Dagens ord: Army
Fra : Anders

Dato : 08-11-07 10:09

> Anders får æren af pinden for Kingdom og for at minde
> os om at svenskerne aldrig vil kunne håne os med Aqua
> og deres ligegyldige popmusik - de har Army of Lovers!

Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Så kan man ikke komme uden om Status Quo - In The Army Now:
http://youtube.com/watch?v=eCLc8cZdhLI

Den er der lavet et par coverversioner af.

Først det slovenske kunstprojekt Laibachs udgave fra albummet NATO:
http://youtube.com/watch?v=H-GThZX-_W4

Tina Dickow tog den mesterligt op på sin Live In The Red - her en håbløst
dårlig mobiloptagelse:
http://youtube.com/watch?v=KiVP8Dp-C38

Massive Attack snøvler sig igennem Five Man Army:
http://youtube.com/watch?v=lIKnLwra6rk

Björk kvidrer løs på Army Of Me:
http://youtube.com/watch?v=M1tVQ7L_cs0

En ny-klassiker for alle drengerøvene:
White Stripes - Seven Nation Army
http://youtube.com/watch?v=buIkPVqys1U

Og sådan lidt mere i fri association:
Dave Matthews Band - The Last Stop
http://youtube.com/watch?v=kTHSYeNEFjQ

-
Anders

Fra : Holst

Dato : 08-11-07 10:31

Anders wrote:

> Så kan man ikke komme uden om Status Quo - In The Army Now:
> http://youtube.com/watch?v=eCLc8cZdhLI

Ja, den tænkte jeg også på som noget af det første.

Og så er der jo Army of Lovers med f.eks. "Crucified":

http://www.youtube.com/watch?v=vYT2aWavXlc

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-07 10:42

Anders skrev:

>Army

Elvis Costello and the Attractions - Oliver's Army
http://www.youtube.com/watch?v=AD_wmYI32sM

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Broegger

Dato : 08-11-07 10:59

"Anders" <andersusenet@hotmail.com> skrev

> Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Millitskvinder med Kliche - en feed sang. Jeg har ikke kunnet finde den,
med her er en lille film om tilblivelsen af Supertanker. Det starter med
lyden af Millitskvinder.
http://www.youtube.com/watch?v=xXIC36bUslU

Og den har magtens korridorer jo også lavet. Den har jeg heller ikke kunnet
finde, men I skal da ikke snydes for Magtens korridorer.
http://www.youtube.com/watch?v=Tb7CNIzwCc0 (Sara Har)

Den her er underlig, og meget typisk Art of Noise:
http://www.youtube.com/watch?v=ad6omTu9I0U
The army now.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Broegger

Dato : 08-11-07 11:03

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> "Anders" <andersusenet@hotmail.com> skrev

Og her er så den oprindelige version af You're in the army now. Her Bolland
& Bolland.
http://www.youtube.com/watch?v=ayyD3OmJBiA

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 08-11-07 11:03

Hej Anders

> Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Øv, jeg troede det var blevet "Ace" :)

Det første der slog mig var at det var "The Army" der ødelagde Elvis.

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 08-11-07 17:43

Anders skrev:

> Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army
>
> -
> Anders

Tak for Army of Me, Seven nation army og in the army now!

Her er pladeaktuelle(mere eller mindre) Radiohead med You and whose army

http://youtube.com/watch?v=HvWOo_K4dQA

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-11-07 17:51

"Anders" <andersusenet@hotmail.com> wrote in message

> Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Det er der kun eet svar på:

Tubeway Army - Are Friends Electric?

http://www.youtube.com/watch?v=-0WNbm1jz6A

Jeg havde næsten glemt hvor fed musik Gary Numan lavede i halvfjerdserne.

Ole Thomsen

Fra : Anders

Dato : 09-11-07 08:32

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=-0WNbm1jz6A
>
> Jeg havde næsten glemt hvor fed musik Gary Numan lavede i halvfjerdserne.

Ole får hermed depechen overrakt for denne lidt glemte perle.

hilsen
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 18:53

On Thu, 8 Nov 2007 10:08:31 +0100, "Anders" <andersusenet@hotmail.com>
wrote:

>Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Med dagens ord in mente, vil jeg spille noget musik fra diverse
krigsfilm, hvor "The Army" og deres meningsløse ødelæggelse kommer til
at stå i stærk kontrast til musikken.

Først Hans Zimmers smukke musikstykke "Leave No Man Behind", fra den
rå film "Black Hawk Down"
http://youtube.com/watch?v=OcxQfCZ_9V8

Dernæst Clint Eastwoods mesterværk "Letters From Iwo Jima"
http://youtube.com/watch?v=DGId-ZWpfN0

For alligevel at bryde med filmene, kommer her Dire Straits med
"Brothers In Arms".
Selv om det ikke er fra en krigsfilm, risler det koldt ned ad ryggen
på min når jeg hører den sang.
http://youtube.com/watch?v=k5JkHBC5lDs

Tilbage til filmene, men nu med "Navy", er her til slut temaet fra
"Top Gun":
http://youtube.com/watch?v=zCTJmXrgsFg

/Alex

Fra : Broegger

Dato : 08-11-07 21:20

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:lgi6j39o3h3bm3df2ild0mad7e6jg0fbun@
4ax.com:

> Med dagens ord in mente, vil jeg spille noget musik fra diverse
> krigsfilm, hvor "The Army" og deres meningsløse ødelæggelse kommer til
> at stå i stærk kontrast til musikken.

Og med det tema anlagt. Så er et af de stykker musik i en film der har
givet mig mest gåsehud klart i filmen "Goodmorning Vietnam" hvor der
spilles "What a wonderful world".
http://www.youtube.com/watch?v=KZDnu7XT4ks

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 21:43

On 08 Nov 2007 20:20:29 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>Og med det tema anlagt. Så er et af de stykker musik i en film der har
>givet mig mest gåsehud klart i filmen "Goodmorning Vietnam" hvor der
>spilles "What a wonderful world".
>http://www.youtube.com/watch?v=KZDnu7XT4ks

Hvordan kunne jeg dog glemme den?
Den udstiller godt nok hykleriet og meningsløsheden til frit skue.
Brrrr......

/Alex

Fra : Mathias

Dato : 08-11-07 21:55

Alex Linaa skrev:

> Hvordan kunne jeg dog glemme den?
> Den udstiller godt nok hykleriet og meningsløsheden til frit skue.
> Brrrr......
>
> /Alex

Og nu hvor vi har fat i krigsfilmene, må vi hellere få The Doors på banen.

Fra Coppolas Apocalypse Now kommer. The End...
http://youtube.com/watch?v=dbI5K0AzNHI

Og hvad er en hær uden The Unknown Soldier
http://youtube.com/watch?v=TdfkYe3c5XI

Og KiSS' fanklub hedder mig bekendt KiSS Army. Så denne skulle gå an
http://youtube.com/watch?v=_wuSmutE2TA

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 22:15

On Thu, 08 Nov 2007 21:54:55 +0100, Mathias <mathias@supermathias.dk>
wrote:

>Og hvad er en hær uden The Unknown Soldier
>http://youtube.com/watch?v=TdfkYe3c5XI

Ups, vi mangler et af mine yndlingsnumre, nemlig Deep Purples "Soldier
of Fortune:
http://youtube.com/watch?v=Aiy3yHaIE0o

Her er sangen i en coverversion, som jeg faktisk synes er bedre end
originalen. Det går vel an, idet denne version er med Blackmores
Knight, og det er som bekendt Richie Blackmore der har skrevet
nummeret sammen med David Coverdale:
http://youtube.com/watch?v=7I49R72EnSQ

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 08-11-07 20:08

Anders skrev:

> Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Aqualung regnes af mange som Jethro Tulls

mesterværk. Titelnummeret udkom ikke på

single, hvilket er lidt underligt, men det

kan skyldes længden på nummeret.

Teksten til nummeret har været genstand for

en masse spekulation, men der er nok ikke

mere i det, end at teksten er inspireret af

et foto som Ians daværende kone tog af en

hjemløs bums i London.

Samme foto som også har inspireret omslagets

tegning. Aqualung er navnet på denne bums.

Det er ikke helt klart om det er Ian's kone

der har skrevet hele teksten, men hun har

modtaget penge for royalties.

Aqualung er rockmusik når det er bedst.

Pladen er en af de sjældne man kan høre fra

start til slut, uden at springe noget over.

Sammen med titelnummeret, skal også nævnes

Locomotive Breath som nogle af pladens perler.

Bumsen Aqualong er desuden nævnt i en anden

sang på pladen, nemlig Cross Eyed Mary.

Bumsen får en kop te af Frelsens Hær:

Aqualong. Anderson/Anderson.

[...]

Feeling alone

the ARMY's up the rode

salvation à la mode and a cup of tea.

Aqualung my friend

don't start away uneasy

you poor old sod, you see, it's only me.

Do you still remember December's foggy freeze

when the ice that clings on to your beard

is screaming agony.

And you snatch your rattling last breaths with

deep-sea-diver sounds, and the flowers bloom

like madness in the spring.

Jethro Tull: Aqualung live 02/10/1977
http://www.youtube.com/watch?v=T_sPQk_VOls

/mike

Fra : Max

Dato : 08-11-07 20:44

Hej Anders

> Jeg takker for æren, og fortsætter legen med et oplagt ord: Army

Igen Glenn Miller, han var jo i The Army, som major, da han forsvandt
over den engelske kanal i december 1944.

American Patrol

http://www.youtube.com/watch?v=DK-lBi5r6Jk

Four Jack's med "Oh Marie a vil hem"

--
Mvh Max

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-11-07 16:33

On Thu, 8 Nov 2007 10:08:31 +0100, Anders wrote:

> Først det slovenske kunstprojekt Laibachs udgave fra albummet NATO:
> http://youtube.com/watch?v=H-GThZX-_W4

Så vil jeg fortsætte lidt med Laibach, dem kan man næsten ikke komme udenom
med det ord:

Das Spiel Ist Aus:
http://youtube.com/watch?v=4EZCl7sZniw