MB benzin tuning (Kleemann)
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 20:25

Hvor meget korter man af motorens levetid, hvis man vælger at få monteret
det lille tuningsæt på nedenstående link, til en 1,8 Kompressor med 143 HK:
http://www.kleemann.dk/site/Main/performanceproducts/performancekits
Det er en 1 år gammel bil med 24.000 km på bagen.

Linket til prislisten virker desværre ikke. Nogen af jer der ved hvad prisen
er?

MVH Morten

Fra : BJ

Dato : 01-11-07 20:29

"Morten" <-> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Det er en 1 år gammel bil med 24.000 km på bagen.
>
> Linket til prislisten virker desværre ikke. Nogen af jer der ved hvad

1.600 piratos eller 3 skumbananer..

mvh
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 20:34

BJ wrote:
> 1.600 piratos eller 3 skumbananer..

Nu er jeg forarget... OG lækkersulten

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-11-07 20:52

On Thu, 1 Nov 2007 20:29:28 +0100, "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>
wrote:

>1.600 piratos eller 3 skumbananer..

Kursen på skumbananer er ellers røget i vejret! Jeg tror, at der er
første gang, at en skumbanan er mere end 500 piratos værd. Man skulle
have investeret mens tid var!
--
Lars Ehlers

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 20:57

On Thu, 01 Nov 2007 12:52:16 -0700, Lars Ehlers <lars@NOSPAMehlers.us>
wrote:

>Kursen på skumbananer er ellers røget i vejret! Jeg tror, at der er
>første gang, at en skumbanan er mere end 500 piratos værd. Man skulle
>have investeret mens tid var!

Til gengæld kan dollaren knapt indbringe en skumbanan efterhånden )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-11-07 23:33

On Thu, 01 Nov 2007 20:56:45 +0100, Ivan Madsen <> wrote:

>Til gengæld kan dollaren knapt indbringe en skumbanan efterhånden )

Det er sgu uhyggeligt!
--
Lars Ehlers

Fra : Mogens

Dato : 01-11-07 21:40

> [...]

> http://www.kleemann.dk/site/Main/performanceproducts/performancekits
> Det er en 1 år gammel bil med 24.000 km på bagen.

Ja, det er et godt spørgsmål. Indflydelse har det, fordi det er
de færreste bilfabrikanter, der vil supportere din bil med lidt
kulance, hvis du tunet på den (kvalificeret).

Saab vil, hvis du anvender Hirschmann.
Volvo ville tidligere, hvis du anvendte Sam Steffansson (gjorde jeg)
VW hvis du anvender ABT - OG så videre...

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 20:45

Mogens wrote:
> [...]
> Volvo ville tidligere, hvis du anvendte Sam Steffansson (gjorde jeg)
> VW hvis du anvender ABT - OG så videre...

Mercedes vil vel også, hvis det er et AMG tunigsæt monteret hos aut. MB
værksted?

Fra : Mogens

Dato : 03-11-07 20:55

> Mercedes vil vel også, hvis det er et AMG tunigsæt monteret hos aut. MB
> værksted?

Kan man få det?
(Mercedes ejer AMG, som er en version af vanlige MB'er solgt
under samme tag - og ikke som Alpina, der har separat forhand-
lernet)

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 20:30

Mogens wrote:
> Kan man få det?

Nej det kan man vist ikke.
Men vil du gætte på slid-faktoren? Hvis vi ser helt bort fra garantien.

Samme 1,8 motor er brugt i C200 og C230 begge med kompressor og hhv. 163 og
193 HK. Der er nok uden tvivl ændret en del på de to, for at forbedre
holdbarheden, så de kan jo selvfølgelig ikke direkte sammenlignes indbyrdes
med C180K med 143 HK (jeg går ikke ud fra at det kun er motorstyringen og en
større kompressor der gør udslaget, men hvem ved). Man kunne fygte, at alt
fra stempler og plejlstænger og ventiler er bedre, i de to sidstenævte
modeller.

MVH Morten