Valget
Fra : jørgen

Dato : 12-11-07 20:24

Beder i om Gud's ledelse til at finde ud af hvem i skal stemme på, eller er
det alene en ikke-åndelig og rationel tankeproces?

Eller for at spørge på en anden måde: Bør en kristen søge Gud's vejledning
og ledelse i hvilket parti han skal sætte kryds ved?

mvh. jørgen

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-11-07 20:37

jørgen wrote:
> [...]
>
> Eller for at spørge på en anden måde: Bør en kristen søge Gud's vejledning
> og ledelse i hvilket parti han skal sætte kryds ved?

Her setter gud det kravet til /deg/, at du tenker selv. Det er /du/ som
må foreta det endelige valget.

HM

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-11-07 22:14

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller for at spørge på en anden måde: Bør en kristen søge Gud's vejledning
> og ledelse i hvilket parti han skal sætte kryds ved?

I dette, som i alt andet, bør en kristen søge Guds vejledning
i, hvad vi skal gøre eller undlade at gøre.

Og så er det jo vigtigt selv at udtænke sin plan for handling
før, du beder om vejledning. Hvis det, du er kommet til,
er det rette, vil du ikke være i tvivl, - du vil fornemme det
i dig selv. Hvis det ikke er det rette, vil du blive i tvivl, og
du vil glemme det.

Mvh:Bodil.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-07 22:54

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> Beder i om Gud's ledelse til at finde ud af hvem i skal stemme på,
> eller er det alene en ikke-åndelig og rationel tankeproces?

Aflæs det i brugte the blade, det virker ligeså godt...

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : ben9

Dato : 13-11-07 07:48

> "jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
>
> Aflæs det i brugte the blade, det virker ligeså godt...

LOL - kaffegrums er en anden mulighed

men skal man ikke være 18 for at ku stemme?

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-07 08:27

ben9 wrote:
> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>

> LOL - kaffegrums er en anden mulighed
>
> men skal man ikke være 18 for at ku stemme?

Dersom den nye regjeringen ikke "setter kalenderen tilbake" tror jeg
sikkert Jørgen er over 18 ved neste valg.

Fra : ben9

Dato : 13-11-07 09:26

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Dersom den nye regjeringen ikke "setter kalenderen tilbake" tror jeg
> sikkert Jørgen er over 18 ved neste valg.

så ska der sku da ske mirakler - manden er jo øjensynlæigt dybt infantil og
higer i sygelig grad efter en far til at styre sit liv

- og det er han jo ikke ene om iblandt hellige

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-11-07 11:23

Harald Mossige skrev i 47394fda$0$3210$8404b019@news.wineasy.se:

[... ]
> Dersom den nye regjeringen ikke "setter kalenderen tilbake" tror jeg
> sikkert Jørgen er over 18 ved neste valg.

Og så skulle Harald Hjemmebrænder lige endnu engang smide noget
ildestinkende mudder efter Jørgen

Fra : ben9

Dato : 13-11-07 13:42

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.invalid> skrev i en meddelelse
> Harald Mossige skrev i 47394fda$0$3210$8404b019@news.wineasy.se:
>
> [... ]
>
> Og så skulle Harald Hjemmebrænder lige endnu engang smide noget
> ildestinkende mudder efter Jørgen

hva så - var det ikke en ide om liden kirsten fra kolding tog mødommen på
jørgen - så ville hun da ha udrettet noget godt i dette efterår også

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-11-07 17:17

Andreas Falck wrote:
> Harald Mossige skrev i 47394fda$0$3210$8404b019@news.wineasy.se:
>
> [... ]
>
> Og så skulle Harald Hjemmebrænder lige endnu engang smide noget
> ildestinkende mudder efter Jørgen

Såså Andreas. Jeg er klar over at leseforståelsen din ikke er på høyde
med de kravene folkeskolen estimerer.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-11-07 15:47

Harald Mossige skrev i 4739cc4c$0$3197$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Såså Andreas. Jeg er klar over at leseforståelsen din ikke er på høyde
> med de kravene folkeskolen estimerer.

Så var Harald Personfnidder igen på banen

Fra : Vidal

Dato : 14-11-07 20:18

Andreas Falck skrev:
> Harald Mossige skrev i 4739cc4c$0$3197$8404b019@news.wineasy.se:
>
> [ ... ]
>
> Så var Harald Personfnidder igen på banen

Harald tror 'personangrep' betyder angreb på Harald
Mossige.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 14-11-07 22:27

Vidal skrev i <473b49cf$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> den Onsdag
den 14. november 2007 20:17 i gruppen dk.livssyn.kristendom:

Har du været på tankelæser-kursus?

Henrik, Dianalund
http://www.kortlink.com/free/kristendommens_mangler

Fra : Vidal

Dato : 14-11-07 23:05

Henrik Vestergaard skrev:
> Vidal skrev i <473b49cf$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> den Onsdag
> den 14. november 2007 20:17 i gruppen dk.livssyn.kristendom:
>
> Har du været på tankelæser-kursus?

Nej, det er en medfødt evne. Men jeg bruger den ikke
her. Jeg ville ikke turde gå ind i Haralds hjerne. Den
er for irrationel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 15-11-07 00:50

Vidal skrev i <473b7106$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> den Onsdag
den 14. november 2007 23:04 i gruppen dk.livssyn.kristendom:
[...]
> Nej, det er en medfødt evne. Men jeg bruger den ikke
> her. Jeg ville ikke turde gå ind i Haralds hjerne. Den
> er for irrationel.

Tanken har aldrig strejfet dig, at det, at *du* skulle påstå"du kender til
det rationelle ligner en oxymoron, vel?

Anyway. God nattesøvn.