AMS vinterdæk test
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 10:28

Det anerkendte tyske bilblad "Auto Motor und Sport" (AMS) har lige haft en
vinterdæktest. Såvidt jeg husker, så vandt Goodyear Eagle UltraGrip 7 i
størrelsen 205/55-16.
Men der er ikke noget dæk der hedder sådan! Der findes 2 dæk, det ene hedder
"Eagle UltraGrip" og det andet hedder "UltraGrip 7". Nogen der ved hvilket
dæk der er tale om i testen?

MVH Morten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-10-07 10:58

> [...]
> Men der er ikke noget dæk der hedder sådan! Der findes 2 dæk, det ene
> hedder "Eagle UltraGrip" og det andet hedder "UltraGrip 7". Nogen der ved

Der står Goodyear Ultra Grip 7 i det der er tilgængeligt af testen på deres
hjemmeside.

Mvh Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 11:06

Niels Bengaard wrote:
> Der står Goodyear Ultra Grip 7 i det der er tilgængeligt af testen på
> deres hjemmeside.

Okay tak. Så var det kun i deres ugentlige tv-udsendelse de havde rodet med
navnet.

MVH Morten

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 28-10-07 22:39

Jeg tror faktisk stadig man kan få Good year UG7 - men jeg har godtnok selv
købt UG7+ som så nyere ud og stadig lignede en ug7 på en prik. Måske det
alligevel var et af de nævnte.

Efter at have fået vinterdækkene i 7+ hjem er jeg ikke i tvivl. De er
garanteret rigtig gode i sne når det gælder en stor tung volvo.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 20:54

Nicolai Mølgaard-Andersen wrote:
> Jeg tror faktisk stadig man kan få Good year UG7 - men jeg har
> godtnok selv købt UG7+ som så nyere ud og stadig lignede en ug7 på en
> prik. Måske det alligevel var et af de nævnte.

Ja man kan stadig få UltraGrip 7. Men i tv-udsendelsen skrev de på skærmen,
at dækket hed Goodyear Eagle UltraGrip 7. Og det er "Eagle" som er fejlen
her. Enten hedder det bare Eagle UltraGrip (uden 7-tallet), ellers UltraGrip
7 (uden Eagle-navnet). Ikke både Eagle og 7.

MVH Morten