hmmm husker jeg forkert...
Fra : Erling Jensen

Dato : 10-11-07 23:03

eller var der ikke engang en rosk-gruppe der her Georgia eller georgie, den
skulle have eksisteret i '70 - '80 jeg har googlet lidt , men har ikke lige
ramt lige den gruppe, jeg ved at der er en der hedder Georgie Fame, men han
er vist mere jazz/blues, det var vist heller ikke fordi at de lavede så
mange sange, men de havde vist et eller to hits

mvh
Erling

Fra : Erling Jensen

Dato : 10-11-07 23:04

Ja der skulle jo have stået Rock - gruppe

Fra : Holst

Dato : 10-11-07 23:09

Erling Jensen wrote:

> [...]
> er vist mere jazz/blues, det var vist heller ikke fordi at de lavede så
> mange sange, men de havde vist et eller to hits

Det er måske et vildskud, men navnet får mig til at tænke på The Georgia
Satellites:

http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_satellites

Fra : Erling Jensen

Dato : 10-11-07 23:22

> Det er måske et vildskud, men navnet får mig til at tænke på The Georgia
> Satellites:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_satellites

Jaa jeg er ikke helt sikkert , men jeg mener at den var engelsk, forøvrigt
er georgia satellites en fed gruppe med bla. denne
http://www.youtube.com/watch?v=my4lhkxLRjg

og senere da Dan Baird solo lavede denne :
http://www.youtube.com/watch?v=RHWtuveFSKo

Erling

Fra : Per Tolbøll

Dato : 10-11-07 23:24

Erling Jensen skrev:
> [...]
> er vist mere jazz/blues, det var vist heller ikke fordi at de lavede så
> mange sange, men de havde vist et eller to hits

Nej, den er den er go' nok:

Geordie, blandt venner kaldet Fattigmands-Slade:
http://en.wikipedia.org/wiki/Geordie_(band)

De huserede også på tipparaden der engang i først-halvfjerdserne.
Linket nederst på Wikipedia-siden er i øvrigt til en dansk fotograf...

/Per

Fra : Erling Jensen

Dato : 10-11-07 23:33

"Per Tolbøll" <per.tolboll@kolibrinet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De huserede også på tipparaden der engang i først-halvfjerdserne.
> Linket nederst på Wikipedia-siden er i øvrigt til en dansk fotograf...

Tak ... det hjalp at stave rigtigt: det må så være dem her :
http://www.youtube.com/watch?v=ipeODPj5WRU

tak for hjælpen
Erling

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-07 00:40

> [...]
> Fame, men han er vist mere jazz/blues, det var vist heller ikke fordi at
> de lavede så mange sange, men de havde vist et eller to hits

Jeg har denne her single og det var hvis nok deres eneste hit.

www.kimila.dk/billeder/geordie.jpg

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-07 00:44

> Jeg har denne her single og det var hvis nok deres eneste hit.
>
> www.kimila.dk/billeder/geordie.jpg

Jeg glemte at skrive at den er fra 1973.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 18:22

On Sun, 11 Nov 2007 00:39:51 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Jeg har denne her single og det var hvis nok deres eneste hit.
>
>www.kimila.dk/billeder/geordie.jpg

Geordie har faktisk haft flere hits:
http://www.belarus.net/music/geordie1.htm

Fra albummet "Don't be fooled by the name" husker jeg tydeligt "Goin'
down", "Ten feet tall" og "Red Eyed Lady"

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-07 00:44

> [...]
> er vist mere jazz/blues, det var vist heller ikke fordi at de lavede så
> mange sange, men de havde vist et eller to hits

Deres 2 største hits var:
All because of you og Can you do it begge fra 1973
De var kendte i et lille års tid og siden tror jeg ikke mange har hørt om
dem.
De var vel nærmest en blanding af Slade og Sweet, hvis man kan forestille
sig det.

Fra : Erling Jensen

Dato : 11-11-07 08:28

"Allan Krautwald" <jens_bruun@er_fyldt_med_løgn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> All because of you og Can you do it begge fra 1973
> De var kendte i et lille års tid og siden tror jeg ikke mange har hørt om
> dem.
> De var vel nærmest en blanding af Slade og Sweet, hvis man kan forestille
> sig det.
>
>Jamen jeg takker mange gange, det hjalp at stave navnet rigtigt - nu har
>jeg så været inde på bibliotek.dk for at se om jeg kunne finde dem der, og
>det kunne jeg så og har bestilt pladerne, jeg linker lige til en hjemmeside
>hvor der iflg den, skulle have været lidt mere liv i gruppen end jeg

sjovt som nogen grupper ryger lige i glemmebogen....

mvh
Erling

Fra : Holst

Dato : 11-11-07 08:56

Erling Jensen wrote:

> sjovt som nogen grupper ryger lige i glemmebogen....

Kigger man på coveret, var der vist en god grund til det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-07 10:57

> [...]
> er vist mere jazz/blues, det var vist heller ikke fordi at de lavede så
> mange sange, men de havde vist et eller to hits

Sikkert ikke, der har så vidt jeg husker, været flere, med et navn i den
retning.

Men det kunne jo tænkes, at det var Georgio du tænkte på.... I dag kender
man ham vel som Georgio Moroder

Af de lidt ældre, er det nok " Son of my father " samt " Underdog " man mest
husker, som vel ligger først i 70'erne,

Derefter arbejdet en del med film musik.... Bl.a American Gigolo, Cat
people, Flashdance og Top gun, og sikkert mange flere...

Kunne det være ham du tænkte på.... Han har i hvert fald alderen, og er IMO
Still going strong.

M.V.H....Benny..

Fra : Erling Jensen

Dato : 11-11-07 12:24

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> people, Flashdance og Top gun, og sikkert mange flere...
>
> Kunne det være ham du tænkte på.... Han har i hvert fald alderen, og er

Jaamen jeg takker for indputtet, men nej det var ikke ham, og jeg har fået
svar på mit spørgsmål, men du gav mig lige chancen for at tjekke noget for
mig ukendt, her er lige et link: http://www.youtube.com/watch?v=Wbfk_j_gc5U

mvh
Erling

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-07 14:26

> [...]
> svar på mit spørgsmål, men du gav mig lige chancen for at tjekke noget for

Hej Erling

Jamen så fik jeg da også lige checket noget selv .... Var godt nok ved
at skrive Electric dreams, men var ikke særligt sikker på mig selv... Men
det var ifølge dit link, ikke helt ude i hampen ..

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 11-11-07 12:28

Forsangeren Brian Johnson fra Geordie har siden 1980 været forsanger i
AC/DC.

Jan "Post"