Fiat Bravo 1,9 Multijet Diesel.
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-11-07 12:39

Jeg var ude og prøve sådan en i går.

Her er hvad jeg synes.

Bilen er umanerlig flot. Den er kvik og meget velkørt.
Støjniveauet er lavt, og den trækker fint fra.
1,9 l Multijet dieslen gør en fin figur i bilen med sine 120 Hk.
Benplads på bagsædet er umiddelbart meget fin. finish og udførsel ser ok ud.
Sæderne føles meget faste - ikke direkte hårde men faste.
Der er gjort meget ud af at trække sportsvognselementet ind i kabinen også.
Polstringen på instrumentpanelet ligner kulfiber i udseendet
Stilke og knapper og finsih er fin og som forventet af en bil i den klasse
og pris.

Irritationsmoment. Håndbremsen er flyttet til venstre ud mod
føresædet og er i samme højde som selelåsen til sikkerhedesselen. Det er
besværligt lige at klikke sig fast.
Bagruden er et skydeskår. i kombination med de smukke svunge høje hofter på
bilen vil en trailer være fuldstændigt usynlig bag Bravoen. Det vil nærmst
være umuligt at bakke fornuftigt med selv en middelstor trailer, fordi man
først ser den, når den er på gale veje.
Instrumentpanelet ser sejt ud med 2 store ringe med speedometer og RPMmåler
ig to små med tempviser og tankmåler, men speedometeret sidder langt til
venstre og man skal ligesom lide lidt efter nålen for at se hastigheden. Til
gengæld kan konen så heller ikke se, hvor hurtigt du kører

En til til bekymring er fordørenes montering. Når de åbner, stikker de lidt
af forenden ind i karosseriet, istedet for at hele døren løftes ud af i det
fri. Der er lavet plads til det. Der er vel omtrent 1½ mm frigang mellem
panelet og dørkanten, men man kan ikke lade være med at tænke på, hvad en
fejljusteret dør, eller slidte hænglser vil kunne gøre ved panelet og
dørbunden.
Hænglserne ser til gengæld meget solide ud, men alligevel....

Bilen gir masser af benplads bagi og 4 voksne vil sidde fint. Derimod er
bilen ikke bredere end klassen underneden så som Citroen C3, Peugeot 207 mm.
og den femte passager - ham i midten af bagsædet sidder stadig lige elendigt

Men bilen er smuk, Imho Meget smuk.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 17:53

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dørbunden.
> Hænglserne ser til gengæld meget solide ud, men alligevel....

Min største bekymring omkring Fiat, i mit tilfælde
Grande Punto'en er ombøjningerne på eks. fordøre mv.
Der er ingen sealer, blot en lakeret meget stærk ombøjning,
hvor jeg sagtens kan forestille mig der kunne komme til at stå vand i...
OG de 8 år mod gennemtæring.

Det skal dog lige siges, at den nye Golf Plus havde
samme ombukninger...noget jeg liige vil holde øje
med fremover. Blot en detalje men som sidder
eet eller andet sted og ville irritere mig er jeg sikker på.,o)