Spørgsmål fra kvinde: Hvor gør
Fra : Inger

Dato : 23-10-07 11:33

Med fare for at min søde kæreste læser med på denne tråd og synes jeg er
liiidt tosset må jeg altså lige høre andre bilejere

I bagagerummet på vores bil har min kæreste altid haft en masse ting i
en gammel rød plastik kasse: sprinklervæske i stor 2 l. dunk, olie,
demineraliseret vand, et ekstra batteri, spraydåser med et eller andet
jeg ikke lige aner hvad er (tror nok det er rense ting til når han skal
vaske bilen), en reservedunk og nogle andre forskellige ting. Derudover
en værktøjskasse af den store model med alt muligt i (aner ikke hva).
Alt sammen ting som han mener er uundværligt når man er ude og køre,
hvis nu...

Vi kører en golf 1,9 tdi fra 2003 med 3 døre. Så der er ikke såå meget
plads tilbage i bagagerummet når disse ting står der. Ikke det store
problem, bortset fra når vi købte stort ind. Men... Nu har vi fået et
barn. Og vi har bevidst valgt vores barnevogn fordi den kan være i
bagagerummet. Det kan den bare ikke når alle føromtalte ting står der.
Så når vi skal ud og køre med barnevognen blevr han nødt til at fjerne
alle tingene. De kom så ind på sædet i stedet...

Jeg har sagt at jeg synes det er fjollet at tage alle disse ting med
hele tiden. Jeg tror nemlig det er en vane fra da han havde en 10 år
gammel Toyota. Da havde man nemlig ustandseligt brug for lidt af hvert
. Så nu står kassen i vores soveværelse i stedet hvor man falder over
den Værkstøjskassen står i kælderen og han brokker sig over at den
står der så han kan ikke liige bruge det og det. Vi bor i lejlighed og
har derfor ikke en garage til tingene...

Så lad mig høre... Hvor gør I af den slags ting? Står de også at fylder
op i jeres bagagerum? Og synes i også at det er besynderligt at køre
rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller jeg
bare en uforstående, fjollet kvinde?

Inger
--
http://www.madpaaskrift.dk - opskrifter i pdf-format
Download opskrifter direkte til din harddisk og print dem i flot layout

Fra : Leonard

Dato : 23-10-07 11:50

On Tue, 23 Oct 2007 12:32:51 +0200, Inger wrote:

> [...]
> op i jeres bagagerum? Og synes i også at det er besynderligt at køre
> rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller jeg

De står i værkstedet, for det er der de skal bruges.
Jeg har kun et slæbetov udover det, der hører til bilen (donkraft og
reservehjul) i den store bil og måske en dunk sprinklervædske i den
lille.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-10-07 11:51

Inger skrev:

> Så lad mig høre... Hvor gør I af den slags ting? Står de også at
> fylder op i jeres bagagerum?

Yes!

> Og synes i også at det er besynderligt
> at køre rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny
> bil?

Øhe...yes!

> Eller jeg bare en uforstående, fjollet kvinde?

Problemet er jo at dén dag man tar en tur uden kassen får man brug for
stumperne - dét er det der hedder Murphys lov

Derfor er mit værksted osse fyldt med ragelse som jeg ikke har kunnet nænne
at smide væk
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : BJ

Dato : 23-10-07 12:09

KLIP

> Yes!

> Øhe...yes!

> Problemet er jo at dén dag man tar en tur uden kassen får man brug for
> stumperne - dét er det der hedder Murphys lov

I tilfælde af en kommende isvinter med voldsomme snestorme, må du hellere
finde plads til lidt brænde, tændblokke/lampeolie og tændstikker også.

Du kunne jo gå hen og fryse ihjel/motoren er en isblok som de risikerer at
gøre i Finland om vinteren ved motornedbrud ude i Guds vilde natur..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-10-07 12:20

BJ skrev:

> [...]
> Du kunne jo gå hen og fryse ihjel/motoren er en isblok som de
> risikerer at gøre i Finland om vinteren ved motornedbrud ude i Guds

Indianern spühren kein Schmertz!

Jeg har dog både lighter, kniv, tæppe samt "C-ration" i bilen!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Kåre

Dato : 23-10-07 12:10

> [...]
> med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller jeg bare en

UD med det!
I mine øjne bruger han bare bagagerummet fordi han er for doven til at gå i
kælderen for at hente sit færktøj...
I min bil har jeg:
- Et sæt startkabler.
- Isskraber
- Ekstra pærer
- Donkraft
- Reservehjul.

Det eneste synlige er altså startkablerne som ligger i bagagerummet.

Man kan nyde sin bil og den plads man har, og det at det er nemt at få
barnevognen ind i bilen, hver eneste dag.
Værktøjet får man kun brug for meget sjældent, selv med en gammel bil. Så
den ene dag hvor det vile have været dejligt at have lidt sprinklervæske
med, må opvejes af alle de dage hvor man har fuld fornøjelse af bilen.
Man skal i første omgang få hverdagen til at fungere.
Uheldsdagene må komme i anden række.

Sig du bare det videre til din mand

mvh
Kåre

Fra : tp

Dato : 23-10-07 18:25

> UD med det!
> I mine øjne bruger han bare bagagerummet fordi han er for doven til at gå
> [...]

- og snekæder på denne årstid ! Der hvor jeg bor har der været flere gange
hvor jeg aldrig var kommet hjem uden. Men ellers : Det er en relativ ny
bil, og det er ikke en lada, så den må kunne forventes at køre relativt
fejlfrit mellem hvert servicebesøg. Og hvis det betyder en barnevogn ikke
kan stå der, jamen HALLO gut !

Nå, hvis han endeligt skulle være super påståelig (og det er han vel lidt
siden du spørger herinde :) så findes der dimser ala cykelholder til
trækket, hvor du så kan have jeres barnevogn uden på bilen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-07 12:20

On 23 Okt., 12:32, Inger <nom...@me.com> wrote:
> [...]
> op i jeres bagagerum? Og synes i også at det er besynderligt at køre
> rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller jeg

Det er skåret ned til advarselstrekant, handsker, Falckkasse.
Om vinteren derudover skovl + snekæder, da vi bor på landet.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-10-07 12:31

> Så lad mig høre... Hvor gør I af den slags ting? Står de også at fylder op
> i jeres bagagerum?

Jeps, det er jo bare et spørgsmål om at ha en bil med et ordentligt
bagagerum

Stef

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 07:10

Stefan Jacobsen wrote:

> Jeps, det er jo bare et spørgsmål om at ha en bil med et ordentligt
> bagagerum

Ekstra 100.000,- til bil eller 400,- til et falck abbonnement?

--
vh
Torben - med værktøj til hjulskift, advarselstrekant og falck.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 11:02

> Ekstra 100.000,- til bil eller 400,- til et falck abbonnement?

Tjaaa min kostede 33kkr Uden flack abb.

Stef

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 11:10

Stefan Jacobsen wrote:

> Tjaaa min kostede 33kkr Uden flack abb.

Så var det nok ikke i "golf 1,9 tdi fra 2003 med plads til far, mor og
barn - bare større" klassen.

--
vh
Torben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 12:06

> Så var det nok ikke i "golf 1,9 tdi fra 2003 med plads til far, mor og
> barn - bare større" klassen.

nææ en passat st.car fra 94 og der er plads til mor, far, børn,
barnevogne, klapvogne, hund, værktøj og baggage.

Stef

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 12:14

Stefan Jacobsen wrote:

> nææ en passat st.car fra 94 og der er plads til mor, far, børn,
> barnevogne, klapvogne, hund, værktøj og baggage.

Med al respekt (jeg har en Audi 80 Avant fra '92) så tror jeg hellere at
Inger vil slås lidt med manden om værktøjets rette plads

--
vh
Torben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 12:50

> Med al respekt (jeg har en Audi 80 Avant fra '92) så tror jeg hellere at
> Inger vil slås lidt med manden om værktøjets rette plads

Hva mener du de 552kkm kan da næsten ikke ses eller mærkes Bort set fra
det defekte nav, en gearkasse der ikke kan komme ud af 4 og 5 gear hvis man
stopper bilen i det, udstødningen der var engang, instrumenterne der
forsager underlige elektriske udfald, førerdøren der ikke vil åbne med
mindre man holder håndtaget på plads etc etc etc.

Stef

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-10-07 13:25

Stefan Jacobsen wrote:

> [...]
> forsager underlige elektriske udfald, førerdøren der ikke vil åbne med
> mindre man holder håndtaget på plads etc etc etc.

Det er da en Granada '76 du beskriver dér :-?

--
vh
Torben

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-10-07 14:02

> Det er da en Granada '76 du beskriver dér :-?

Dsværre, der er et par timer der ka slåes ihjel på den gamle spand.

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-10-07 12:42

Inger skrev:
KLIP
> Så lad mig høre... Hvor gør I af den slags ting? Står de også at fylder
> op i jeres bagagerum?

Nej da

Så havde min kone da slagtet mig eller spurgt på Internettet om det er
smart

Det eneste synlige ragelse i mit bagagerum er forbindingskassen ( den
bløde, pudeagtige model fra Falck).
Sammen med reservehjul ligger advarselstrekant, handsker, pærer osv.
Om vinteren sniger der sig dog en sovepose + sneskovl ind som ekstraudstyr

Mvh

Lars

Fra : Hr. Jensen

Dato : 23-10-07 13:34

On Tue, 23 Oct 2007 12:32:51 +0200, Inger <nomail@me.com> wrote:

>Så lad mig høre... Hvor gør I af den slags ting? Står de også at fylder
>op i jeres bagagerum? Og synes i også at det er besynderligt at køre
>rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil?

I vores bil er der 1 stk. advarselstrekant, 1 stk. sikkerhedsvest (til
den der skal stille trekanten op), en kombineret isskraber/svaber til
ruderne samt et abo. hos Tophjælp og en mobilos har man jo altid på
sig.

Hvad mere skal man bruge?

Fra : Specks6812

Dato : 23-10-07 15:13

Inger <nomail@me.com> said in news:471dcdd6$0$90264$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> op i jeres bagagerum? Og synes i også at det er besynderligt at køre
> rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller

Selv om man bor i lejlighed er det ganske handy at have et hjørne i et af
værelserne indrettet som "værksted".
På væggen over et værkstedbord kan man have værktøjstavle og skrueskuffer
og på en hylde højt oppe og uden for børns rækkevidde kan man have
kemikalier.

Om der skulle være et særligt behov for ekstra værktøj permanent med i
bilen fordi det lige er en Golf skal jeg ikke kunne sige?
Det samme spørgsmål kan du jo stille din kæreste.

Vi har i bilen altid sikkerhedsveste, kort over DK og EU lande som vi
besøger, førstehjælpskasse, håndfri kabel til mobilos, lader til mobilos,
paraply, spændremme/skistropper, cykelholder, reservehjul,
advarselstrekant, vaskeskind, toiletpapir, ekstra vinduesviskere,
sprinklervædske, donkraft, hjulværktøj, leatherman, tragt, kørehandsker,
ekstra pærer og træktov.

Om vinteren har vi yderligere en sammenklappelig sneskovl, snekæder
(kører ofte i bjerge), soveposer og et hejseværk.

I moderne biler er det meget lidt man selv kan udføre som
nødreperationer.
Desuden har de fleste, som vi, nok vejhjælp i det meste af Europa og i
nogle tilfælde også ud over dette.

Jeg vil mene at det er unødvendigt med alt for meget værktøj i en moderne
bil.

Fra : bossy

Dato : 23-10-07 15:39

kan nu godt forstå manden din lidt, men også kun lidt, jeg har en bil fra
91´og har valgt også at have en hel masse bagi, men man kan jo indskrænke
sig lidt, har en lille klodskasse, lige nu er der også et batteri, men det
er KUN fordi vi lige har haft generator problemer, ellers er div. flydende
ting hældt på lidt mindre flasker, og kun det allervigtigste...
(sprinklervædske høre ikke derunder, da det jo bare er noget man skal huske
at fytlde på hjemme og som ikke er livsnødvendig for at kunne køre) lidt
ekstra olie, en sjat vand med kølervædske i, kilrem, startkabler, lille
kasse med pærer-sikringer ect., og vigtigst af alt som handyman der reparere
på stedet.... en værktøjskasse- som dog er indskrænket til at fylde så lidt
som lidt under en karton fra en liter kakaomælk.
så det hele incl. batteri, som skal smides i skuret når jeg gider, kan være
i en alm. klodskasse størrelse.
har så også lidt inde i bilen som et tæppe, isskraber, toiletpapir, lille
lommelygte. men ikke så det ligger og roder over det hele, men det skal jo
lige være saådan man kan give børnene et tæppe på.

men ok havde jeg haft en nyere bil.... havde jeg nok ikke så meget med, man
kan jo alligevel ikke lave tingene selv på stedet i nyere biler, og var der
brug for at skulle have alt det med i så ny en bil, ville jeg slet ikek have
købt den. så det må ha været et rigtig dårligt køb siden han mener alt det
er nødvendigt.

bossy

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-10-07 15:59

Inger skriver:

> Så lad mig høre... Hvor gør I af den slags ting?

Jeg har en Golf af nogenlunde samme årgang, her er der nede ved
lappekittet og det aftagelige træk puttet et kort træktov (hvis jeg skal
hjælpe andre). Derudover er der en "redningsvest" og et stort stykke
plastic, hvis konen vil købe noget med hjem der er "snasket" under
bunden.

Er det rigtig grim vinter ryger termokedeldrageten, snekovlen og
snekæderne i bagagerummet, men det er godt nok sjældent.

Sne/is skraberen har fast plads under det ene forsæde og opladeren til
mobilos ligger i handskerummet sammen med Danmarkskortet - mobilos er
altid i lommen.

Glem resten.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 23-10-07 16:51

"Inger" <nomail@me.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller jeg bare en

Jeg har selvfølgelig ikke dén slags i bagagerummet i nogle af mine biler.
Det står på mit værksted i stedet...

Fra : ShutEye

Dato : 23-10-07 17:35

Beklager, men da jeg så subj. kom jeg kun til at tænke på svaret:
Til venstre :)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-10-07 18:51

Kører Mazda - har ikke brug for alt det ragelse...

Michael ;c)

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 23-10-07 19:29

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev :

>Kører Mazda - har ikke brug for alt det ragelse...

kun en stak blæsermodstande til ventilationen <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Mogens

Dato : 23-10-07 19:36

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> kun en stak blæsermodstande til ventilationen <grin>

Nøh, anvender man jo ikke undervejs. Skiftes om nødvendigt hjemme... :)

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 23-10-07 21:03

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> kun en stak blæsermodstande til ventilationen <grin>

Nå jo.
Men så heller ikke mere...

Fra : NBE

Dato : 23-10-07 21:24

> [...]
> http://www.madpaaskrift.dk - opskrifter i pdf-format
> Download opskrifter direkte til din harddisk og print dem i flot layout

Vi mænd har det ligesom jer kvinder med jeres håndtasker, kun det mest
nødvendige med !!!!
også måske lidt til en hovedrep. af en scania eller til bælterne på en
kampvogn hvis vi lige skulle
komme tilfældig forbi

MHV.NBE

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-10-07 21:54

"NBE" <NBE@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nødvendige med !!!!
> også måske lidt til en hovedrep. af en scania eller til bælterne på en

Nåh ja hva´ fanden - kvinderne har jo også til en hovedreparation i deres
håndtaske, såhh det .... :)

--
Per

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-10-07 18:39

> Nåh ja hva´ fanden - kvinderne har jo også til en hovedreparation i deres
> håndtaske, såhh det .... :)

'Hoved' reparation er kodeordet.
I sådan en dametaske forefindes jo _alt_ til reparation af hovedet.
Ok, det er jo også kun en gang sminke der kommer på

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Niels Pein

Dato : 23-10-07 22:49

Har ikke mere ekstra med end at det kan være nede sammen med reservehjulet,
og det er advarselstrekant, startkabler og slæbetov. Der er selvfølgelig
også donkraft og det med bilen følgende værktøj.
Under passagersædet har jeg et par gule veste, og i hanskerummet en
lommelygte, en ekstra H4 pære og en 10'er stjerne-/gaffelnøgle. Og
selvfølgelig instruktionsbogen.
Med andre ord, både kabine og baggagerum er i øvrigt tomt. Har dog overvejet
en pulverslukker, men den skulle i givet fald sidde fastspændt et sted inden
for rækkevidde fra førerpladsen.

Er der meget sne, så ryger der lige en lille sneskovl med kort skaft i
baggagerummet.
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Niels Pein

Dato : 23-10-07 22:53

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et sted inden for rækkevidde fra førerpladsen.
>
> Er der meget sne, så ryger der lige en lille sneskovl med kort skaft i

Nå ja for pokker. Falck auto"pude"kassen og et håndklæde eller viskestykke
ligger under førersædet, og om vinteren en sneskraber ved siden af
førersædet.
--
Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Piwo

Dato : 23-10-07 23:39

"Inger" <nomail@me.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> værktøjskasse af den store model med alt muligt i (aner ikke hva). Alt
> sammen ting som han mener er uundværligt når man er ude og køre, hvis

Hejsa Inger

Jeg er selv mand, har altid kørt i gamle biler, så jeg har erfaring med at
køre med "skrammel" i bagagerummet.
Normalt, ved kørsel i DK, så er udvalget begrænset, man kan altid hekse lidt
med en mobiltelefon.

I udlandet, på lange ture, om vinteren er det dog anderledes.
Specielt på ture til eks, Polen, så er det med soveposer, kæder, værktøj
osv, hvis nu.
Konen brokker sig over at der ikke er plads til tøj og andet guf, men der er
jeg ubøjelig.
Har prøvet at gå i stå med div problemer og der er rart at kunne hjælpe sig
selv en sen nattetime.

Så mit råd til dig er, at herhjemme, så er det ud med det der ikke er
lovbefalet, og så lige plads til en lommelampe og et startkabel og træktov
og så er det slut.

Bare mine få ord.

God kamp

Piwo

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 24-10-07 12:38

> [...]

> op i jeres bagagerum? Og synes i også at det er besynderligt at køre
> rundt med alle disse ting når man kører en så relativt ny bil? Eller jeg

Nææ det er du ikke. Der er ingen grund til alt det værktøj i bilen,
han kan formentlig ikke bruge til noget alligevel den dag uheldet er
ude.

I min bil ligger der ud over reservehjul med donkraft, 2
sikkerhedsveste, 1l motorolie, en lygte, et billigt tæppe fra netto
(til at varme sig med en vinter i en snedrive, eller sidde/ligge på
når der skal skiftes hjul eller lign.) en rulle toiletpapir, en stak
engangs gummihandsker, en rulle affaldsposer og en mobiloplader
Alt dette kan ligge i diverse rum i baggagerummet.
Efter jeg er begyndt at fiske er der også røget et salt og peber sæt
fordi jeg plejer at glemme det til madpakken

Mikael

Fra : Inger

Dato : 26-10-07 22:24

Mange tak for alle jeres svar Nu har jeg ihvertfald et par
argumenter at smide i hovedet på ham næste gang vi skal ud og køre med
barnevognen og i morgen når jeg smider hans kasse ud af soveværelset og
ned i kælderen hvor den hører til!

Desværre har vi ikke noget værksted, for ellers ville det ganske rigtig
være det perfekte sted til den slags

Inger