/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chiptuning af Skoda
Fra : Andersen [3650]


Dato : 26-10-07 20:01

Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
Skoda Octavia Classic+
Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
senere er vi ejere af sådan en fætter.
Og så er den ikke engang samlet endnu

Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
over konens powershopping, er jeg kommet dertil
hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
performance før og efter??
Jeg kan helt sikkert finde en masse sider der lover
ditten og datten, men som ikke holder.
Derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der
reelt ved noget og vil dele denne viden.

--
Med venlig hilsen
Andersen
Nu med en Classic+ 1,6 til salg



 
 
Ukendt (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-07 20:40

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> wrote in message
news:fftdhm$20nm$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
> Skoda Octavia Classic+
> Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
> i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
> senere er vi ejere af sådan en fætter.
> Og så er den ikke engang samlet endnu
>
> Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
> over konens powershopping, er jeg kommet dertil
> hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
> med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
> Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
> Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
> performance før og efter??
> Jeg kan helt sikkert finde en masse sider der lover
> ditten og datten, men som ikke holder.
> Derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der
> reelt ved noget og vil dele denne viden.
>
Chiptuning er ikke muligt længere p.gr.a. lovgivningen. Chipper du bilen,
skal den synes, og du skal så bevise, at den ikke forurener mere end før
samt iøvrigt overholder typegodkendelsen med en meget lille margin. Jeg har
dog læst, at Palm i Skovlunde tilbyder chipning med syn. Han har fået en TÜV
godkendelse på sit udstyr, så han kan dokumentere overfor bilsynet, at bilen
overholder reglerne. Men en sådan chipning koster næsten 9.000 kr.

Nogle forhandlere sælger TÜV godkendte boxe 4-6000 kr, som du sætter i
bilens diagnosestik, og som de hævder er lovlige. Om de virker ved jeg ikke.
Men derfor skal du alligevel til syn med bilen.

Hvis bilen har partikelfilter - glem det.

Ulrik


Klaus G. (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 26-10-07 20:46

> Chiptuning er ikke muligt længere p.gr.a. lovgivningen. Chipper du bilen,
> skal den synes, og du skal så bevise, at den ikke forurener mere end før
> samt iøvrigt overholder typegodkendelsen med en meget lille margin. Jeg
> har dog læst, at Palm i Skovlunde tilbyder chipning med syn. Han har fået
> en TÜV godkendelse på sit udstyr, så han kan dokumentere overfor bilsynet,
> at bilen overholder reglerne. Men en sådan chipning koster næsten 9.000
> kr.
>
> Nogle forhandlere sælger TÜV godkendte boxe 4-6000 kr, som du sætter i
> bilens diagnosestik, og som de hævder er lovlige. Om de virker ved jeg
> ikke. Men derfor skal du alligevel til syn med bilen.
Jeg fornemmer en vis negativitet fra din side af, mht chiptuning?

www.landberg.dk sælger også TÜV godkendte sager.

> Hvis bilen har partikelfilter - glem det.
Ikke nødvendigvis. En Seat Altea FR 2.0 170HK kan runder 200hk med en
chipning, og den har Partikelfilter, så helt umulig er det altså ikke.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Hans (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 27-10-07 07:20

Men derfor skal du alligevel til syn med bilen.
>
> Hvis bilen har partikelfilter - glem det.
>
> Ulrik

Min Suzuki Grand Vitara 1,9 Diesel er ændret hos Scantune.
Fra 129 hk 300 nm til 161 hk 370 nm

Den har partikel filter !!!

Bilen er blevet meget lækre at køre i, og overhalinger er blevet en leg
selv med 1600 kg på slæb.
Det er især vigtigt for mig når jeg på de tyske autobahner må køre 100 med
anhænger ( Hr Folmer skal jo overhales )

Kører længre på literen efter chipningen og der kommer ingen røg, men
jeg er klar over at det ikke er lovligt her i DK


Men ingen kan se ændringen ej heller når den er til syn . ( selvfølgelig
kan det ses ved readout af boksen )

Mvh Hans



Jens (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 26-10-07 20:43


"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:fftdhm$20nm$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
> Skoda Octavia Classic+
> Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
> i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
> senere er vi ejere af sådan en fætter.
> Og så er den ikke engang samlet endnu
>
> Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
> over konens powershopping, er jeg kommet dertil
> hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
> med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
> Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
> Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
> performance før og efter??
> Jeg kan helt sikkert finde en masse sider der lover
> ditten og datten, men som ikke holder.
> Derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der
> reelt ved noget og vil dele denne viden.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Andersen
> Nu med en Classic+ 1,6 til salg

www.scantune.dk er nok den mest erfarne, han laver en OBD tuning dvs
omprogrammering af motorstyringen istedet for det er det optimale.
ellers ¨så er der masser af læsestof om emnet på www.vag-cars.dk
Men hvorfor overhovedet tune den og sætte garanti over styr, den har
rigeligt med kræfter.
Mvh
Jens



Andersen [3650] (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 26-10-07 21:32

"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47224359$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Men hvorfor overhovedet tune den og sætte garanti over styr, den har
> rigeligt med kræfter.
>
Hvad skal jeg sige??
Mere vil have mere
140 Hk med 320 Nm ved 1750-2500 o/min
kunne jo nok forbedres ved en 2 liters model



Ukendt (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-07 21:39

On Fri, 26 Oct 2007 22:31:50 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:47224359$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Men hvorfor overhovedet tune den og sætte garanti over styr, den har
>> rigeligt med kræfter.
>>
>Hvad skal jeg sige??
>Mere vil have mere
>140 Hk med 320 Nm ved 1750-2500 o/min
>kunne jo nok forbedres ved en 2 liters model
>

Så køb dog den Altea FR med 170 HK )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Andersen [3650] (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 26-10-07 21:45

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:l2k4i3h23jkqeq76l6knvudge588v375ij@4ax.com...
> On Fri, 26 Oct 2007 22:31:50 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
> wrote:
> Så køb dog den Altea FR med 170 HK )
>
Nu har vi jo købt Skodaen. Men det kan selvfølgelig
være fruen vil shoppe når den engang skal til sit første
service
Iøvrigt er jeg ikke særlig vild med de Seat'er.
Sååååån noget spansk pis-pot.



Ukendt (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-10-07 21:53

On Fri, 26 Oct 2007 22:44:49 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:l2k4i3h23jkqeq76l6knvudge588v375ij@4ax.com...
>> On Fri, 26 Oct 2007 22:31:50 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
>> wrote:
>> Så køb dog den Altea FR med 170 HK )
>>
>Nu har vi jo købt Skodaen. Men det kan selvfølgelig
>være fruen vil shoppe når den engang skal til sit første
>service
>Iøvrigt er jeg ikke særlig vild med de Seat'er.
>Sååååån noget spansk pis-pot.
>

Siger manden, der har købt en tjekkisk pis-potte fra samme koncern
) Sorry, kunne ikke nære mig...........og er indehaver af både en
italiener og en franskmand, så bær over med mig )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD (4L bilen )

Andersen [3650] (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 27-10-07 11:29

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:7sk4i3tkqran4s0pkgundvgsk7k9v8ko6a@4ax.com...
> Siger manden, der har købt en tjekkisk pis-potte fra samme koncern
>
Muligt, men der er nu tyske pølsefingre med i spillet, så det tager jeg
roligt

> ) Sorry, kunne ikke nære mig...........og er indehaver af både en
> italiener og en franskmand, så bær over med mig )
>
Fransk har vi haft (Berlingo), og får nok aldrig mere.
(fransk er kun noget vi nyder i sengen (åhhhh ja))
Italiensk vil vi ikke røre ved med en fremmeds på
en lang stang *GGG* medmindre den koster over
3 mill på danske plader, og det får vi aldrig råd til.



Henrik B. (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-11-07 16:10

"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
news:ffv3qn$302f$1@newsbin.cybercity.dk...

> Muligt, men der er nu tyske pølsefingre med i spillet, så det tager jeg
> roligt
>
>> ) Sorry, kunne ikke nære mig...........og er indehaver af både en
>> italiener og en franskmand, så bær over med mig )
>>
> Fransk har vi haft (Berlingo), og får nok aldrig mere.
> (fransk er kun noget vi nyder i sengen (åhhhh ja))
> Italiensk vil vi ikke røre ved med en fremmeds på
> en lang stang *GGG* medmindre den koster over
> 3 mill på danske plader, og det får vi aldrig råd til.

Ja, sjovt som accepterer at køre i halvfabrikata, blot fordi de bliver dyrt.
)

--
Nu på Vista 64-Bit...


KASO (28-10-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 28-10-07 16:22


"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i meddelelsen
news:fftji5$23nn$1@newsbin.cybercity.dk...
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> news:l2k4i3h23jkqeq76l6knvudge588v375ij@4ax.com...
>> On Fri, 26 Oct 2007 22:31:50 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
>> wrote:
>> Så køb dog den Altea FR med 170 HK )
>>
> Nu har vi jo købt Skodaen. Men det kan selvfølgelig
> være fruen vil shoppe når den engang skal til sit første
> service
> Iøvrigt er jeg ikke særlig vild med de Seat'er.
> Sååååån noget spansk pis-pot.

Hvorfor har du så købt en Skoda, der består af de samme dele, bygget på
samme platform - og af den samme koncern?


Andersen [3650] (28-10-2007)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 28-10-07 18:33

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:4724a8e7$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvorfor har du så købt en Skoda, der består af de samme dele, bygget på
> samme platform - og af den samme koncern?
Jeg lever i lykkelig uvidenhed



Lars Knudsen (26-10-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 26-10-07 20:54

On Fri, 26 Oct 2007 21:01:07 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
>Skoda Octavia Classic+
>Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
>i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
>senere er vi ejere af sådan en fætter.
>Og så er den ikke engang samlet endnu
>
>Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
>over konens powershopping, er jeg kommet dertil
>hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
>med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
>Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
>Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
>performance før og efter??


Én ting er sikkert - du kan få bøvl med garantien hvis der er
problemet med noget der bare på den ene eller anden måde kan relateres
til at du har tunet den.

Ellers fin bil, jeg er vældig godt tilfreds med min Octavia 2.0 TDI.
Den er uden chip, men til gengæld med den rigtig velfungerende DSG
automatgearkasse man kan få.


http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=70049



hilsen Lars


Janner (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Janner


Dato : 27-10-07 08:01


"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:fftdhm$20nm$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
> Skoda Octavia Classic+
> Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
> i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
> senere er vi ejere af sådan en fætter.
> Og så er den ikke engang samlet endnu
>
> Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
> over konens powershopping, er jeg kommet dertil
> hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
> med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
> Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
> Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
> performance før og efter??
> Jeg kan helt sikkert finde en masse sider der lover
> ditten og datten, men som ikke holder.
> Derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der
> reelt ved noget og vil dele denne viden.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Andersen
> Nu med en Classic+ 1,6 til salg
>

Kort og godt og meget effektivt og kundebetjening til 14 kokkehuer

www.landberg.dk

Thomas har selv taget sig kærligt af vores Octavia TDI- og det kan meget
varmt anbefales

/Jan



Ukendt (27-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-07 09:44


"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:fftdhm$20nm$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
> Skoda Octavia Classic+
> Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
> i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
> senere er vi ejere af sådan en fætter.
> Og så er den ikke engang samlet endnu
>
> Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
> over konens powershopping, er jeg kommet dertil
> hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
> med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
> Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
> Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
> performance før og efter??
> Jeg kan helt sikkert finde en masse sider der lover
> ditten og datten, men som ikke holder.
> Derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der
> reelt ved noget og vil dele denne viden.
>

Tag et kig på www.bsrab.se
Købte en enhed der og fik upgradet min V70 - 140HK til de 190HK. Det kan
mærkes.. og du kan selv stille den frem og tilbage til org.indstillinger
osv. Foregår via diagnosestikket og ja det jo altid spændende om bilen
starter efter sån en upgrade.. ;) (Har nu aldrig haft problemer..)
http://sv.bsrab.se/products/t1136/



Henrik B. (03-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-11-07 16:12

"ums dk-3460" <upiatdadlnet.dk> skrev i meddelelsen
news:4722fa6b$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Tag et kig på www.bsrab.se
> Købte en enhed der og fik upgradet min V70 - 140HK til de 190HK. Det kan
> mærkes.. og du kan selv stille den frem og tilbage til org.indstillinger
> osv. Foregår via diagnosestikket og ja det jo altid spændende om bilen
> starter efter sån en upgrade.. ;) (Har nu aldrig haft problemer..)
> http://sv.bsrab.se/products/t1136/

Jep, deres PPC-tuning er genialt, "frem og tilbage" uden problemer, og
aldrig problemer med syn o.s.v.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate - BSR Steg 3...


PA (27-10-2007)
Kommentar
Fra : PA


Dato : 27-10-07 15:07


"Andersen [3650]" <siger@det.ikke> skrev i en meddelelse
news:fftdhm$20nm$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja så blev det tid til service på vores 1 år gamle
> Skoda Octavia Classic+
> Inden vi har forladt bixen har fruen forelsket sig
> i en Skoda Octavia Ambiente 2.0 TDI og ½ time
> senere er vi ejere af sådan en fætter.
> Og så er den ikke engang samlet endnu
>
> Nå men nu hvor jeg har haft tid til at sunde mig
> over konens powershopping, er jeg kommet dertil
> hvor jeg godt vil videre og se hvad den skal udstyres
> med. Her kom tanken også ind på chiptuning.
> Problemet er bare at jeg ved minus om den slags.
> Hvor vil jeg kunne finde reelle oplysninger om
> performance før og efter??
> Jeg kan helt sikkert finde en masse sider der lover
> ditten og datten, men som ikke holder.
> Derfor vil jeg høre herinde om der er nogen der
> reelt ved noget og vil dele denne viden.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Andersen
> Nu med en Classic+ 1,6 til salg
>
Tillykke med købet!
Er der nogen der er klar over hvad sådan en fætter kan handles ned til i ren
handel. 8)
PA



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408538
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste