/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kend din dækmand...
Fra : Michael Thybo Jørgen~


Dato : 02-11-07 09:38

.... på knækket:
http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece

Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
i dine sutter...

Mvh
Michael


 
 
Hans Paulin \(6310\) (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 02-11-07 09:48

Michael Thybo Jørgensen skrev:

> Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> i dine sutter...

Ja, hvis man selv er i stand til at vurdere arbejdet
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Christian B. Andrese~ (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-11-07 09:56

On Nov 2, 9:38 am, Michael Thybo Jørgensen
<michael.t.jorgen...@gmail.com> wrote:
> ... på knækket:http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece
>
> Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> i dine sutter...

Og så ved man i hvert fald hvilken kæde man ikke skal bruge.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.


Michael Thybo Jørgen~ (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Thybo Jørgen~


Dato : 02-11-07 10:02

[snip]
> > Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> > i dine sutter...
>
> Og så ved man i hvert fald hvilken kæde man ikke skal bruge.

Ja det tør siges... Utroligt at man ikke bare kan erkende en fejl, så
man i det mindste kan lære en smule af den

Mvh
Michael


Michael Thybo Jørgen~ (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Thybo Jørgen~


Dato : 02-11-07 10:02

[snip]
> Ja, hvis man selv er i stand til at vurdere arbejdet
> --
> Med venlig hilsen
> Hanshttp://kortlink.dk/2hsd

Åh - mon ikke ens blotte tilstedeværelse vil få ham til at gøre
tingene lidt mere "efter bogen". Han kan jo ikke vide hvor meget du
ved om hans arbejde

Mvh
Michael


Hans Paulin \(6310\) (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 02-11-07 10:48

Michael Thybo Jørgensen skrev:

> Åh - mon ikke ens blotte tilstedeværelse vil få ham til at gøre
> tingene lidt mere "efter bogen". Han kan jo ikke vide hvor meget du
> ved om hans arbejde

Jeg "gider" slet ikke gøre forsøget - har i forvejen valgt SDS fra på
grund af elendigt arbejde (se tidligere tråd omkring sommerferien) og nu
kommer så Euromaster oveni - overvejer helt bestemt at køre til Toyota (ved
Erling Høj Nielsen i Sønderborg), hvor de gør et stykke probert arbejde!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Fly Christensen (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 02-11-07 11:02

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg "gider" slet ikke gøre forsøget - har i forvejen valgt SDS fra på
> grund af elendigt arbejde (se tidligere tråd omkring sommerferien) og nu
> kommer så Euromaster oveni - overvejer helt bestemt at køre til Toyota (ved
> Erling Høj Nielsen i Sønderborg), hvor de gør et stykke probert arbejde!

Jeg har en lille lokal mekker i Wees, som gør det fortrinligt. Er billig
og absolut i orden. Han kan endda tale dansk - så´n lidt da

Fly

Sidse (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Sidse


Dato : 02-11-07 17:55


"Michael Thybo Jørgensen" <michael.t.jorgensen@gmail.com> wrote in message
news:1193992704.356655.108270@d55g2000hsg.googlegroups.com...
.... på knækket:
http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece

Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
i dine sutter...

Mvh
Michael

Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det sagtens
lade sig gøre.
"Tid er penge" om der så ryger lidt dæk med i købet kan man jo altid afvise
ved evt reklamationer da de fleste ikke har tid og lyst til at trække en
dækkæde i gennem en retsag.


Henrik
www.ha-ts.dk


Klaus G. (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 02-11-07 18:27

> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
> dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det
> sagtens lade sig gøre.
Ahvad? De par gange jeg har set dem skifte dæk på firmabilen, en MB
Sprinter, så når luften da at fise ud inden. De skruer jo hele ventilen af,
så er luften ude i løbet af ingen tid.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Sidse (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Sidse


Dato : 02-11-07 19:27


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:472b5dde$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
>> dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det
>> sagtens lade sig gøre.
> Ahvad? De par gange jeg har set dem skifte dæk på firmabilen, en MB
> Sprinter, så når luften da at fise ud inden. De skruer jo hele ventilen
> af, så er luften ude i løbet af ingen tid.
>
>
> --
> Klaus G. // Seth-Enoch
> www.seth-enoch.dk/gallery ¨

Den "ingen tid" er alligevel et par minutter pr bil (4 hjul) forståes og så
er der tiden det tager at skrue ventilhætten af og tage keglen ud.
Selvfølgelig er det ikke alle der ikke gider at vente de 30sek pr dæk, men
jeg har set eksempler på det.

Henrik
www.ha-ts.dk


Brian (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-11-07 19:40

Sidse wrote:

> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude
> af dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan
> det sagtens lade sig gøre.

Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med trykskeen ?

Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg har
skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med trykskeen.

/Brian



Uffe Ravn (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 02-11-07 22:56

Brian wrote:

> Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med
> trykskeen ?
>
> Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg
> har skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med
> trykskeen.

Under ugunstige forhold, med en høj luftfugtighed i dækket, og ved kolde
dæk, kan der dannes så meget is i ventilen, at det tager mere end 2 minut at
tømme dækket.

Alt afhængig af dækstørrelse naturligvis.

Mvh. Uffe Ravn



Uffe Ravn (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 02-11-07 23:22

Uffe Ravn wrote:


>> Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med
>> trykskeen ?
>>
>> Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg
>> har skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med
>> trykskeen.
>
> Under ugunstige forhold, med en høj luftfugtighed i dækket, og ved
> kolde dæk, kan der dannes så meget is i ventilen, at det tager mere
> end 2 minut at tømme dækket.
>
> Alt afhængig af dækstørrelse naturligvis.
>
> Mvh. Uffe Ravn

1 minut skulle der have stået.

Mvh. Uffe Ravn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste