgårs?

På cykelstien, vel omkring en meter til højre for lastbilens
bagende, altså cirka ud for der hvor "stands her så jeg kan
se dig" skiltet plejer at sidde. Der burde ikke være nogen
blind vinkel der, umiddelbart vil jeg vurdere det til at være
lige midt i hovedspejlet.

På det tidspunkt hvor chaufføren burde have set mig var han ikke
begyndt at dreje endnu, så det er ikke fordi trækkeren har været
drejet (jeg er udemærket klar over at spejlene ikke er lavet til
den situation).

Og jo, jeg havde lys på. Det burde så ikke gøre nogen forskel, for
det var ikke mørkt. (De dersens magnetlygter er en genial opfindelse).

> Og når bilen flytter sig, ja så flytter de blinde vinkler jo også,
> og det samme gør sig gældende når cyklisten flytter sig.

Jeg kom lige bagfra parralelt med lastbilen (på cykelstien).

> [...]
> i den forkerte side af vejen..
> Der er nok at holde øje med i et højresving, og 7-9-13 har jeg aldrig

Jeg misunder dig ikke.

Men du må ikke glemme at ikke alle chauffører er som dig. Nogen kører
som om de spejlene er til pynt. Nogen kører ud over hajtænder selvom
de chaufføren i den bil de kører ud foran har haft øjenkontakt. Og
en gruppe højtråbende chauffører og deres støtter får det til at lyde
som om holdningen generelt er at det er helt OK at køre cyklister
ned, for alle cyklister kører elendigt.

Mvh
Kent

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-11-07 15:09

On 08 Nov 2007 16:25:19 GMT, Kent Friis wrote:

> Nej, jeg konstaterer at dem der forsvarer "lastbilchaufførernes
> påkørselsret" får det til at lyde sådan ved hele tiden at skyde
> skylden på cyklisten.

Mange gange er det "cyklistens påkørselsret" der får dem til at "smide" sig
under et hjul.

Mange cyklister kører "meget stærkt" og er derfor svære at bedømme.

I gamle dage "vidste man at en knallert" kørte ca. 30 km/t, en cyklist
langsommere, og kunne indrette sin kørsel efter denne hastighedsvurdering.

I dag opleves cyklister der bevæger sig med 50 km/t (dvs lige så hurtigt
eller hurtigere end lastvognen), det er disse der rammer lastvognen mens
den drejer.

Den "normale" cyklist bevæger sig med ca. 15 km/t og bliver set af føreren
mens lastvognen er på vej frem mod krydset

--
MVH
Bruno

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-07 16:34

Den Fri, 9 Nov 2007 15:09:16 +0100 skrev Bruno Christensen:

> Mange gange er det "cyklistens påkørselsret" der får dem til at "smide" sig
> under et hjul.

Det er lastbilen der har vigepligt.

> Mange cyklister kører "meget stærkt" og er derfor svære at bedømme.

Prøv lige at checke hastighedsgrænserne.

Mvh
Kent

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-11-07 15:13

On 08 Nov 2007 16:25:19 GMT, Kent Friis wrote:

> Og jo, jeg havde lys på. Det burde så ikke gøre nogen forskel, for
> det var ikke mørkt. (De dersens magnetlygter er en genial opfindelse).

Ja, det er en god opfindelse.

Men de virker kun når cyklen er i bevægelse...

Hvorlænge holdt du stille "der hvor føreren burde kunne se dig"?

Eller var du i fart, i så fald hvor hurtigt kørte du?

--
MVH
Bruno

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-07 16:36

Den Fri, 9 Nov 2007 15:13:28 +0100 skrev Bruno Christensen:

> Ja, det er en god opfindelse.
>
> Men de virker kun når cyklen er i bevægelse...

De nye fortsætter med at lyse (blinke) 5-10 minutter efter - en kollega
på arbejdet har sådan et sæt.

> Hvorlænge holdt du stille "der hvor føreren burde kunne se dig"?

Jeg holdt ikke stille, og som allerede nævnt var det ikke mørkt.

> Eller var du i fart, i så fald hvor hurtigt kørte du?

20-25 km/t vil jeg tro.

Mvh
Kent

Fra : Bruno Christensen

Dato : 09-11-07 15:28

On 08 Nov 2007 16:25:19 GMT, Kent Friis wrote:

> som om holdningen generelt er at det er helt OK at køre cyklister
> ned, for alle cyklister kører elendigt.

Cyklister kører generelt elendigt, der er dog ingen der med vilje forsøger
at køre dem ned.

--
MVH
Bruno

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-07 16:37

Den Fri, 9 Nov 2007 15:27:53 +0100 skrev Bruno Christensen:

> Cyklister kører generelt elendigt, der er dog ingen der med vilje forsøger
> at køre dem ned.

Men der er nogle (bemærk: Ikke alle) der får det til at lyde som om
de synes det er helt ok at køre cyklister ned med vilje.

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-07 17:30

> Men der er nogle (bemærk: Ikke alle) der får det til at lyde som om
> de synes det er helt ok at køre cyklister ned med vilje.

Hører du også stemmer ? når du kan læse ovenstående nogen steder, så er det
jo nærliggende hvis du også hører stemmer ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-07 16:16

Kent Friis skriver:

> Og jo, jeg havde lys på. Det burde så ikke gøre nogen forskel, for
> det var ikke mørkt. (De dersens magnetlygter er en genial opfindelse).

Vi kunne ikke være mere uenige.

De skule aldrig nogensiden have været godkendt til noget som helst. De
blinker kun lidt ved lave hastigheder og er placeret meget lavt i
forhold til chaufførens øjne (både lastbiler og alle mulige andre
transportmidler) hvilket gør dem svære at få øje på.

En god kraftig halogen oppe på højde med styret er til at få øje
på......

Fra : Brian

Dato : 09-11-07 19:50

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> En god kraftig halogen oppe på højde med styret er til at få øje
> på......

Helt enig. Her i Horsens (og sikkert også alle andre steder) har samtlige
cyklister fået en idé med at en lille blå lampe med 3 led's der blinker, er
rigeligt til at man kan se dem i god tid.

De skal jo (desværre) ikke tænke på at oplyse vejen, da der jo er
gadebelysning.

/Brian

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-07 23:23

Den Fri, 09 Nov 2007 16:16:15 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> transportmidler) hvilket gør dem svære at få øje på.
>
> En god kraftig halogen oppe på højde med styret er til at få øje

Hvis det så også skal være realistisk, hedder det en halogen med
svage batterier der enten ligger derhjemme eller er blevet stjålet
i mellemtiden. Hvis da ikke pæren er sprunget, eller man har tabt
den så den gik i en million stykker.

Jeg har haft batteri-lygter i mange år, der har sg* aldrig været
andet end problemer.

Mvh
Kent

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-11-07 23:29

Kent Friis skriver:

> [...]
> den så den gik i en million stykker.
>
> Jeg har haft batteri-lygter i mange år, der har sg* aldrig været

Øøøøh, hvem talte om batterilygter ?

På min cykel er der ab fabrik en navdyamo og en forlygte med halogenpære
- og den kan fandenme lyse.

Fra : Kent Friis

Dato : 10-11-07 00:56

Den Fri, 09 Nov 2007 23:29:23 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> Kent Friis skriver:

> Øøøøh, hvem talte om batterilygter ?

Det er hvad man har brugt de sidste 15-20 år.

> På min cykel er der ab fabrik en navdyamo og en forlygte med halogenpære
> - og den kan fandenme lyse.

Damn det er mange år siden jeg har set en dynamo-lygte.

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 10-11-07 01:06

> Damn det er mange år siden jeg har set en dynamo-lygte.

De sidder ellers på ganske mange nye cykler. (bemærk de nu sidder i navet,
for at undgå fiktions modstanden mod dækket, og derved virker de meget
bedre, uden at yde nær så stor modstand som tidligere)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-07 07:35

Kent Friis skriver:

> Det er hvad man har brugt de sidste 15-20 år.

Nope

> Damn det er mange år siden jeg har set en dynamo-lygte.

Mange kvalitetescykler leveres med en navdynamo. Problematikken omkring
den gamle dynamo er friktionen mod hjulet og en kraftig magnet der
hindrer rotationen (og dermed yder stor modstand). Ved brug af navdynamo
elimineres begge dele effektivt.

Fra : Kent Friis

Dato : 10-11-07 09:08

Den Sat, 10 Nov 2007 07:35:21 +0100 skrev Klaus D. Mikkelsen:
> [...]
> den gamle dynamo er friktionen mod hjulet og en kraftig magnet der
> hindrer rotationen (og dermed yder stor modstand). Ved brug af navdynamo

Og det andet problem er at ledningerne altid har dårlig forbindelse.
Faktisk har jeg set en enkelt cykel for et par år siden med dynamo,
jeg tror faktisk det var en nav-dynamo. Hun brugte også batteri-
lygter, selvom der var meget mere lys i dynamo-lygten *når* den
lyste.

Mvh
Kent

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-07 09:16

Kent Friis skriver:

> Og det andet problem er at ledningerne altid har dårlig forbindelse.

Fortæl det til min nu 5 år gamle cykel.

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-11-07 08:08

Kent Friis wrote:
> [...]
> jeg tror faktisk det var en nav-dynamo. Hun brugte også batteri-
> lygter, selvom der var meget mere lys i dynamo-lygten *når* den

Først er det batterilygter der ikke dur, nu dynamo. Kan du bestemme dig?

Reelight er i mine øjne kun til nødbelysning - noget man kan sætte på
hvis man har for vane at glemme rigtige cykellygter - og på børnenes
cykler, så de også har en slags lys i dagtimerne (i mørke skal de
naturligvis have rigtige lygter). Min store datters cykel har jeg sat
navdynamo på, så har hun altid ordentligt lys - det kostede ca. 300,-
for dynamo og lygter.

Selv bruger jeg 2 blinkende batteridiodebaglygter (2 for at have
failover - det er ikke let at vende sig på en liggecykel) og en
hjemmestrikket Cree 3w diodeforlygte med 7,2v 2ah NiMh celler + en
mindre diodeblinker foran. Dét bliver set, og jeg kan se hvor jeg kører.

Derudover mener jeg at mange lastbilchauffører ikke orienterer sig
ordentligt og sætter farten tilstrækkeligt ned før sving - her kan et
airzound have sin berettigelse :
http://hpvelotechnik.com/produkte/airzound2_e.html

--
vh
Torben

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-11-07 12:06

On Tue, 13 Nov 2007 08:07:59 +0100, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Derudover mener jeg at mange lastbilchauffører ikke orienterer sig
>ordentligt og sætter farten tilstrækkeligt ned før sving

>--

Nøjagtigt det samme kan jeg med rolig samvittighed sige om cyklister.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-11-07 08:40

Folmer Rasmussen wrote:

> Nøjagtigt det samme kan jeg med rolig samvittighed sige om cyklister.

Tjah. Det er nu sjældent at der dør nogen af at en cyklist kører hurtigt
rundt i et sving.
Men jeg er da enig i at der er en del cyklister der ikke rigtig magter
at orientere sig godt - men når jeg bliver irriteret over det prøver jeg
at glæde mig over at de i det mindste ikke er i bil.

--
vh
Torben

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 17:24

Den Tue, 6 Nov 2007 00:33:56 +0100 skrev N_B_DK:
> [...]
> ifølge loven, men loven kan ikke redde mit liv når hjulet er kørt over

Endnu en der forsvarer lastbilernes påkørselsret med at cyklisterne
kan da bare lære at køre efter "de stærkes ret" i stedet for
færdselsloven... Lige som lastbilchaufførerne.

Det er ikke uden grund at lastbilchauffører generelt har et dårligt ry.

Når en bilist i en personbil laver noget lige så tåbeligt, står de
andre bilister nærmest i kø for at gøre opmærksom på hvor stor en
idiot han er, og aldrig burde have haft et kørekort. Men er det en
lastbilchauffører, står kollegaerne derimod i kø for at forsvare
lasbilernes påkørselsret.

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 19:56

> Det er ikke uden grund at lastbilchauffører generelt har et dårligt
> ry.

Det er ikke uden grund at cyklisterne har et om muligt endnu værre ry, prøv
og spørg politiet om de mener cyklister overholder loven...

> står kollegaerne derimod i kø for at forsvare
> lasbilernes påkørselsret.

Jeg er hverken kollega, eller forsvarer det, men skriver at cyklister i den
grad også har et ansvar.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 20:17

Den Tue, 6 Nov 2007 19:56:23 +0100 skrev N_B_DK:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message
>
> Det er ikke uden grund at cyklisterne har et om muligt endnu værre ry, prøv
> og spørg politiet om de mener cyklister overholder loven...

Nu ER det tilfældigvis lastbilen der har vigepligten i den situation.

Eller går du ind for "han kørte uden lys for tre måneder siden, så må
jeg også køre ham ned nu"?

> Jeg er hverken kollega, eller forsvarer det, men skriver at cyklister i den
> grad også har et ansvar.

Hvori består cyklistens ansvar for at lastbilen overholder sin
vigepligt? Gerne inkl. relevante paragraffer.

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 20:33

> Eller går du ind for "han kørte uden lys for tre måneder siden, så må
> jeg også køre ham ned nu"?

Er du så langt ude nu at du behøver den slags sindsyge argumenter ?

> Hvori består cyklistens ansvar for at lastbilen overholder sin
> vigepligt? Gerne inkl. relevante paragraffer.

Eftersom det er bevist (og tvivler du så stil dig på et gade hjørne og se
efter), hvor mange cyklister der kører 100% som de er de eneste på vejen,
skal chauførren, have 3 ekstra mand med, som ved hvert sving går ud og
holder øje med alle vinkler, fordi cyklister kører som der ingen lyskryds
var ? hvad med at tag lidt ansvar for jeres handlinger og overvej om det
vitterligt ikke er lidt smartere at tænke sig om, og måske skide hul i hvad
man har ret til, og vægte ens liv højere end det ? (altså personligt er jeg
nu kold om du eller en anden kører ud foran en bil, med de holdninger du og
andre her i tråden, er det ret tydeligt at i ihvertfald ingen ansvar har for
jeres eget liv)

Mindes en overskrift sidste (eller forrige) år "Dreng dræbt af SMS" det der
virkelig skete, var at drengen gik og hørte musik via hovedtelefoner, og
skrev SMS, og så så ikke der var rødt, og gik direkte ud foran en bil, men
det var selvfølgelig SMSén der dræbte ham, det var bestemt ikke hans egen
uopmærksomhed der var skyld i hans død.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-11-07 20:49

Den Tue, 6 Nov 2007 20:32:52 +0100 skrev N_B_DK:
> [...]
> skal chauførren, have 3 ekstra mand med, som ved hvert sving går ud og
> holder øje med alle vinkler, fordi cyklister kører som der ingen lyskryds

Nu er det ikke alle steder der er lyskryds. Bare mit eksempel fra
idag, hvor jeg kommer kørende ad cykelstien, forklar lige hvor mit
ansvar for at lastbilchaufføren overholder sin vigepligt er i den
situation. Gerne inkl. relevante paragraffer.

> hvad med at tag lidt ansvar for jeres handlinger og overvej om det
> vitterligt ikke er lidt smartere at tænke sig om, og måske skide hul i hvad
> man har ret til, og vægte ens liv højere end det ?

Altså de stærkes ret, fremfor færdselsloven. Jeg tænkte det nok, endnu
en repræsentant for den gruppe lastbilchauffører der er årsag til alle
fordommene om lastbilchauffører.

Mvh
Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 06-11-07 20:58

> Altså de stærkes ret, fremfor færdselsloven. Jeg tænkte det nok, endnu
> en repræsentant for den gruppe lastbilchauffører der er årsag til alle
> fordommene om lastbilchauffører.

Du evner åbenbart ikke at fatte at jeg ikke er chauffør, her stopper
debatten fra min side, du er uden for pædagoisk rækkevidde.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-11-07 07:47

N_B_DK wrote:

> Du evner åbenbart ikke at fatte at jeg ikke er chauffør, her stopper
> debatten fra min side, du er uden for pædagoisk rækkevidde.

Prøv lige at læse op på ordet "representant". Bjørn Elmquist er
representant for mange grupper f.eks. rockere - det gør ham ikke til rocker.

I øvrigt kan man ikke lægge ansvaret for højresvingsulykker over på
cyklister medmindre man ønsker et land af fede, biltransporterede unger.
Eller ville du indføre cykelkøreprøver for 10-årige?

Jeg har fattet at spejlene i lastbiler ikke er gode nok, men så må der
sgu' installeres noget teknologi der er. Infrarøde kameraer eller hvad
ved jeg.

Og du kan pakke det der med mobiltalende cyklister sammen, det er
skræmmende almindeligt at se en 40-tons chauffør med mobilen for øret på
vej rundt i et sving i KBH. Hvem er det så der ikke er ansvaret voksent?

--
vh
Torben

Fra : retroman

Dato : 05-11-07 22:03

> [...]
>og
>hvor længe i fjolser vil opretholde jeres lille perfekte verden

det er jo østarbejde, man kan få en til en meget mindre løn til at gøre
jobbet, og hvis han ikke fatter reglerne er det ud...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-07 11:26

On 6 Nov., 07:43, "Tau" <cra...@craner.dk> wrote:

> [...]

> Jeg lavede et indbrud; de berørte mistede store værdier samt mindre
> uerstattelige værdier for eks en computer med alle familie billederne på.

Så Kurt Thorsen og Rasmus Trads skulle heller ikke have været
straffet? Deres lille svindelnummer med garantier osv ville jo heller
ikke have skadet nogen hvis ikke det var blevet opdaget (og her
antager jeg at byggeprojektet var gået godt). Tværtimod ville det have
været godt for det område hvor byggeprojektet skulle gennemføres.

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 16:14

[...]

Hvad har Kurt og Rasmus med sagen at gøre??
Her taler vi færdselslov, sagen med dem er vist straffeloven.
Hvad hvis du fik monteret en sladrehank i din bil (så du kunne stå til
ansvar for noget du har gjort for et par måneder siden)

Nå nej du er vel en af de "hellige" der aldrig kunne drømme om at træde lidt
for hårdt på speederen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-07 11:30

On 6 Nov., 01:57, "Gamle" <cfs48...@post.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> fare for medtrafikanterne, når du enten braser sammen med
> udrykningskøretøjet eller klodser bremserne så røgen står om ørerne.

Hvis et udrykningskøretøj kører over for rødt og rammer sammen med en
billist der kører over for grønt vil det være udrykningschaufførens
skyld næsten uanset hvad. Det følger af det større ansvar de har fået
sammen med deres lov til at tilsidesætte nogle af færdselsreglerne.

Fra : Gamle

Dato : 06-11-07 15:04

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> skyld næsten uanset hvad. Det følger af det større ansvar de har fået
> sammen med deres lov til at tilsidesætte nogle af færdselsreglerne.

Hej.

Det er jeg da helt klar over, det var bare en slags fortsættelse af det med
øjenkontakt.

Mvh.
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-11-07 18:44

On Nov 6, 4:14 pm, "nuller" <rel...@msn.com> wrote:
> [...]
> været godt for det område hvor byggeprojektet skulle gennemføres.

> Hvad har Kurt og Rasmus med sagen at gøre??

De gjorde noget ulovligt som ikke skadede nogen overhovedet. Præcis
som eksemplet med en der havde kørt for stærkt uden at nogen kom til
skade ved det.

> Hvad hvis du fik monteret en sladrehank i din bil (så du kunne stå til
> ansvar for noget du har gjort for et par måneder siden)

Ja så ville jeg køre efter det.

> Nå nej du er vel en af de "hellige" der aldrig kunne drømme om at træde lidt
> for hårdt på speederen.

Du er vist ved at løbe tør for gode argumenter er du ikke?

Fra : nuller

Dato : 06-11-07 19:13

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

De gjorde noget ulovligt som ikke skadede nogen overhovedet. Præcis
som eksemplet med en der havde kørt for stærkt uden at nogen kom til

Der er også cahufførrer der kører for stærkt uden der sker noget ved det.

> Hvad hvis du fik monteret en sladrehank i din bil (så du kunne stå til
> ansvar for noget du har gjort for et par måneder siden)

Ja så ville jeg køre efter det.

Nå, du ville kun køre pænt hvis du kunne knaldes for det senere???

Hvad mener du?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-11-07 19:45

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Nej det er den ikke.
> Hvorfor skal hele Danmark tages som gidsler pga. nogle urimeligheder fra
> politikernes side?

Hvorfor skal dk.FRITID.bil være gidsler i dine politiske debatter?

--
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-11-07 10:42

On Nov 6, 3:54 pm, "nuller" <rel...@msn.com> wrote:

> Hvis man har "glemt" at sætte en skive og bliver stoppet af politiet vil jeg
> gætte på at man får en bøde af de helt store.
> Det vil helt sikkert blive betragtet som snyd med køre hviletid.

Det er da også fuldt ud rimeligt.
Hvordan skal man kunne skelne mellem glemt og "glemt" ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : nuller

Dato : 07-11-07 15:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

>Det er da også fuldt ud rimeligt.
>Hvordan skal man kunne skelne mellem glemt og "glemt" ?

Det mener jeg bestemt også er rimeligt.
Jeg svarede jo bare på det som John Jensen har skrevet:

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-07 18:41

Gamle skrev:
> [...]
> inden de braser op i de forankørende, som der åbenbart er gået mode i.

Må jeg så filme de Legobiler der ikke kan finde ud af at holde korrekt
afstand foran mig og sende det til Potjens?

> Er det disse tilstande vi skal have indført. Nej vel!!

Du tror vel ikke at det er med glæde at chaufførerne blokerer vejene?

Situationen er at vi i årevis har forsøgt at råbe politikerne op og gøre
dem opmærksom på at de ikke løser de store trafikale problemer ved at
forfølge lastbilerne.

Vi har bare fået nok at at skulle overdænges med regler der burde være
rettet mod privatbilismen.

Men privatbilisterne er jo vælgere. Chaufførerne har jo pligt til at
køre så dem jager man bare i stedet

> Vil man have ændret noget må man følge reglerne.

Og når det er forsøgt og har vist sig ikke at være nok, hvad gør man så?

Vores problem er at det er politisk korrekt at hetze os. Det får vi ikke
ændret på ved at følge reglerne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-11-07 21:02

Finn Guldmann skriver:

> Må jeg så filme de Legobiler der ikke kan finde ud af at holde korrekt
> afstand foran mig og sende det til Potjens?

Ja.

Hvis de ikke kan finde ud af at holde korret afstand til den
forankørende er der da ingen problemer i det.

> Men privatbilisterne er jo vælgere. Chaufførerne har jo pligt til at
> køre så dem jager man bare i stedet

Hvordan har de "pligt" til at køre ?

Så vidt jeg ved er der masser af andre ledige stillinger på jobmarkedet
pt.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-07 22:10

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja.

Så tror jeg politiet får meget travlt.

> Hvis de ikke kan finde ud af at holde korret afstand til den
> forankørende er der da ingen problemer i det.

Jeg snakker ikke om deres forankørende, men om den afstand det
tilsyneladende er normalt at skaffe sig inden man trækker ind foran en
lastbil.

Er der nogen der tør komme med et bud på hvad den faktisk skal være?

> Hvordan har de "pligt" til at køre ?

Hvordan vil du ellers kunne købe de varer du behøver, ja ensige tjene
penge at købe dem for?

> Så vidt jeg ved er der masser af andre ledige stillinger på jobmarkedet
> pt.

Hvor? Hvis lastbilerne stopper med at køre vil det være yderst begrænset
hvad der bliver at lave.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 11-11-07 02:45

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Hvor? Hvis lastbilerne stopper med at køre vil det være yderst begrænset
>hvad der bliver at lave.

Du tror vel ikke selv på den vel ?

Jorden eksisterede i millioner af år, før lastbilerne holdt deres
indtog, den vil såmænd nok også overleve uden.

--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-07 07:50

Finn Guldmann skriver:

> Så tror jeg politiet får meget travlt.

Så gørdet dog og stop din tudderi.

> Jeg snakker ikke om deres forankørende, men om den afstand det
> tilsyneladende er normalt at skaffe sig inden man trækker ind foran en
> lastbil.

Tjah, så må du jo bremse lidt ned i fart.

> Er der nogen der tør komme med et bud på hvad den faktisk skal være?

Hvis du fortæstter med at køre med for kort afstand uden at bremse ned,
ville jeg nok ikke vise din optagede video til politiet......

> Hvordan vil du ellers kunne købe de varer du behøver, ja ensige tjene
> penge at købe dem for?

Finde et andet jo/understøttelse - så klarer andre mennesker sig.

Du er vel ikke stanvsbundet til din lastbil ?

www.jobindex.dk

> Hvis lastbilerne stopper med at køre vil det være yderst begrænset
> hvad der bliver at lave.

Muuahahahahahahahahaaaa