Ruderens
Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 01-11-07 10:52

Hvad bruger i til at rengøre indersiden af ruderne med?
Jeg har prøvet diverse af de produkter man kan købe i butikkerne, men jeg
synes at de alle efterlader en træls "film" på ruderne...
Ajax er også prøvet, men med samme resultat. Husholdningssprit er det næste
punkt på programmet - har bare ikke lige fået prøvet det endnu.

/Kasper Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 10:57

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Hvad bruger i til at rengøre indersiden af ruderne med?

Aflagte T-shirts - vasket uden afkalker...

Been there, done that - got the f*ckin' T-shirt...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 01-11-07 11:34

> Aflagte T-shirts - vasket uden afkalker...

Jammen du skal vel have noget fedtopløsende på?`

/Kasper Hansen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 13:01

Kasper Hansen [8270] skrev:

> Jammen du skal vel have noget fedtopløsende på?`

Årh...ikke bare lige til forruden
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-11-07 11:28

"Kasper Hansen [8270]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ajax er også prøvet, men med samme resultat. Husholdningssprit er det
> næste punkt på programmet - har bare ikke lige fået prøvet det endnu.

Jeg bruger masser af knofedt, noget køkkenrulle/værkstedrulle og lidt
vinduesspray fra indkøbsstedet..
Hvis du ryger i bilen kan du vaske ruderne med en sæbeopløsning, derpå
aftøring med klud og så puds med papir, spray og knofedt.

Michael

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 01-11-07 11:36

> [...]
> Hvis du ryger i bilen kan du vaske ruderne med en sæbeopløsning, derpå
> aftøring med klud og så puds med papir, spray og knofedt.

Jeg ryger slet ikke, så det er udelukkende et spørgsmål om alm. beskidte
vinduer.
Det er bare utroligt at det spray der er beregnet til biler er helt
ubrugeligt...

/Kasper Hansen

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 01-11-07 11:51

> Jeg ryger slet ikke, så det er udelukkende et spørgsmål om alm. beskidte
> vinduer.
> Det er bare utroligt at det spray der er beregnet til biler er helt
> ubrugeligt...

I mit tidligere virke som busvasker stillede alverdens kemikalieforhandlere
op og demonstrerede det ene vidundermiddel efter det andet.
Ingen kunne overhale ganske almindelig vinduesspray, de fleste kunne gøre
det ligeså godt, men så kostede de også 3-4 gange mere. Alm.
bilplejeprodukter er som regel det rene fup og i langt de fleste tilfælde
kan det billigste rengøringsmiddel klare sagen.

Skal du fjerne olie og du skal skåne underlaget, køber du et let affedtene
alkalisk produkt, som f.eks VEL Ultra eller lign, så kan du spare
ompoleringen af bilen bagefter men du skal have hænderne op ad lommen.
Du kan også købe et stærkt alkalisk affedtningsprodukt, beregnet til
industriel rengøring og det går lynhurtigt med at få pletten af. Tilgengæld
risikerer du at du får en famlet, let hvidtonet overflade, at lakken bliver
angrebet og at du skal give ny lakforsegler.
Cillit Bang er ikke for ingenting årets fupnummer...lovligt.

Michael

Fra : Møller

Dato : 01-11-07 13:31

Michael Kirkegaard skrev:

> [...]
> angrebet og at du skal give ny lakforsegler.
> Cillit Bang er ikke for ingenting årets fupnummer...lovligt.

Hvad er der nu i vejen med et overskæret æble: det bruges som grundrens, så
kan man tage en renseserviet (Hans Paulin har sikkert mange nu) uden creme
til efterpolering. den starter med at være godt fugtigt og renser resten,
tørrer og kan så bruges til at polere med

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 13:33

Møller skrev:

> Hvad er der nu i vejen med et overskæret æble: det bruges som
> grundrens, så kan man tage en renseserviet (Hans Paulin har sikkert
> mange nu)

Ikke endnu - men jeg har mange æwler
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Møller

Dato : 01-11-07 16:52

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ikke endnu - men jeg har mange æwler

Hvad ævler du nu om.

PS. for 14 dage siden stod jeg udenfor Franke kl.13.15 og skulle have nogle
kål-og ringridderpølser.
Hvem f... kunne vide, at de i provinsen lukkede kl. 13.00 om lørdagen.

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 23:15

Møller skrev:

> Hvem f... kunne vide, at de i provinsen lukkede kl. 13.00 om lørdagen.

Så farer du vel bare til Flensborg

Nå, men jeg kan da godt køwe et par pølser til dig hos Franke
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Møller

Dato : 02-11-07 13:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nå, men jeg kan da godt køwe et par pølser til dig hos Franke
Franke sender ikke mere, da de forsvinder medens de er i PostDanmark
varetægt ;-(

Mølleren det er desværre et velkendt problem med kvalitetsvarer og postvæsnet.

Kommer du forbi Perlegade, ellers er det da for megen ulejlighed.

Men hvis det kan lade sig gøre:

Du køber hos Franke på Perlegade, tager med til Broager, min nevø kommer fra
Rinkenæs og tager dem med her over i næste uge,han skal herover onsdag og
uden ud.

Kunne det være en løsning?

Nu er der jo ingen fare for at du forgriberdig på dem )
eam@get2netVÆK MED DETTE.dk

Møller

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-11-07 13:10

Møller skrev:

> Kunne det være en løsning?

Mail sendt
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Møller

Dato : 02-11-07 15:39

Hans Paulin (6310) skrev:

> Mail sendt

ditto
Mølelr

Fra : Møller

Dato : 02-11-07 13:03

Hans Paulin (6310) skrev:

> Så farer du vel bare til Flensborg

Jeg farer ikke, jeg skruer vingerne af og flyver

Møller

Fra : Carsten

Dato : 01-11-07 12:00

"Kasper Hansen [8270]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> skrev i en meddelelse
> Husholdningssprit er det næste punkt på programmet - har bare ikke lige
> fået prøvet det endnu.

Det har jeg så til gengæld prøvet (her i weekenden), og det er en no-go. Det
efterlader også ruden ret "fedtet" (underligt nok, da sprit er
fedtopløsende). Jeg måtte give ruden en tur bagefter med - først lidt
sulfovand, og bagefter rene klude og godt med knofedt (som jo ikke
indeholder ret meget fedt på en ung mand som mig).

Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-07 19:57

Carsten wrote:
> [...]
> først lidt sulfovand, og bagefter rene klude og godt med knofedt (som
> jo ikke indeholder ret meget fedt på en ung mand som mig).

Hvor køber man det der knofedt henne?? hehe

Fra : Møller

Dato : 01-11-07 19:59

Morten skrev:

> Hvor køber man det der knofedt henne?? hehe

Prøv et krematorium.

Møller

Fra : Brian

Dato : 01-11-07 20:20

Møller wrote:

> Prøv et krematorium.

Åhja det har jeg hørt... men så har man jo bøvlet med at få asken rørt op
til en passende masse.

/Brian

Fra : Carl Dragert

Dato : 01-11-07 12:49

On 1 Nov., 12:00, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:

> [...]
> sulfovand, og bagefter rene klude og godt med knofedt (som jo ikke
> indeholder ret meget fedt på en ung mand som mig).

Kan det skyldes, at sprit opløser fedt, men at sprit fordamper så
hurtigt at fedtet bliver efterladt på ruden, før kluden "får på det"?

/Carl

Fra : F.Larsen

Dato : 01-11-07 21:55

"Kasper Hansen [8270]" <newsgroups@FJERNpostmand.com> wrote in message
> Ajax er også prøvet, men med samme resultat. Husholdningssprit er det
> næste punkt på programmet - har bare ikke lige fået prøvet det endnu.

Vinduspussemiddel, (spray/ajax) køkkenrulle og afslutter med en
microfiberklud - det virker !

--
Flemming

Fra : Brian S Jensen

Dato : 01-11-07 23:17

> [...]
> Ajax er også prøvet, men med samme resultat. Husholdningssprit er det
> næste punkt på programmet - har bare ikke lige fået prøvet det endnu.

Vand - microfiberklud og afslut med "microfiber-glasklud"

Det har givet mig langt det bedste resultat

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i
www.bmw-club.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-11-07 23:49

Kasper Hansen [8270] wrote:
> Hvad bruger i til at rengøre indersiden af ruderne med?

Min datter på 8 bruger gerne cockpitspray, som fordeles lidt meget over
det hele. Til fjernelse af det bruges der almindelig
glasrengøringsmiddel på pumpesprayflasker. 1-2 pakker køkkenrulle tilsat
lidt eder og forbandelser.

Fly

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 23:26

> [...]
> Ajax er også prøvet, men med samme resultat. Husholdningssprit er det
> næste punkt på programmet - har bare ikke lige fået prøvet det endnu.

Indersiden: Vinduesrens fra Netto. Jeg tror det hedder Clean. Det snupper
det meste. Du kan også lave din egen blanding: 1 liter lunkent vand, 10
dråber koncentreret Vel opvaskemiddel og lige inden du går i krig hælder du
1 dl husholdningssprit i spanden. Det stinker af h til men er ret effektivt
og efterlader ingren striber. Vrid en klud op i stadset og vask. I begge
tilfælde vasker du ruden med en fnugfri klud. Jeg bruger de der farverige
syntetiske klude til 3 for en femmer, og de suger helt eminent - de drypper
altså ikke når de er våde.

Udvendigt - forruden: Trafikfilm fjernes ved at gnide ruden med et
overskåret æble. Eller næste gang du får vasket bilen på en tankstation kan
du hamstre nogle extra servietter til fjernelse af voks på ruderne. Man kan
ogs købe noget Turtle Fri Sikt og hælde en sjat af det i
sprinklerbeholderen. Det snupper effektivt trafikfilmen alene med
vinduesviskerne.

Udvendigt - sideruder og bagrude: Vinduesrens fra Netto og en fnugfri klud -
eller rettere sagt: flere fnugfri klude.

Jeg fik engang en ny rude monteret, og den var smurt ind i et eller andet
snask, som når det var tørt ikke kunne ses, men hvis man tørrede dug af på
indersiden af ruden, så kunne man ikke se ud. Såvidt jeg husker fik jeg det
af med husholdningssprit eller isopropanol (isopropylalkohol), men det holdt
hårdt.

Ulrik

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 02-11-07 23:36

> Hvad bruger i til at rengøre indersiden af ruderne med?
> Jeg har prøvet diverse af de produkter man kan købe i butikkerne, men jeg
> synes at de alle efterlader en træls "film" på ruderne...

Prøv med Borups salmiakspiritus.

Det skulle tage næsten alt. Tjek evt. denne side:
http://www.svendaage.dk/borupkemi.htm

/Jasper