|
| Kend din dækmand... Fra : Michael Thybo Jørgen~ |
Dato : 02-11-07 09:38 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 02-11-07 09:48 |
|
Michael Thybo Jørgensen skrev:
> Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> i dine sutter...
Ja, hvis man selv er i stand til at vurdere arbejdet
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Christian B. Andrese~ (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 02-11-07 09:56 |
|
On Nov 2, 9:38 am, Michael Thybo Jørgensen
<michael.t.jorgen...@gmail.com> wrote:
> ... på knækket: http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece
>
> Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> i dine sutter...
Og så ved man i hvert fald hvilken kæde man ikke skal bruge.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og
en fræser til at sætte bagefter traktoren.
Helst max. 50 km fra Randers.
| |
Michael Thybo Jørgen~ (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Michael Thybo Jørgen~ |
Dato : 02-11-07 10:02 |
|
[snip]
> > Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> > i dine sutter...
>
> Og så ved man i hvert fald hvilken kæde man ikke skal bruge.
Ja det tør siges... Utroligt at man ikke bare kan erkende en fejl, så
man i det mindste kan lære en smule af den
Mvh
Michael
| |
Michael Thybo Jørgen~ (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Michael Thybo Jørgen~ |
Dato : 02-11-07 10:02 |
|
[snip]
> Ja, hvis man selv er i stand til at vurdere arbejdet
> --
> Med venlig hilsen
> Hans http://kortlink.dk/2hsd
Åh - mon ikke ens blotte tilstedeværelse vil få ham til at gøre
tingene lidt mere "efter bogen". Han kan jo ikke vide hvor meget du
ved om hans arbejde
Mvh
Michael
| |
Hans Paulin \(6310\) (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 02-11-07 10:48 |
|
Michael Thybo Jørgensen skrev:
> Åh - mon ikke ens blotte tilstedeværelse vil få ham til at gøre
> tingene lidt mere "efter bogen". Han kan jo ikke vide hvor meget du
> ved om hans arbejde
Jeg "gider" slet ikke gøre forsøget - har i forvejen valgt SDS fra på
grund af elendigt arbejde (se tidligere tråd omkring sommerferien) og nu
kommer så Euromaster oveni - overvejer helt bestemt at køre til Toyota (ved
Erling Høj Nielsen i Sønderborg), hvor de gør et stykke probert arbejde!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Fly Christensen (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Fly Christensen |
Dato : 02-11-07 11:02 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
> Jeg "gider" slet ikke gøre forsøget - har i forvejen valgt SDS fra på
> grund af elendigt arbejde (se tidligere tråd omkring sommerferien) og nu
> kommer så Euromaster oveni - overvejer helt bestemt at køre til Toyota (ved
> Erling Høj Nielsen i Sønderborg), hvor de gør et stykke probert arbejde!
Jeg har en lille lokal mekker i Wees, som gør det fortrinligt. Er billig
og absolut i orden. Han kan endda tale dansk - så´n lidt da
Fly
| |
Sidse (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Sidse |
Dato : 02-11-07 17:55 |
|
"Michael Thybo Jørgensen" <michael.t.jorgensen@gmail.com> wrote in message
news:1193992704.356655.108270@d55g2000hsg.googlegroups.com...
.... på knækket:
http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece
Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
i dine sutter...
Mvh
Michael
Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det sagtens
lade sig gøre.
"Tid er penge" om der så ryger lidt dæk med i købet kan man jo altid afvise
ved evt reklamationer da de fleste ikke har tid og lyst til at trække en
dækkæde i gennem en retsag.
Henrik
www.ha-ts.dk
| |
Klaus G. (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 02-11-07 18:27 |
|
> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
> dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det
> sagtens lade sig gøre.
Ahvad? De par gange jeg har set dem skifte dæk på firmabilen, en MB
Sprinter, så når luften da at fise ud inden. De skruer jo hele ventilen af,
så er luften ude i løbet af ingen tid.
--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery
| |
Sidse (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Sidse |
Dato : 02-11-07 19:27 |
|
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:472b5dde$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
>> dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det
>> sagtens lade sig gøre.
> Ahvad? De par gange jeg har set dem skifte dæk på firmabilen, en MB
> Sprinter, så når luften da at fise ud inden. De skruer jo hele ventilen
> af, så er luften ude i løbet af ingen tid.
>
>
> --
> Klaus G. // Seth-Enoch
> www.seth-enoch.dk/gallery ¨
Den "ingen tid" er alligevel et par minutter pr bil (4 hjul) forståes og så
er der tiden det tager at skrue ventilhætten af og tage keglen ud.
Selvfølgelig er det ikke alle der ikke gider at vente de 30sek pr dæk, men
jeg har set eksempler på det.
Henrik
www.ha-ts.dk
| |
Brian (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 02-11-07 19:40 |
|
Sidse wrote:
> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude
> af dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan
> det sagtens lade sig gøre.
Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med trykskeen ?
Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg har
skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med trykskeen.
/Brian
| |
Uffe Ravn (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-11-07 22:56 |
|
Brian wrote:
> Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med
> trykskeen ?
>
> Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg
> har skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med
> trykskeen.
Under ugunstige forhold, med en høj luftfugtighed i dækket, og ved kolde
dæk, kan der dannes så meget is i ventilen, at det tager mere end 2 minut at
tømme dækket.
Alt afhængig af dækstørrelse naturligvis.
Mvh. Uffe Ravn
| |
Uffe Ravn (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 02-11-07 23:22 |
|
Uffe Ravn wrote:
>> Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med
>> trykskeen ?
>>
>> Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg
>> har skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med
>> trykskeen.
>
> Under ugunstige forhold, med en høj luftfugtighed i dækket, og ved
> kolde dæk, kan der dannes så meget is i ventilen, at det tager mere
> end 2 minut at tømme dækket.
>
> Alt afhængig af dækstørrelse naturligvis.
>
> Mvh. Uffe Ravn
1 minut skulle der have stået.
Mvh. Uffe Ravn
| |
|
|