Væske til solvarme anlæg?
Fra : Brian XJ

Dato : 12-07-01 21:38

Hej, er der nogen der ved hvor man kan købe væske til solvarme anlæg. Min
VVS mand vil gerne sælge mig noget, men så kommer han også og putter det på
anlægget - også bliver "liter" prisen jo straks en anden! Jeg bor i Aalborg.

mvh
Brian
bljsoft@yahoo.com

Fra : Bjarne

Dato : 13-07-01 20:01

In article <rTn37.323$vh2.19525@news.get2net.dk>,
   "Brian XJ" <bljsoft@yahoo.com> writes:
> [...]
> anlægget - også bliver "liter" prisen jo straks en anden! Jeg bor i Aalborg.
Find en anden VVS mand.
Jeg har lige snakket med en her i mit område og det var ikke noget
problem at købe af ham.
200,- dask + moms for 5 liter.

Efter at have tørt sveden af panden, købte jeg 10 liter kølevæske til
biler : halv pris.
Husk bare, at vælge en type der anbefales til aluminiums motorer, der er
nemlig antikorrosionsmidler i.

Jeg har brugt kølevæske i at par år nu uden problemer. Begge dele er jo
glykol.

PS. VVS manden mente heller ikke, at det var noget problem, men af
forretningsmæssige årsager kunne han naturligvis ikke selv hælde det i
kundernes solvarmeanlæg.

mvh,
Bjarne