Dagens ord: Jack
Fra : Max

Dato : 05-11-07 23:38

Hej

Nu åbnede Alex ballet med Queen, det fik mig til
at tænke på kortspil, og så dukkede Jack og King
jo op, så jeg vælger Jack som dagens ord.

Og lægger ud med

Champion Jack Dupree with King Curtis
http://www.youtube.com/watch?v=9xXDxnUmMz8

Og så en Otto Brandenburg også må have nydt
Ned Miller - From A Jack To A King
http://www.youtube.com/watch?v=3gN93h40GRs

Og så en fin udgave at et gammelt Ray Charles nummer
David Barnet & John Diagostino "Hit the road Jack"
http://www.youtube.com/watch?v=rXYBoaedgjU

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 05-11-07 23:41

Max wrote:

> Nu åbnede Alex ballet med Queen, det fik mig til
> at tænke på kortspil, og så dukkede Jack og King
> jo op, så jeg vælger Jack som dagens ord.

Det får kun mig til at tænke på "Jack Talking" med Dave Stewart and the
Spiritual Cowboys. Må se om jeg kan finde den på YouTube.

Det kunne jeg:

http://www.youtube.com/watch?v=s76ktD0Zg0w

Uha, det er længe siden jeg har hørt Dave Stewart. Tror jeg vil støve
dem lidt af i morgen.

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 00:20

On Mon, 05 Nov 2007 23:41:03 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://www.youtube.com/watch?v=s76ktD0Zg0w
>
>Uha, det er længe siden jeg har hørt Dave Stewart. Tror jeg vil støve

Damn, det nummer havde jeg helt glemt, det er totalt fedt.
Jeg røg straks tilbage til hans tid med Annie Lennox:
http://www.youtube.com/watch?v=QQHrspjw4aA

Aaarghhh.. Nu kommer jeg til at sidde hele natte og høre Eurythmics..

Fra : Holst

Dato : 06-11-07 08:49

Alex Linaa wrote:

> Damn, det nummer havde jeg helt glemt, det er totalt fedt.

Ja, Dave Stewart udgav et par ganske glimrende album samme med The
Spiritual Cowboys i henholdsvis 1990 og 1991, og ligeledes udgav han
under navnet Vegas et album i 1992 sammen med en fyr. Også et glimrende
album.

Hans to soloalbum fra midt i 90'erne har jeg desværre aldrig fået
erhvervet mig, så dem kender jeg desværre ikke rigtig noget til.

> Aaarghhh.. Nu kommer jeg til at sidde hele natte og høre Eurythmics..

Ikke det værste der kunne ske

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:23

Hej Alex

> Aaarghhh.. Nu kommer jeg til at sidde hele natte og høre Eurythmics..

Det er så igen en af de grupper du kan beholde for dig selv :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 18:57

On Tue, 6 Nov 2007 18:22:45 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Det er så igen en af de grupper du kan beholde for dig selv :)

Af hjertet tak.
Anni Lennox helt for mig selv? Jeg er i himmelen

/Alex

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-07 23:52

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=3gN93h40GRs
>
> Og så en fin udgave at et gammelt Ray Charles nummer
> David Barnet & John Diagostino "Hit the road Jack"

Just Jack:

<http://www.youtube.com/watch?v=ANZlrm-Vv5g>

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 00:15

On Mon, 5 Nov 2007 23:37:54 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Nu åbnede Alex ballet med Queen, det fik mig til
>at tænke på kortspil, og så dukkede Jack og King
>jo op, så jeg vælger Jack som dagens ord.

Uha, der er jo Captain Jack med Billy Joel
http://youtube.com/watch?v=WZ2RminvQRQ

Du har godt nok allerede nævnt Hit the road Jack, men jeg syens den
skal med, fremført af mesteren selv, Ray Charles:
http://youtube.com/watch?v=Q8Tiz6INF7I

Over i en helt anden boldgade, AC/DC med "The Jack":
http://youtube.com/watch?v=siLK730_Kwg

Til slut skal vi have Jack Black, i Tenacious D's "Tribute"
http://youtube.com/watch?v=pcJwz7wu8_s

Enjoy

/Alex

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:25

Hej Alex

> Uha, der er jo Captain Jack med Billy Joel
> http://youtube.com/watch?v=WZ2RminvQRQ

Det glæder mig at du valgte live udgaven.

> Du har godt nok allerede nævnt Hit the road Jack, men jeg syens den
> skal med, fremført af mesteren selv, Ray Charles:
> http://youtube.com/watch?v=Q8Tiz6INF7I

Det er jo næsten Motown :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 18:56

On Tue, 6 Nov 2007 18:25:17 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Det er jo næsten Motown :)

Ups, jeg glemte du hader Motown.

Ray Charles, Motown??? Aaaarghhhhh....
Motown er andet end de 4 mørke skønheder i forgrunden :)

/Akex

Fra : Max

Dato : 06-11-07 19:40

Hej Alex

> Ups, jeg glemte du hader Motown.
>
> Ray Charles, Motown??? Aaaarghhhhh....

Jeg kan faktisk mægtig godt lide Ray Charles, både
med og uden damer i baggrunden.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 20:02

On Tue, 6 Nov 2007 19:40:01 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Jeg kan faktisk mægtig godt lide Ray Charles, både
>med og uden damer i baggrunden.

Ray Charles er kongen.

Min far på 86 elsker Ray Charles, jeg er også vild med ham, og min søn
på 19 der er ved at uddanne sig til pianist forguder ham.

Han er langtidsholdbar :)

/Alex

Fra : Max

Dato : 06-11-07 20:10

Hej Alex

> Min far på 86 elsker Ray Charles, jeg er også vild med ham, og min søn
> på 19 der er ved at uddanne sig til pianist forguder ham.
>
> Han er langtidsholdbar :)

Her er han og Billy bare suveræne

http://www.youtube.com/watch?v=mY2lY6xO6Fo

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 20:18

On Tue, 6 Nov 2007 20:10:02 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Her er han og Billy bare suveræne
>
>http://www.youtube.com/watch?v=mY2lY6xO6Fo

Det nummer kendte jeg ikke, TAK! :)

Damn, hårene på mine arme vil ikke lægge sig ned igen.

/Alex

Fra : Max

Dato : 06-11-07 20:31

Hej Alex

> Det nummer kendte jeg ikke, TAK! :)

Velbekomme.

> Damn, hårene på mine arme vil ikke lægge sig ned igen.

Du må ud og købe albummet The Bridge.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-07 20:36

On Tue, 6 Nov 2007 20:30:37 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Du må ud og købe albummet The Bridge.

Jeg fandt lige ud af jeg har nummeret på Billy Joels "Greatest Hits
Vol III".
Pinligt at jeg aldrig har hørt den til ende :(

Fra : Max

Dato : 06-11-07 20:42

Hej Alex

> Jeg fandt lige ud af jeg har nummeret på Billy Joels "Greatest Hits
> Vol III".
> Pinligt at jeg aldrig har hørt den til ende :(

Det er ingen undskyldning, det er nummer 4 på den CD,
forøvrigt er nummer 10 også rigtig god.

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 06-11-07 02:50

Max skrev:

> Jack som dagens ord.

Hvad med en tur til New York?

The Velvet Underground live med Sweet Jane.

Standing on the corner, Suitcase in my hand
JACK is in his corset, and jane is her vest,
And me Im in a rocknroll band hah!
Ridin in a stutz bear cat, jim
You know, those were different times!
Oh, all the poets they studied rules of verse
And those ladies, they rolled their eyes

Sweet jane! whoa! sweet jane, oh-oh-a! sweet jane!

http://www.youtube.com/watch?v=-OoyG__Swmc

Velvet Underground fik stor betydning for den musik
der kom senere hen. Især den bølge af punk og new wave
i midten af 70'erne.

Ramones fik kontrakt med Sire Records og udsendte
'Ramones' i 1976. Her er der et herligt nummer på et
minut og 37 sekunder.

JACKie is a punk - Judy is a runt
They both went down to Berlin, joined the Ice Capades
And oh, I don't know why - Oh, I don't know why
Perhaps they'll die, oh yeah x4

Second verse, same as the first
osv.

Ramones - Judy is a punk
http://www.youtube.com/watch?v=uSZq_O-qbkw

På samme pladeselskab, Sire, fik Talking Heads kontrakt.
De havde et mindre hit med Psycho Killer i 1977, men meget
få danskere kendte dem på det tidspunkt.

JACK Kittel - The psycho killer

"Seems I was holding a wrench, momma
And then my mind just walked away."
--Jack Kittel, "Psycho"

Indtil The Fools lavede en parodi på den: Psycho Chicken
som blev spillet flittigt på discotekerne dengang.

Her er nogle nervøse unge new yorkere 1978
http://www.youtube.com/watch?v=l5zFsy9VIdM

Suicide skrev også med Sire, men de hed Alan og Martin.

Fra den tid kom også Blondie med Deborah Harry på sang.
Der gik rygter om at hun var datter af Marilyn Monroe.
Det hjalp nok også på salget.

JACK Lee formed and led The Nerves, an influential power
pop band out of LA and the new wave era, and wrote
Hanging On The Telephone, beautifully recorded by
Blondie on their 1979 multi-platinum album Parallel Lives.

Blondie - Hanging on the Telephone
http://www.youtube.com/watch?v=dRFVPcnCce0

I samme boldgade, men noget senere kommer det sjove band
The Strokes fra New York.

På YouTube live med JACK White, men her er en version
med lidt bedre lyd:

The Strokes - New York City Cops
http://www.youtube.com/watch?v=vhgYg_ktRdE

Noget helt andet er:

JACK Kripl har spillet sammen med Philip Glass fra NY

Powaqqatsi
http://www.youtube.com/watch?v=lXpF0bImNh0

Philip Glass har lavet ting sammen med Laurie Anderson.

Til ære for Max, kommer her et stykke genial musik med
hende den mærkelige kvinde fra New York. (uden Jack)

Laurie Anderson - Sharkey's Day
http://www.youtube.com/watch?v=MafDPatLY2E

Bandet kan også hedde J.A.C.K og komme fra New York
http://www.myspace.com/jacknyc

/mike

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 07:11

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=3gN93h40GRs
>
> Og så en fin udgave at et gammelt Ray Charles nummer
> David Barnet & John Diagostino "Hit the road Jack"

Jamen så kommer man vel næppe helt uden om denne
Manfred Mann's My name is Jack

http://www.youtube.com/watch?v=6t8CxccLdTQ

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-11-07 08:16

Max skrev:

> så jeg vælger Jack som dagens ord.

Jack Johnson.

Egentlig var det den sorte amerikanske sværvægtsbokser
som der blev lavet en film om, og som Miles Davis lavede
et fedt soundtrack til, jeg tænkte på. Men jeg kan ikke
finde noget på YouTube fra den skive.

Så her er et tilfældigt link til den habile guitarist med
navnet Jack Johnson:

http://www.youtube.com/watch?v=1Q-tzCcsw0w

--
Herluf :·)
»deportér alle illoyale imamer«

Fra : BS

Dato : 06-11-07 08:52

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message
> [...]
http://www.youtube.com/watch?v=sPPUJFR620Y

Dolly Parton: Apple Jack :))

BS

Fra : Broegger

Dato : 06-11-07 08:25

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev news:472f9b38$0$15874
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nu åbnede Alex ballet med Queen, det fik mig til
> at tænke på kortspil, og så dukkede Jack og King
> jo op, så jeg vælger Jack som dagens ord.

Så kom jeg straks til at tænke på det geniale DAD nummer der hedder
Jacketless in December. Jeg har desværre ikke kunnet finde den på Youtube.
Så I får lige Its after dark i stedet.
http://www.youtube.com/watch?v=qILa24m7KA8

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Broegger

Dato : 06-11-07 09:27

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev

> [...]
> Jacketless in December. Jeg har desværre ikke kunnet finde den på
> Youtube. Så I får lige Its after dark i stedet.

og jeg kom så lige i tanke om Joe Jackson. Her stepping out.
http://www.youtube.com/watch?v=gnbj0w8iOeM

Og når vi så er ved JACKson, så er der jo også ham der Michael.
http://www.youtube.com/watch?v=sgObIx5bihQ
her i en version før han blev skåret i småstykker, og hvor man stadig kunne
tage fejl af hans hår og en mikrofon.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Per Hagemann

Dato : 07-11-07 00:26

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> Og når vi så er ved JACKson, så er der jo også ham der Michael.
> http://www.youtube.com/watch?v=sgObIx5bihQ
Jackson 5 - I want you back

En opfordring til alle:
Skriv kunstner og titel ved youtube-henvisninger, i hvert fald dem som
krænker ophavsret og derfor ofte bliver fjernet.

Jeg synes også vi skal have en med Michael Jackson som voksen; You are not
alone

http://www.youtube.com/watch?v=oketnCssiy0

Jackson er også titlen på en Johnny Cash sang. Her fra Muppet Show i duet
med Miss Piggy:

http://www.youtube.com/watch?v=E4TRvYAyt3k

Her et gammelt hit, som vist også blev nævnt i sommers under Dagens År:

Terry Jacks - Seasons in the sun
http://www.youtube.com/watch?v=MfmnTEib64k

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 06-11-07 09:03

Max skrev:

> ... vælger Jack som dagens ord.

Jack Bruce (fra Cream), her i en moden alder:

Jack Bruce & Peter Frampton - sunshine of you love:
http://www.youtube.com/watch?v=Ajm9QNMOph4

--
Herluf :·)

Fra : Anders

Dato : 06-11-07 09:22

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej
>
> så jeg vælger Jack som dagens ord.

For os, der var unge i midthalfemserne, var der jo flødedanceprojektet
Captain Jack, som storhittede på Crazy Daisy og Buddy Holly og sådan nogle
steder med sangen "Captain Jack".

Jeg har fundet musikken på Youtube, men det ikke den rigtige video:
http://www.youtube.com/watch?v=FCJIZk2VqFM

Oh my...

Anders

Fra : Holst

Dato : 06-11-07 09:26

Anders wrote:

> For os, der var unge i midthalfemserne, var der jo flødedanceprojektet
> Captain Jack, som storhittede på Crazy Daisy og Buddy Holly og sådan nogle
> steder med sangen "Captain Jack".

Ja, midt i 90'erne faldt kvaliten af musikken pludselig markant.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-11-07 10:37

Anders wrote:
> [...]
> steder med sangen "Captain Jack".
>
> Jeg har fundet musikken på Youtube, men det ikke den rigtige video:

Den er jo 2 x on-topic!

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Max

Dato : 06-11-07 18:27

Hej Anders

> nogle steder med sangen "Captain Jack".

Jeg vil hellere spille Captain Morgan :)

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 06-11-07 19:58

Hej

Dagens vinder må blive kautaq

Specielt fordi han orkede at skrive det lange
indlæg med tekster og det hele. Og var så
venlig at invitere mig til New York.

So Mike "make my day".

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 07-11-07 00:59

Max skrev:

> Dagens vinder må blive kautaq

Takker for tilliden - bliv nu ikke alt for skuffet.

> Specielt fordi han orkede at skrive det lange
> indlæg med tekster og det hele. Og var så
> venlig at invitere mig til New York.

Øv, det skulle jeg have vidst. Nu er jeg taget til
Californien og videre.

> So Mike "make my day".

Let's play! Jeg stikker med kongen.

Fra : Max

Dato : 07-11-07 08:07

Hej Mike

> Let's play! Jeg stikker med kongen.

Jeg kryver med en ti'er :)

--
Mvh Max

Fra : Sv-e

Dato : 07-11-07 18:43

On Wed, 07 Nov 2007 08:07:10 +0100, Max wrote:

> Hej Mike

> Jeg kryver med en ti'er :)

Jackson Browne !

http://www.youtube.com/watch?v=RREDe8OkKps