Gammel film med albatros
Fra : Evald Hansen

Dato : 11-11-07 13:04

Hej. Så for mange år siden en meget sjov film med albatrosfugle, som
der var sat sjov tale og lydeeffekter til. Kan ikke huske om det var
DR 1 eller TV 2 der viste den. Jeg ville gerne se den igen, mon der er
nogen der kan hjælpe mig med titel på filmen eller andet, måske en
optagelse.
Mvh. Evald

Fra : Max

Dato : 11-11-07 13:50

Hej Evald

> Hej. Så for mange år siden en meget sjov film med albatrosfugle, som
> der var sat sjov tale og lydeeffekter til. Kan ikke huske om det var

Jeg har efterlyst den, og den er blevet efterlyst af andre, men
desværre lader den sig ikke lige opdrive. Men det ville være
lækkert at se/høre de landingsscener igen.

--
Mvh Max

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-11-07 16:54

Hej!

Max wrote:
> Jeg har efterlyst den, og den er blevet efterlyst af andre, men
> desværre lader den sig ikke lige opdrive. Men det ville være
> lækkert at se/høre de landingsscener igen.

Har i prøvet at ringe/maile til DR og høre dem hvad den hedder? Mener de plejer
at være hjælpsomme hvis man spørger pænt.

Tror iøvrigt også jeg har set den film engang - husker den som sjov.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 11-11-07 22:01

Hej Kim

> Har i prøvet at ringe/maile til DR og høre dem hvad den hedder? Mener
> de plejer at være hjælpsomme hvis man spørger pænt.

Så vidt jeg husker er det prøvet uden resultat.

--
Mvh Max

Fra : Hagar

Dato : 11-11-07 22:22

> Så vidt jeg husker er det prøvet uden resultat.
>
> --
> Mvh Max

Jeg har også set den omtalte fil, men jeg husker den som en ret kort film.
Jeg har prøvet på YouTube, men der er den heller ikke

Hagar

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-11-07 11:30

Hagar wrote:

> Jeg har også set den omtalte fil, men jeg husker den som en ret kort
> film. Jeg har prøvet på YouTube, men der er den heller ikke
>
> Hagar

Det er en Disney Film som heter Bernard & Bianca fra 1977, hvor "Albatros
Air" finnes.

--
AsleB;Oslo

Fra : Max

Dato : 12-11-07 13:03

Hej Asle

> Det er en Disney Film som heter Bernard & Bianca fra 1977, hvor
> "Albatros Air" finnes.

Nej.

--
Mvh Max

Fra : Hagar

Dato : 12-11-07 13:27

> Det er en Disney Film som heter Bernard & Bianca fra 1977, hvor "Albatros
> Air" finnes.
>
> --
> AsleB;Oslo

Nej, det er skam en film om rigtige albatrosser hvor der er lagt noget lyd
på for at gøre filmen endnu mere sjov. Det ser fuldstændigt vanvittigt ud
når disse fugle skal starte eller lande, og det er der så en eller anden der
har fundet på at ligge noget lyd på så det bliver ganske underholdende.
Grunden til disse fugle har så svært ved at starte og lande, er at de bruger
noget med 9 måneder på vingerne, og kommer kun i land når de skal ruge, så
de har ikke øvelsen

Hagar

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-11-07 14:05

Hagar skrev:

> [...]
> eller lande, og det er der så en eller anden der har fundet
> på at ligge noget lyd på så det bliver ganske underholdende.

Den film vil jeg også gerne se.

> Grunden til disse fugle har så svært ved at starte og lande,
> er at de bruger noget med 9 måneder på vingerne, og
> kommer kun i land når de skal ruge, så de har ikke øvelsen

Albatrossen har ikke svært ved at starte, når der er vind. Den
henter sin føde i havet, og den kan have særdeles svært ved
at lette, når der er havblik.

P.s.
Fuglen har også lagt navn til et amfibiefly (Grumman Albatross),
samt et "man-powered aircraft" (Gossamer Albatross), som i
1979 var det første menneskedrevne fly, der krydsede den
Engelske Kanal.

--
Herluf :·)

Fra : Jan Larsen

Dato : 13-11-07 19:14

Jeg har den et eller andet sted på et gammelt bånd, bagerst i skabet (har
ikke brugt bånd i mange år). Sekvensen varer 5 minutter i alt (så vidt jeg
husker).

Jan

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 13-11-07 19:50

Scripsit Jan Larsen:

> Jeg har den et eller andet sted på et gammelt bånd, bagerst i skabet
> (har ikke brugt bånd i mange år). Sekvensen varer 5 minutter i alt
> (så vidt jeg husker).

Jeg har også fornemmelsen af, at der ikke var tale om en hel film - og
jeg mindes ligeså sekvensen med stor fornøjelse. For den kollektive
mentale sundheds skyld bliver du nok nødt til at efterforske sagen for
os

Lars Erik Bryld

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-07 21:14

Den 13-11-07 19.50 skrev Lars Erik Bryld følgende:

> [...]
> jeg mindes ligeså sekvensen med stor fornøjelse. For den kollektive
> mentale sundheds skyld bliver du nok nødt til at efterforske sagen for

Den har været oppe flere gange i tv-gruppen. Tjek denne tråd:
http://groups.google.com/group/dk.medier.tv/browse_thread/thread/23f678ef9839ec46/427d693e6ad35248
Samme link i kort form:
http://tinyurl.com/276og2

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 14-11-07 20:01

Scripsit Kim Ludvigsen:

> Den har været oppe flere gange i tv-gruppen. Tjek denne tråd:
> [...]
> Samme link i kort form:
> http://tinyurl.com/276og2

Det ser ud til, at man skal lede i de gamle Bob Hope Juleshows,
formentlig 1980-udgaven.

.... og så er sekvensen formentlig senere klippet ud af showet og sendt
særskilt som en kortfilm på dansk TV.

Lars Erik Bryld

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 23:49

> Jeg har den et eller andet sted på et gammelt bånd, bagerst i skabet (har
> ikke brugt bånd i mange år). Sekvensen varer 5 minutter i alt (så vidt jeg
> husker).

Så er det bare at komme i gang med at finde den og upload den til YouTube,
maske.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Evald Hansen

Dato : 14-11-07 17:23

Jan Larsen <jb_larsen@hotmail-remove.com> skrev:
> [...]
>gammelt bånd, bagerst i skabet (har
>ikke brugt bånd i mange år).
>Sekvensen varer 5 minutter i alt (så vidt jeg

Hvis du kan finde båndet er jeg køber til en kopi.

Hilsen Evald

Fra : Jan Larsen

Dato : 14-11-07 20:38

Jeg vil se om jeg kan få tid i weekenden.

Jan

"Evald Hansen (slet 8FYLD)" <evald.hansen@8FYLDmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11950577550.719591390795475@dtext.news.tele.dk...

Fra : Max

Dato : 12-11-07 14:49

Hej Hagar

> bliver ganske underholdende. Grunden til disse fugle har så svært ved
> at starte og lande, er at de bruger noget med 9 måneder på vingerne,
> og kommer kun i land når de skal ruge, så de har ikke øvelsen

Problemet er faktisk endnu større for de unge fugle, de kommer først
på land efter 2 år, de er nemlig ikke kønsmodne før.

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 12-11-07 18:41

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lande, er at de bruger noget med 9 måneder på vingerne, og kommer kun i
> land når de skal ruge, så de har ikke øvelsen

Det er klart de bruger så lang tid i luften, de er skrækslagen for at lande

Fra : Hagar

Dato : 12-11-07 19:50

> Det er klart de bruger så lang tid i luften, de er skrækslagen for at
> lande

Hæ hæ
Der er nogen der siger at øvelse gør mester, så måske de skulle træne lidt
mere

Hagar

Fra : Silver

Dato : 14-11-07 19:34

"Evald Hansen (slet CAK1M)" <evald.hansen@CAK1Mmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11947830110.448552568455487@dtext.news.tele.dk...
> Hej. Så for mange år siden en meget sjov film med albatrosfugle, som
> der var sat sjov tale og lydeeffekter til.

Jeg mindes helt sikkert at det var en BBC produktion og at der var lavet
flere forskellige netop 5 minutters optagelser af alle mulige dyr til
ventetider imellem udsendelser. Kan huske albatrosserne og også en omgang
pingviner :).

Og ja de var mægtig morsomme :D.

Mvh
Silver.