DR! text tv 153
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 31-10-07 07:46

Golf er en dyr hobby

38 gulplade biler har fået en hilsen fra SKAT

;)

--
Jan_stevns

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 31-10-07 07:57

<jan@bygteknik.dk> wrote in message

> Golf er en dyr hobby
>
> 38 gulplade biler har fået en hilsen fra SKAT
>
> ;)

http://www.bt.dk/article/20071030/krimi/110310702/

" De første forklaringer er kommet ind, og uden at beskylde nogen for noget
så er det påfaldende, hvor mange håndværkertilbud, der blev afleveret til
områdets golfklubber i lørdags, fortæller Pia Jensen."

He he :)

Mvh
Jacob

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-10-07 08:58

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så er det påfaldende, hvor mange håndværkertilbud, der blev afleveret til
> områdets golfklubber i lørdags, fortæller Pia Jensen."

Ooh det er ikke for smart sådan en omgang :)

Er der nogle som helt præcist ved hvad det koster at blive opdaget i at køre
privatkørsel i en gulplade bil? Jeg har googlet lidt, men der er godt nok
mange forskellige bud

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : charlotte

Dato : 31-10-07 09:24

Det er ihvertfald ikke billigt.

Jeg mener at der falder en klækkelig bøde og derudover så skal man
efterbetale moms ( det kan jo blive en hel del på en stor
firhjulstrækker ). Derudover kommer man jo til at betale "afgift for
privat benyttelse" for hvor lang tid ved jeg ikke, men vil da være
rimeligt for ejerskabets tid.

Så håber jeg at vi på et givet tidspunkt kan slippe af med det
latterlige klistermærke

Charlotte

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-10-07 10:32

On Oct 31, 9:23 am, charlotte <charlotte_boeg...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> rimeligt for ejerskabets tid.
>
> Så håber jeg at vi på et givet tidspunkt kan slippe af med det

Det sker ikke før at det laves så gulpladebiler kun kan ejes af
momsreg. selskaber og ikke må køre 0,0001 cm privat.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-11-07 10:42

Christian B. Andresen skrev:
> Det sker ikke før at det laves så gulpladebiler kun kan ejes af
> momsreg. selskaber og ikke må køre 0,0001 cm privat.

Det vil ikke løse problemet.

Bedre ville det være hvis man lod alle biler koste det samme i moms og
afgift. Og så lod den registrerede virksomhed trække momsen og det meste
af afgiften fra i deres regnskab.

Og så skal vi lige hen hvor der er plads til at indse at reglerne er til
for menneskene og ikke omvendt.

Således at håndværkeren ikke skal køre hjem med firmabilen (han er på
tilkaldevagt), hente sin privatbil, køre tilbage og hente søn/datter i
børnehaven (½-1 time for sent (fordi moren er blevet forhindret den
dag)) i stedet for blot at køre forbi i firmabilen på vejen hjem.

Og med den med golfbanen kan det jo være at kunden har "tilsagt"
håndværkeren til møde ham der med tilbudet på udestuen.

--
MVH Finn
Jeg har overskud til at vise hensyn til dig i trafikken.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-11-07 09:49

On Nov 3, 10:41 am, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Bedre ville det være hvis man lod alle biler koste det samme i moms og
> afgift. Og så lod den registrerede virksomhed trække momsen og det meste

Det ville helt klart være den allerbedste løsning.
Det vil også forhindre folk i at lave skuffeselskaber, da det jo så
skal have noget indtjening for at kunne trække moms og afgift fra.

> Og med den med golfbanen kan det jo være at kunden har "tilsagt"
> håndværkeren til møde ham der med tilbudet på udestuen.

Yeah right