Ejerafgift
Fra : CL

Dato : 25-10-07 20:07

Er der nogen der kan bekræfte at skærings dato på misundelses afgift
på diesel biler er 01-06-98 ?
Og er der nogen der kan oplyse hvad ejerafgiften på en
Berlingo fra 05-98 er om året ?
(Priser fra før de lavede afgiften om i foråret)

Carsten Larsen

Fra : Jørgen L.

Dato : 25-10-07 20:53

"CL" <dd@dd.dd> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og er der nogen der kan oplyse hvad ejerafgiften på en
> Berlingo fra 05-98 er om året ?
> (Priser fra før de lavede afgiften om i foråret)

Næsten rigtigt 03-06-98
vægt afgiften er den samme som efter d. 3 juni, bare uden misundelses
afgiften.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : CL

Dato : 25-10-07 22:32

Jørgen L. wrote:

> Næsten rigtigt 03-06-98
> vægt afgiften er den samme som efter d. 3 juni, bare uden misundelses
> afgiften.

Okay den jeg har kig på er fra 04-98 så der er ingen problemer

Carsten Larsen

Fra : Leonard

Dato : 25-10-07 21:08

On Thu, 25 Oct 2007 21:07:17 +0200, CL wrote:

> Er der nogen der kan bekræfte at skærings dato på misundelses afgift
> på diesel biler er 01-06-98 ?

Du mener sikkert biler, der er indregistreret til varetransport (gule
plader) og ikke diesel, siden du kalder det misundelsesafgift. Den
rigtige betegnelse for denne afgift er privatbenyttelsesafgift. Der er
også en udligningsafgift på dieselbiler, men det er et andet og mindre
beløb.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : CL

Dato : 25-10-07 21:33

Leonard wrote:

> [...]
> rigtige betegnelse for denne afgift er privatbenyttelsesafgift. Der er
> også en udligningsafgift på dieselbiler, men det er et andet og mindre

Jep det var det jeg mente
Carsten Larsen