Slå airbag fra i Mazda 323F
Fra : ThomasT

Dato : 02-11-07 20:54

Vores "kone"-bil var til mekaniker i dag for at få slået airbag'en fra
i passagersiden, men han måtte opgive. Han regnede me at han kunne
pille stikket af og sætte en modstand i, men sådan fungere det
åbenbart ikke på en mazda, så han måtte opgive.
Jeg snakkede med ham senere og spurgte om jeg ikke bare kunne pille en
sikring ud og det kunne man godt sagde han, men så ville vi får en
fejlmelding hver gang vi startede bilen og begge airbag's ville være
frakoblet. Det kan vi godt leve, men vil det evt. gøre andet ved bilen
og er det en dum løsning?
Grunden til at vi skal ha' barnesæddet på passagersædet er at
barnevognen, skal kunne være i bagagerummet og derved kræver at
bagsæddet er lagt ned. Er det en ondsvag løsning og børe vi finde en
anden bil?

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Bruno

Dato : 02-11-07 21:41

ThomasT wrote:
> [...]
> fejlmelding hver gang vi startede bilen og begge airbag's ville være
> frakoblet. Det kan vi godt leve, men vil det evt. gøre andet ved bilen

Den lader vi lige stå et øjeblik!

I vil godt kunne "leve" med, at en vigtig del af bilens sikkerhedssystem
bliver slået fra - det lyder næsten som en opskrift til Darwin Awards.

> [...]
> barnevognen, skal kunne være i bagagerummet og derved kræver at
> bagsæddet er lagt ned. Er det en ondsvag løsning og børe vi finde en

Jeg synes i skal prøve med en anden mekaniker, eller finde en anden bil.
En airbag er ikke for sjov og hvis der skete noget, så ville det ikke
være til at komme over bagefter.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-11-07 00:12

ThomasT skriver:

> [...]
> barnevognen, skal kunne være i bagagerummet og derved kræver at
> bagsæddet er lagt ned. Er det en ondsvag løsning og børe vi finde en

323 F som i den dem frø-øjne, eller som den der en hatchback ?

Den sidste kan altså let indeholde en barnevogn.

Jeg vil anbefale at i finder en anden bil, eller et noget mere kompetent
værksted.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ThomasT

Dato : 03-11-07 08:05

Det er et Mazda værkasted der har sagt at det ikke kunne lade sig
gøre, men I har nok ret. Der skal en ny bil til.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 03-11-07 13:39

Hej

ThomasT skrev:
> [...]
> barnevognen, skal kunne være i bagagerummet og derved kræver at
> bagsæddet er lagt ned. Er det en ondsvag løsning og børe vi finde en

Det er meget dumt ud fra det synspunkt, at hvis ikke det kan gøres ad
autoriseret vej, så vil din bil blive kasseret ved syn pga "defekt" airbag.

Det billigste er nok at købe en anden barnevogn som fylder mindre i
sammenklappet tilstand.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Blå Spejder i Vejle/Bredballe - http://www.oernebjerg.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 03-11-07 17:08

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Det er meget dumt ud fra det synspunkt, at hvis ikke det kan gøres ad
> autoriseret vej, så vil din bil blive kasseret ved syn pga "defekt"
> airbag.

Nu skal jeg slet ikke forsvare løsningen, men at forberede sin bil til syn
kommer så i dette tilfælde også til at inkludere montage af en sikring. Der
kører vist en del biler rundt, som ikke stiller til syn i den form, som de
kører til daglig. Billig xenon-løsninger kunne være et af mange stikord i
den sammenhæng.

Leo