Debat om ID...
Fra : Dybbøl

Dato : 12-11-07 23:15

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 13-11-07 10:56

Dybbøl wrote:
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/269031:Debat--Intelligent-design-er-haard-matematik

Ha, der står bl.a.
"
Hvorfor må den opvoksende ungdom ikke få et indblik i disse fantastisk
spændende diskussioner, hvor to forklaringsmodeller brydes på
fuldstændigt saglige og naturvidenskabelige præmisser? Og hvorfor er
det, at den ateistiske forklaringsmodel skal have hjælp fra lovgivernes
side for at opnå en vinderposition?
"

I.D., julemanden etc. er ikke naturvidenskab.

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-11-07 11:23

Martin M. Pedersen skrev i 473974fe$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

[ ... ]
> I.D., julemanden etc. er ikke naturvidenskab.

Du glemte darwinismen og dens udokumenterede trosartikler

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 13-11-07 14:07

Andreas Falck wrote:
> Martin M. Pedersen skrev i 473974fe$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> [ ... ]
>
> Du glemte darwinismen og dens udokumenterede trosartikler

Bliv lige lidt mere konkret, tak.
Mener du evolutionsteorien ikke er naturvidenskab ?

/Martin

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-11-07 17:05

Martin M. Pedersen skrev i 4739a1a0$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

[ ... ]
> Mener du evolutionsteorien ikke er naturvidenskab ?

Hvor skrev jeg det?

Der er da himmelråbende stor forskel på den trosbaserede darwinisme og den
naturvidenskabelige evolutionsteori. - Men jeg fornemmer tydeligt at du er
for indoktrineret til at kunne få øje på forskellen. Det er jo netop en af
de store fejl ved den fundamentalistiske darwinisme.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Dybbøl

Dato : 13-11-07 14:22

Martin M. Pedersen wrote:

> [...]
> side for at opnå en vinderposition?
> "
>
> I.D., julemanden etc. er ikke naturvidenskab.

Det kunne være interessant at høre hvad du ved om ID og den
videnskabeligt begrundede kreationisme.

Dybbøl

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 13-11-07 15:37

Dybbøl wrote:

> Det kunne være interessant at høre hvad du ved om ID og den
> videnskabeligt begrundede kreationisme.
>
> Dybbøl

Jeg har læst alt hvad der står om I.D. på wikipedia.org.

Videnskablig begrundet kreationisme giver ikke mening.

/martin

Fra : Dybbøl

Dato : 13-11-07 16:41

Martin M. Pedersen wrote:

> Jeg har læst alt hvad der står om I.D. på wikipedia.org.

Hmm, wikipedia er som en PIXI-bog vedr. dette emne. I artiklen står
bl.a. "It is a modern form of the traditional teleological argument for
the existence of God, modified to avoid specifying the nature or
identity of the designer." og det siger allerede noget om tilgangen til
emnet.

> Videnskablig begrundet kreationisme giver ikke mening.

Javel, men så er du så forudindtaget at du totalt blokerer - ikke noget
sundt udgangspunkt. Det er sikkert derfor du sammenligner med julemanden.

Dybbøl

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-11-07 17:06

Martin M. Pedersen skrev i 4739b6b3$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

[ ... ]

> Jeg har læst alt hvad der står om I.D. på wikipedia.org.
>
> Videnskablig begrundet kreationisme giver ikke mening.

Med andre ord så udtaler du dig altså om noget du ikke ved en sk*d om. Det
var også min helt tydelige opfattelse af dig.

Fra : Jens Harming

Dato : 14-11-07 16:33

"Dybbøl" <dybboel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/269031:Debat--Intelligent-design-er-haard-matematik

Ak ja .... så kører det samme tog igen. Ganske lystigt trods sine hundrede
år på bagen.

Meeeen ...... flotte farvebilleder og indviklede ord gør ikke en teori til
naturvidenskab.

For at kalde sig for videnskab skal man leve op til de vedtagne standarder
for hvad videnskab er. Blandt andet skal en videnskabelig teori kunne give
nogle forudsigelser som man efterfølgende kan afprøve ved eksperiment eller
observation. Dette er blot en af de ting der gør at ID ikke kan kaldes
naturvidenskab.

Jeg er dog enig i at Intelligent Design og Darwinisme hører hjemme i samme
gruppe. Blot har jeg aldrig mødt en Darwinist .... kun hørt dem beskrevet af
kreationister .......

Hilsen og godt humør

Jens