Alder på nymonterede dæk
Fra : SørenFisker

Dato : 30-10-07 13:57

Hej!

Jeg har netop fået monteret nye Goodyear Vector dæk.
Har fået at vide, at fabrikationstid fremstår som fx: 0206 (febr., 2006),
men lignende 4 cifre, kan jeg simpelthen ikke finde på dækket. Er der nogen,
der kan hjælpe?
Søren

Fra : Tommy Fer

Dato : 30-10-07 14:08

SørenFisker skrev:
> [...]
> men lignende 4 cifre, kan jeg simpelthen ikke finde på dækket. Er der nogen,

Du burde kunne finde cifrene 0206 i en lille oval cirkel

Ellers er det bare at finde den lille ovale cirkel, XXYY XX uge nummer
YY årstal (Gælder fra 2000 og frem)

mvh Tommy Fer

Fra : Klaus G.

Dato : 30-10-07 14:10

> [...]
> Har fået at vide, at fabrikationstid fremstår som fx: 0206 (febr., 2006),
> men lignende 4 cifre, kan jeg simpelthen ikke finde på dækket. Er der
Jeg synes at kunne huske noget om en forkortelse...DOT måske?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : SørenFisker

Dato : 30-10-07 15:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> Jeg synes at kunne huske noget om en forkortelse...DOT måske?

Hej igen og tak for svar.
Jeg kan finde 3 ovale cirkler hvori der hhv. står: DOT H30F 2WR2.

Kan der evtl. være noget dér?
Søren

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-10-07 15:30

SørenFisker wrote:

> Kan der evtl. være noget dér?

Næh, så har de i hvert fald lavet det om siden 3406 - har du kigget
på begge sider af dækket? Det plejer kun at stå på den ene side.

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 30-10-07 22:18

Torben Scheel skrev:

> Næh, så har de i hvert fald lavet det om siden 3406 - har du kigget
> på begge sider af dækket? Det plejer kun at stå på den ene side.

Den er ikke helt så nem mere, der behøver ikke at være datomærkning, en kode
kan gøre det:

Fra Motor:
Dækkvaliteter
Selv om dækket er af et anerkendt
mærke, bør du se efter, hvor det er
fremstillet. Det fremgår af E-mærkningen,
som er din garanti for, at
dækket er typegodkendt i henhold til
EUs såkaldte ECE-30-regulativ, der
stiller krav til dækkvalitet, mærkning
og hastighed.
Efter DOT-mærket (den amerikanske
kvalitetsstandard) skal der
være en datomærkning, som enten
kan være et serienummer eller produktionsuge/
år. Bemærk at E- og
DOT-mærkerne ikke garanterer noget
som helst, hvis der ikke bagved
står et godkendelsesnummer og et
oprindelsesland. Prima-dæk er forsynet
med komplet mærkning og
forhandles med fabriksgaranti.
Er dækket mærket med DA, skal
du også passe på. DA står for Defective
Appearance, hvilket betyder
„skønhedsfejl”.

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 31-10-07 08:01

Møller wrote:

> Den er ikke helt så nem mere, der behøver ikke at være datomærkning, en
> kode kan gøre det:

OK - taget ad notam. Men mine GoodYear UG7 er mærket med 3406, derfor
min skråsikkerhed.

--
vh
Torben

Fra : Mogens

Dato : 31-10-07 17:35

> derfor min skråsikkerhed.

Kan du også rolig være - iflg. min dækmand...

Fra : Møller

Dato : 31-10-07 21:13

Mogens skrev:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du også rolig være - iflg. min dækmand...

For det er utænkeligt, at han kan tage fejl:
"Efter DOT-mærket (den amerikanske kvalitetsstandard) skal der
være en datomærkning, som enten kan være et serienummer eller
produktionsuge/år."
Før var jeg over overbevist om (uge-år), men der ser ud til at være
undtagelser, og en dækmand er da nok den seneste jeg vil tro på.
Alle mine dæk har (uge-år) p.t. kun 20 stk på fælge Det er rart at have
lidt i reserve.

Møller

Fra : Møller

Dato : 31-10-07 21:09

Torben Scheel skrev:
> Møller wrote:
> Den er ikke helt så nem mere, der behøver ikke at være datomærkning,
>>
> OK - taget ad notam. Men mine GoodYear UG7 er mærket med 3406, derfor
> min skråsikkerhed.

Ja på dine dæk (og alle mine) men der er afvigelser som jeg gør opmærksom på
før var jeg også troende.

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-11-07 07:45

Møller wrote:

> Ja på dine dæk (og alle mine) men der er afvigelser som jeg gør
> opmærksom på før var jeg også troende.

I og med at spørger kører på samme mærke som jeg vurderer jeg at der er
en vis chance for at mit svar er korrekt

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 01-11-07 14:29

Torben Scheel skrev:
> Møller wrote:

> I og med at spørger kører på samme mærke som jeg vurderer jeg at der er
> en vis chance for at mit svar er korrekt

Næsten samme dæk.

Så jeg tror næsten at du kan have ret m.h.t. dine dæk.

Jeg har heller ikke set andet, men jeg gjorde opmærksom på, at det ikke var
en generel regel, der kunne være en kode i stedet for en datoangivelse, det
var alt, og det tror jeg også at der er en til vished grænsende
sandsynlighed for er korrekt

eos

Møller

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-11-07 14:49

Møller wrote:

> Næsten samme dæk.

Og helt samme dæk_mærke_

> [...]
> var en generel regel, der kunne være en kode i stedet for en
> datoangivelse, det var alt, og det tror jeg også at der er en til vished

Jeg tror på sin (min?) vis at du med en vis sikkerhed måske ikke helt
har misforståets noget af årsagernes rette mulige sammenhæng, uden at
jeg dog på nogen måde vil garantere for at jeg ikke på min (sin?) side i
udstrakt grad har ladet tilfældighederne råde på en ikke
u-indflydelsesrig måde i estimatet af den mulige sandhedsværdi af nogle
af mine tidligere ytringer i dette mageløse forum (-ra?).

Tak for Canonen. (eos?)

--
vh
Torben

Fra : Møller

Dato : 01-11-07 16:41

Torben Scheel skrev:

> [...]
> u-indflydelsesrig måde i estimatet af den mulige sandhedsværdi af nogle
> af mine tidligere ytringer i dette mageløse forum (-ra?).

sikkert

> Tak for Canonen. (eos?)

Goodyear Vector er altså identisk med GoodYear UG7, så skulle
sandsynligheden for at usikkerheden vedrørende datomærkning være elimineret.

Jeg tror på, at GoodYear bruger samme mærkning på alle deres dæktyper

En EOS 5D er da et udmærket valg, jeg har kun et s3-is.

eos: end of story

Møller