Guds Børn/Familien på TV2
Fra : Poul Nielsen

Dato : 25-10-07 10:25

TV2 viste igår onsdag 24/10 en Channel4 udsendelse om Familien. Jeg mødte
selv Familien på Roskilde festivallen i 1973 hvor helligånden entrerede mig,
der gik dog panik i mig og jeg løb væk førend den fik sat sig fast i mig. 7
år senere mødte jeg igen Familien via en ung kvinde på 20 år der ville
invitere mig hjem til hende, af angst for at de ville stjæle alt hvad jeg
ejede turde jeg ikke gå med hende hjem. Altså hvis jeg havde vidst at de
dyrkede gruppesex og partnerbytte og levede en overseksualiseret livstil er
jeg ikke sikker på at jeg kunne ha sagt nej til at blive medlem af familien.

Igår fik vi så syn for de langt mere dystre og mørke sider af grundlæggeren
og hans sekt. De børn der voksede op i Guds børn / Familien er for en stor
dels vedkommende psykisk ødelagt af en barndom der var stærkt præget af
fysisk vold og seksuelle overgreb. Det virkede stærkt tragisk der var ingen
formildende omstændigheder. At alle de her voksne har lukket øjenene og
ignoreret seksuelle overgreb på små børn det er simpelthen oprørende.