"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen
news:jtu5i3552b86ikplvv676ja8ltnu4k5pki@4ax.com...
>
>>Et eks.:
>>Mazda 6 2.0 DE Touring H/B. (360.000 kr.)
>>Lejepriode 48 mdr. / kørsel 20.000 km. pr. år. (80K i alt)
>
> Netop her knækker filmen som regel - de beregnede kilomter er
> alt alt
> for lavt sat, men det giver en attraktiv pris! Hvem kører kun
> 20.000
> om året i en dielsebil? Sæt det op til det dobbelte, så er der
> et mere
> reelt billede. Men så er lesaingprisen også en helt anden
Tjaeh, det er hvad jeg har kørt i de seneste år i gennemsnit, men
vær opmærksom på at selv om det bliver dyrere at lease med
forøget kilometerforbrug, så vil det afspejles i en lavere
gensalgsværdi ved privatkøb og gensalg, så det bliver nok lidt
gyngerne og karrusellen også her.
Hvad I ikke kan se på Fleggårds side er, at den viste pris er
højere end det skriflige tilbud der under alle omstændigheder
skal gives, og altså ikke den pris I får i deres on-line
beregner.
Dette har sæføli´ en vis betydning, og Fleggård siger at de vil
kigge på hvad der gør at prisberegneren er lidt dyrere end det
endelige tilbud.
Men få et skriftligt tilbud og vej for og imod, jeg kan ikke se
det dræbende argument for leasing, andet end man i visse tilfælde
kan sidde lidt billigere og dermed kan lave en opsparing til
næste leasing.
Man skal også være opmærksom at servicering i almindelighed er
dyrere når det er diesel, og den merudgift i forhold til
bensinmotorer kommer leaseren til gode da den jo er indregnet i
den månedlige ydelse.
Forøvrigt står leasingbiler for ca. tres procent af nybilsalget i
Tyskland... har jeg ladet fortælle, og jeg tænker om det er vores
uvilje mod at prøve nyt, der gør at vi er så skeptiske overfor
dette tiltag?
Og nej, jeg har ikke aktier i Fleggård, er bare selv ved at
afsøge markedet og der skal mere end småmønter til at flytte mig
over i det segment.
--
Fl. Baumann