Jern
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 09:08

Hvad kan man få for gammelt jern (læs:bil udenplader) i 850 kgs. klassen hos
en autoophugger ?

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-10-07 09:13

"Eque" <-> skrev :

>Hvad kan man få for gammelt jern (læs:bil udenplader) i 850 kgs. klassen hos
>en autoophugger ?

kender ikke kg prisen - men ring til en ophugger

Du får vel standardprisen

--
Jan_stevns

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 28-10-07 09:41

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Hvad kan man få for gammelt jern (læs:bil udenplader) i 850 kgs. klassen
> hos
> en autoophugger ?

8-25øre pr kg ved rent jern, jeg vil gætte på at du skal være glad, hvis han
gider at hente skidtet gratis.

Mvh
Leon

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-10-07 09:42

Eque skrev:
> Hvad kan man få for gammelt jern (læs:bil udenplader) i 850 kgs. klassen hos
> en autoophugger ?

Prisen for jern er ca. 50 øre. Er den fuldstændigt afklædt til rent
metal er det nok den pris du skal regne med.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : TDN

Dato : 28-10-07 10:05

"Eque" <-> skrev i meddelelsen
> Hvad kan man få for gammelt jern (læs:bil udenplader) i 850 kgs. klassen
> hos
> en autoophugger ?

Opgav Sierra'en endeligt livet?

Så er det vel en Fiesta der skal anskaffes eller?

Mvh
Thomas

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-10-07 10:16

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev :

>Opgav Sierra'en endeligt livet?

( eller blev lageret af TEC2000 endeligt tømt ? )

Det må være det, der har holdt rusten væk - Hvis det er den gamle
bil, der er tale om, så var den nu egentligt ganske nydelig, trods
alderen

--
Jan_stevns

Fra : Tom

Dato : 28-10-07 10:29

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> ( eller blev lageret af TEC2000 endeligt tømt ? )
>
> Det må være det, der har holdt rusten væk - Hvis det er den gamle
> bil, der er tale om, så var den nu egentligt ganske nydelig, trods
> alderen

Sierra vejer bare mere end 850 Kg

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 28-10-07 10:30

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> <jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Sierra vejer bare mere end 850 Kg

øhhh næh det gør en 1.6 vist ikke alligevel

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 21:22

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> øhhh næh det gør en 1.6 vist ikke alligevel

nå da..
Det er ikke plasticpadding's skyld isåfald.

Fra : TDN

Dato : 28-10-07 10:30

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> <jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Sierra vejer bare mere end 850 Kg
>
> --
> Tom

Det kunne jo være han havde strippet den for sæder m.v. der evt. kunne
sælges (forudsat der findes andre Sierra tilbage i de årgange)

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 21:17

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo være han havde strippet den for sæder m.v. der evt. kunne
> sælges (forudsat der findes andre Sierra tilbage i de årgange)

Ja ægte RECARO møblement er jo i kurs.
-omend det er i den mere civile udgave.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 28-10-07 10:34

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev :

>Sierra vejer bare mere end 850 Kg

sikker ?

rusten har vel tyndet godt ud i metallet

--
Jan_stevns

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-10-07 12:01

jan@bygteknik.dk wrote:

> sikker ?
>
> rusten har vel tyndet godt ud i metallet

Rust der ikke falder af, gør bilen tungere.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-07 12:20

Uffe Ravn skriver:

> Rust der ikke falder af, gør bilen tungere.

Jo, men er det jern har man vel renset al det der undervognssnak af, gør
man det, følger rusten vel med ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 21:16

)

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 21:15

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> ( eller blev lageret af TEC2000 endeligt tømt ? )

Endelig..ja, en flaske rækker langt da der kun
skal tilsættes 40 ml. pr. liter olie...

> Det må være det, der har holdt rusten væk - Hvis det er den gamle
> bil, der er tale om, så var den nu egentligt ganske nydelig, trods
> alderen

Har taget nye billeder som bekræfter dit udsagn

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 21:14

> Opgav Sierra'en endeligt livet?

Ork nej da.
Den har pt. kørt 5 år længere end
min VW som, kan jeg se nu, havde
flere småfejl.

> Så er det vel en Fiesta der skal anskaffes eller?

Klart en mulighed. Prisen er rigtig. Størrelset
og designet iorden, og teknikken godset er også på plads.
Men på bfa.dk blev jeg gonnok lidt lun på Fiat GrandPunto'en,
-den røde som stod over i hjørnet..føj den ser dejlig ud. MEN
det er jo en FIAT og hvad værre er, fandt jeg ud af den kun
kommer med 8 års garanti mod gennemtærring. Det er
50% mindre end Fiesta'en..,o(
MEN...'verve' eller Fiesta-afløseren kommer jo først
i det nye år, til en lidt højere pris, men den blir'
også 'out of this world'.

-iøvrigt blev jeg skuffet over kvaliteten i VW FOX,
som måske var en mulighed, hvis ikke den er så fandens
smal og gammel-høj at se på. Plasticet er hård og grimt
og designet indvendig er kedeligt og død.
3-kløveret fra Toyota, Citroen og Peugeot er bare
for simpelt indrettet. Grimt og overdesignet og så
billig, kun bagruden kan åbnes.
Den flotteste mini var Opel Corsa. Her er der virkelig
fornemmelse af nybil når man sætter sig ind. Flot.
Fiesta var dog det bedste kompromis mellem design
og fornemmelse af 'stor-lillebil' i kabinen.

Men jeg må vente og se en 2 års tid.:,o))