Hvor får man vurderet musik?
Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 04-11-07 22:32

Hvor går man hen og får vurderet en CD/LP?

Jeg har nogle CD'er som jeg umuligt kan generhverve, i tilfælde af indbrud.
Jeg ved godt at jeg kan tage en kopi, men den er vel næppe lovlig, hvis
originalen er væk?

Desuden har min bedre halvdel en stor samling sjældne albums også

Er der nogen, der kender noget til forsikring i disse sager?
Skal man tegne en speciel forsikring på sådanne ting?

Fra : Max

Dato : 04-11-07 22:55

Hej Carsten

> Er der nogen, der kender noget til forsikring i disse sager?
> Skal man tegne en speciel forsikring på sådanne ting?

Hvis du vil gøre dig forhåbning om at få andet end standard
erstatningen for dine CD'er, så skal du nok tage en alvorlig
snak med dit forsikringsselskab og få tegnet en særforsikring
på din CD samling. Men hvis det kan glæde dig, ja så er
der ingen indbrudstyve der tager CD'er mere, de er kun
ude efter de nyeste DVD'er nu om dage, taler af erfaring.

--
Mvh Max

Fra : Otto J

Dato : 07-11-07 08:50

Men hvis det kan glæde dig, ja så er
> der ingen indbrudstyve der tager CD'er mere, de er kun
> ude efter de nyeste DVD'er nu om dage, taler af erfaring.

Heh, meget pudsigt egentlig: Det giver mening at der ikke er et marked for
stjålne CD'er, hvis man ikke vil betale for lovlig musik er piratkopiering
en noget mere risikofri måde at skaffe det på... Eftersom piratkopiering
ikke er tyveri, MINDSKER piratkopiering altså mængden af stjålet musik...

Det er en pudsighed, ikke et argument for piratkopiering, som jeg per
definition er imod - men jeg synes samtidig det er problematisk at IFPI og
andre udråber piratkopiering til at være tyveri, da det bare forplumrer
diskussionen.
--
Mvh. Otto
www.av-precision.dk

Fra : kautaq

Dato : 04-11-07 23:15

CarstenGP:

> Hvor går man hen og får vurderet en CD/LP?

Jeg plejer at kigge på www.gemm.com

Et sted der bliver solgt brugte lp'er og cd'er.
Prisen er meget lig den man finder i danske brugt-plade-butikker.

/mike

Fra : Bruno

Dato : 05-11-07 00:31

CarstenGP (8381) wrote:
> [...]
> Jeg ved godt at jeg kan tage en kopi, men den er vel næppe lovlig, hvis

Det er nok næsten en sag for domstolene. Egentlig vil jeg mene din kopi
bliver den lovlige hvis originalen er væk, men spørg evt.
dk.videnskab.jura (gruppen hedder muligvis ikke helt præcis sådan).

> Desuden har min bedre halvdel en stor samling sjældne albums også
>
> Er der nogen, der kender noget til forsikring i disse sager?
> Skal man tegne en speciel forsikring på sådanne ting?

Du skal helt klart forsikre det som en samling, alternativt får du
småpenge for CD'erne og mht. LP får man nærmest noget i retning af
brændværdien!

Jeg var ved at undersøge det i sin tid, men droppede det igen da penge
alligevel ikke kan erstatte min samling for værdien ligger at de er
sjældne eller noget. Det er bare mit livs indkøb af musik, en 1000-1200
allbums, og et genindkøb ville ikke være det samme.

Mvh
Bruno

Fra : CarstenGP \(8381\)

Dato : 05-11-07 20:53

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> sjældne eller noget. Det er bare mit livs indkøb af musik, en 1000-1200
> allbums, og et genindkøb ville ikke være det samme.

Tak for det... alle 3

Carsten