Top 10 fejl på bilen
Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 12:18

Hejsa.

Jeg går og overvejer en ny bil og mener at der findes/fandtes en side under
FDM, hvor man kunne se modellernes top 10 fejl, som FDM havde registreret
ved syn...Det var dengang hvor det alene var FDM som synede

Nu kan jeg kun finde den side, hvor man kan indtaste bilens reg. nr. og se
hvad der var af fejl ved sidste syn og den ligger nu under bilsyn.dk.

Er der nogen af jer, som ved om man kan finde ovenstående mere..?

Mvh.
Kristian

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 27-10-07 12:25

"Kristian" <knuden@tdcadsl.dk> skrev :

>Det var dengang hvor det alene var FDM som synede

Hvornår mener du lige det var ?

<< grin >>

--
Jan_stevns

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 13:10

> Hvornår mener du lige det var ?

Ja, når du skriver så´n er det nok ikke tilfældet, men jeg mente bare at det
var sådan i gamle dage... Det beklager jeg selvfølgelig...

Under alle omstændigheder var det skrevet for at give et indtryk af at det
var noget tid siden... det lykkedes så ikke...

Jeg håber at andre kan se igennem fingrene med min uvidenhed og måske
hjælpe...

God weekend.

Mvh.
Krisitian

Fra : Mogens

Dato : 27-10-07 13:19

På denne side har du muligheden: www.bilboksen.dk/default.aspx?page=About

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 13:27

Tak Mogens.

inden jeg registerer mig mv. kan du så hjælpe med om det "kun" er
oplysninger om min egen bil og Top 10 over den eller om jeg kan få
oplysninger på mærke og model efter eget valg..?

Er det min egen jeg "kun" kan få opl. på.... ja, så kender jeg dem lidt for
godt allerede

Mvh.
Kristian

Fra : Mogens

Dato : 27-10-07 13:29

> Tak Mogens.

Your welcome :)

> inden jeg registerer mig mv. kan du så hjælpe med om det "kun" er
> oplysninger om min egen bil og Top 10 over den eller om jeg kan få
> oplysninger på mærke og model efter eget valg..?

Citat:
"På vores TOP 10 kan du fx bede om en liste over typiske fejl på en
bestemt biltype/mærke og i vores debatforum kan du møde ligesindede
og starte en debat om et emne, der interesserer dig"

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 13:46

Perfekt.

Tak igen.

Mvh.
Kristian

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 13:57

Ha ha..

Så mangler jeg bare reg. nr. på en Renault Grand Espace 2.2 dCi fra
2004-2006 "mit alles"...

Jeg regner med at tage en hjem fra Tyskland eller Belgien, så jeg ville lige
se om der var en klar tendens til fejl jeg skulle være obs på... udover de
alm. import-besværligheder, som jeg tror jeg har nogenlunde fat i...

Hvis der er andre herinde, som kender til modellen hører jeg gerne...

God weekend til alle..

Mvh.
Kristian

Fra : Mogens

Dato : 27-10-07 14:06

"Kristian" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så mangler jeg bare reg. nr. på en Renault Grand Espace 2.2 dCi fra
> 2004-2006 "mit alles"...

XP 28 765

> [...]
> lige se om der var en klar tendens til fejl jeg skulle være obs på...
> udover de alm. import-besværligheder, som jeg tror jeg har nogenlunde fat

Go' idé - at importere :)
http://bilimport.tkrath.dk

> Hvis der er andre herinde, som kender til modellen hører jeg gerne...

Den er no. 1 i Tyskland på den Top 20 liste, der viser en oversigt på
de biler, der fejler mest ifm. syn (TÜV).

Vore hollandske venner havde en overgang 2005-2006 en Espace.
Helt suveræn bil, der kører hamrende godt - og aldrig fejlede noget.

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 14:28

Har du lottotallene for i aften også...?
Ok, hvad skal man med gruppen, når man har Mogens

Tak for link. Kendte det godt. Det er en flot side med meget arbejde bag.

> Den er no. 1 i Tyskland på den Top 20 liste, der viser en oversigt på
> de biler, der fejler mest ifm. syn (TÜV).

Det er ikke så godt.. Har du link til den direkte side. Jeg mindes at du
ikke er helt dårlig til tysk, men jeg kan huske galt..

> Vore hollandske venner havde en overgang 2005-2006 en Espace. Helt suveræn
> bil, der kører hamrende godt - og aldrig fejlede noget.

Ja, man kan jo være "heldig" at få en som ikke laver narrestreger..
Jeg håber nu at det ikke står så galt til og jeg går kun efter 2004 og
frem... Hvis det ellers betyder noget.. og der kører så mange i DE, BE og
FR, så hvis der opstår noget er der nok en som har en stump eller kender
problemet så jeg ikke er helt på herrens mark.

Jeg har allieret med med "min" forhandler, som jeg kender gennem flere år.
Jeg holder til i Nordsjælland, men nu er jeg blevet skuffet så mange gange
over priser, generel dårlig service og aftaler som ikke holdes her i
området, så jeg konsekvent kører til Jylland. Det har givet et personligt
forhold til en mellemstor brugtvognsforhandler, hvor der aldrig har været
tvivl om regning, service eller aftaler.

De har en rigtig god kontakt til en volvo/Renault forhandler i Belgien
hvorfra de henter størstedelen af deres Volvo. De har lovet at hjælpe hvis
de kan. Det er dejligt... Jeg sidder jævnligt på mobile.de, men jeg er
kræsen.

Hvis jeg skal have en Espace så skal den bare være helt perfekt (efter min
opfattelse), med alt i udstyr, diesel og meget gerne sort med lyst eller
cognacfarvet læder. De er godt nok svære at finde. Cognac laves vist ikke
standard

Sort og gråt læder, dellæder mv. er nemt nok, men måske dukker den lige
pludselig op..

Mvh.
Kristian

Fra : Mogens

Dato : 27-10-07 15:01

> Har du lottotallene for i aften også...?

He he - ville ik' være dårligt

> Ok, hvad skal man med gruppen, når man har Mogens

Jow jow - lige omkring biler har jeg da skaffet en del gennem tiden...

> Tak for link. Kendte det godt. Det er en flot side med meget arbejde bag.

Jep - men det hjælper jo en del, når man har interessen.

> Det er ikke så godt.. Har du link til den direkte side. Jeg mindes at
> du ikke er helt dårlig til tysk, men jeg kan huske galt..

Nix, jeg kender ikke linket, men jeg tror faktisk, at Fly gør.
Måske han ser dette...

> [...]
> FR, så hvis der opstår noget er der nok en som har en stump eller kender
> problemet så jeg ikke er helt på herrens mark.

Go' idé

> [...]
> forhold til en mellemstor brugtvognsforhandler, hvor der aldrig har været
> tvivl om regning, service eller aftaler.

Perfekt

> [...]
> hvorfra de henter størstedelen af deres Volvo. De har lovet at hjælpe hvis
> de kan. Det er dejligt... Jeg sidder jævnligt på mobile.de, men jeg er

Det skal man være - glæder i det lange løb

> [...]
> standard. Sort og gråt læder, dellæder mv. er nemt nok, men måske dukker

Nu bliver jeg så misundelig - og tror ikke, mobile er det rette sted at
søge franskfabrikerede biler. Jeg ville kigge i Belgien og Luxembourg
idet biler der har kørt i Frankrig, ofte er mishandlede...

> Bilboksen: Dette projektark indeholder ikke nogen data

Måske du kan fifle lidt med nr. pladen her:
www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Espace-3,0-5d.-dCi-Privilége-aut._ID167726.htm

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 15:39

> Nu bliver jeg så misundelig - og tror ikke, mobile er det rette sted at
> søge franskfabrikerede biler. Jeg ville kigge i Belgien og Luxembourg
> idet biler der har kørt i Frankrig, ofte er mishandlede...

Ok, lyder som en god idé. Kan godt forstå misundelsen.
Jeg havde egentlig ikke planer om den Espace, men har gået og luret på en
S-Max, som jeg synes kører godt. Den bliver dog alt for dyr med den store
dielsel og det er den ikke værd. Citroen Grand Picasso har jeg prøvet og
hele familien (ikke mig) sov bogstavlig talt, da vi nåede Fredensborg fra
Helsingør... hehe... Nej, det bliver aldrig mig. Kan ikke lige sætte fingere
på det, men den sagde mig ikke noget. Voyager slet ikke, Peugeot heller
ikke... og så er der vist ikke så mange tilbage... og da jeg var til service
fornylig holdt der en sortmetal Grand Espace med lyst læder, 7 sæder og det
hele i udstillingen. En 2004, godt nok benziner, turbo med 167 hk og godt
med udstyr. Den var sat til 319k og engros kunne jeg få den for 290... Nåede
det ikke, men det fik min interesse og nu er jagten gået ind.
Jeg har som jeg skrev tidligere dog valgt at gå efter en diesel og den skal
bare "stå lige i skabet".
Skulle jeg fortryde mit køb, tror jeg at det vil være en meget mere salgbar
vare, da der ikke er nogen/meget få i DK som har det. Derudover ville jeg
være ked af at skulle mangle alle de fede ting i dagligdagen til
300/350.000, men hvor 400/450.000 snildt giver al den luksus jeg vil have...
og jeg synes de er givet "godt" ud på alle leder...

Jeg kigger lidt i BE og Lux

> Måske du kan fifle lidt med nr. pladen her:
> www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Renault-Espace-3,0-5d.-dCi-Privilége-aut._ID167726.htm
Samme resultat ?

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 14:30

Fra : Mogens

Dato : 27-10-07 16:03

"Kristian" <knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Bilboksen: Dette projektark indeholder ikke nogen data

XM 59 863
XZ 59 949

Fra : Kristian

Dato : 27-10-07 17:11

Ingen data

Men tak dog...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-10-07 15:40

On 27 Okt., 13:18, "Kristian" <knu...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> hvad der var af fejl ved sidste syn og den ligger nu under bilsyn.dk.
>
> Er der nogen af jer, som ved om man kan finde ovenstående mere..?

Der er en her http://begbilguiden.bilprovningen.se/ fra de svenske
synshaller.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kristian