Kend din dækmand...
Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 02-11-07 09:38

.... på knækket:
http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece

Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
i dine sutter...

Mvh
Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-11-07 09:48

Michael Thybo Jørgensen skrev:

> Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> i dine sutter...

Ja, hvis man selv er i stand til at vurdere arbejdet
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-11-07 09:56

On Nov 2, 9:38 am, Michael Thybo Jørgensen
<michael.t.jorgen...@gmail.com> wrote:
> ... på knækket:http://fpn.dk/motor/bil/article1152145.ece
>
> Nok en grund til at ta' kaffen ved siden af dækmanden, når han har fat
> i dine sutter...

Og så ved man i hvert fald hvilken kæde man ikke skal bruge.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 02-11-07 10:02

[snip]

> Og så ved man i hvert fald hvilken kæde man ikke skal bruge.

Ja det tør siges... Utroligt at man ikke bare kan erkende en fejl, så
man i det mindste kan lære en smule af den

Mvh
Michael

Fra : Michael Thybo Jørgen~

Dato : 02-11-07 10:02

[snip]
> Ja, hvis man selv er i stand til at vurdere arbejdet
> --
> Med venlig hilsen
> Hanshttp://kortlink.dk/2hsd

Åh - mon ikke ens blotte tilstedeværelse vil få ham til at gøre
tingene lidt mere "efter bogen". Han kan jo ikke vide hvor meget du
ved om hans arbejde

Mvh
Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-11-07 10:48

Michael Thybo Jørgensen skrev:

> Åh - mon ikke ens blotte tilstedeværelse vil få ham til at gøre
> tingene lidt mere "efter bogen". Han kan jo ikke vide hvor meget du
> ved om hans arbejde

Jeg "gider" slet ikke gøre forsøget - har i forvejen valgt SDS fra på
grund af elendigt arbejde (se tidligere tråd omkring sommerferien) og nu
kommer så Euromaster oveni - overvejer helt bestemt at køre til Toyota (ved
Erling Høj Nielsen i Sønderborg), hvor de gør et stykke probert arbejde!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-11-07 11:02

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> Erling Høj Nielsen i Sønderborg), hvor de gør et stykke probert arbejde!

Jeg har en lille lokal mekker i Wees, som gør det fortrinligt. Er billig
og absolut i orden. Han kan endda tale dansk - så´n lidt da

Fly

Fra : Sidse

Dato : 02-11-07 17:55

"Michael Thybo Jørgensen" <michael.t.jorgensen@gmail.com> wrote in message
[...]

Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det sagtens
lade sig gøre.
"Tid er penge" om der så ryger lidt dæk med i købet kan man jo altid afvise
ved evt reklamationer da de fleste ikke har tid og lyst til at trække en
dækkæde i gennem en retsag.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 02-11-07 18:27

> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude af
> dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan det
> sagtens lade sig gøre.
Ahvad? De par gange jeg har set dem skifte dæk på firmabilen, en MB
Sprinter, så når luften da at fise ud inden. De skruer jo hele ventilen af,
så er luften ude i løbet af ingen tid.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Sidse

Dato : 02-11-07 19:27

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Sprinter, så når luften da at fise ud inden. De skruer jo hele ventilen
> af, så er luften ude i løbet af ingen tid.

Den "ingen tid" er alligevel et par minutter pr bil (4 hjul) forståes og så
er der tiden det tager at skrue ventilhætten af og tage keglen ud.
Selvfølgelig er det ikke alle der ikke gider at vente de 30sek pr dæk, men
jeg har set eksempler på det.

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Brian

Dato : 02-11-07 19:40

Sidse wrote:

> Ofte har kæderne så travlt at de ikke gider vente på at luften er ude
> af dækkene før de presser dem af, hvis maskinen er kraftig nok kan
> det sagtens lade sig gøre.

Med "presser dem af" mener du så løsne dækket fra fælgen med trykskeen ?

Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg har
skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med trykskeen.

/Brian

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-11-07 22:56

Brian wrote:

> [...]
>
> Jeg har nu aldrig oplevet at der har været restluft i dækket fra jeg
> har skruet keglen ud, til dækket er blevet løsnet fra fælgen, med

Under ugunstige forhold, med en høj luftfugtighed i dækket, og ved kolde
dæk, kan der dannes så meget is i ventilen, at det tager mere end 2 minut at
tømme dækket.

Alt afhængig af dækstørrelse naturligvis.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-11-07 23:22

Uffe Ravn wrote:

> [...]
> kolde dæk, kan der dannes så meget is i ventilen, at det tager mere
> end 2 minut at tømme dækket.
>
> Alt afhængig af dækstørrelse naturligvis.

1 minut skulle der have stået.

Mvh. Uffe Ravn