Når jeg en dag kommer i Himlen - Was: ... ~
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-11-07 20:36

"Jesus-loves-you" skrev
7304 news:G5pVi.17$LT7.3@news.get2net.dk

> Til fanatismus og ekstremus, ...
[ ... ]
> Dét, jeg gerne vil ha' dig til at forstå, er, at vi kristne *også* kender
> til begrebet 'Absolutisme' indenfor egne rækker.
>
> Hvis jeg således - i et tankeeksperiment - blev anbragt i Middelalderens
> såkaldte kristne samfund; altså hvor den kristne udgave af absolutisme
> herskede, da ville jeg nok blive brændt på bålet som en kætter!

(Natten til søndags blev min far, som er højt oppe i årene, 86 år, indlagt
på hospital. Om tirsdagen konstateres det, at han har en tumor i hjernen. Om
den er god eller ondartet vides endnu ikke. Men i den forbindelse gør man
sig jo sine tanker:)

Tillad mig at fortsætte mit "kætteriske" budskab:

Når jeg en dag kommer i Himlen, så vil jeg spørge min Himmelske Far om,
*hvor* min jordiske far er (med øgenavnet 'Rille', hans kælenavn).

Og hvis han ikke er der (i Himlen hos min Himmelske Fader), så vil jeg søge
efter ham, der hvor han er. For der hvor han er, dér vil jeg også være.

Og hvorfor nu det ?

Jo, sagen er, at da jeg var lille og en úmoden teenager, da løb jeg
hjemmefra. Min jordiske far ledte efter mig alle mulige steder, selv ude på
Christania, apropos lignelsen om den fortabte søn, der havnede i svinestien,
Luk. 15,11-32.

Så skønt min jordiske far ikke bekender Kristus af en-eller-anden grund, så
har jeg sjældent mødt et menneske (på denne planet), som repræsenterer Jesus
bedre. Han viste mig vejen til Gud (gennem sit eksempel) som den gode Hyrde,
der opsøger og frelser det fortabte. Sådan er *kærlighed* (skønner
jeg) ...

Så hvis der ikke er plads i Paradiset for min jordiske far, så vil jeg
tænke: "Det er da et *underligt* Paradis. Skal man kunne en-eller-anden skør
såkaldt Jesus-"trylleformular" forlæns og baglæns, eller bede 5 gange om
dagen med hovedet vendt mod Mekka og så videre, eller burde det i grunden
ikke være langt vigtigere, at man kalder Gud ved Hans *sande* navn: The
Truth.?"...

And then I heard a voice from Heaven said:
(2007-11-01, Thursday CET 20:05, GMT 19:05)
- "Jo."

Elsk derfor sandheden (modsat løgnen) ...

Med venlig hilsen,
Last OUTPUT: 7309 news:czCVi.14$lc5.1@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ to ET-Info).
ET-Info: 7134 news:2NlNi.5$dt2.0@news.get2net.dk File-number: 7310