Hvilken films scene er denne reklame en næ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-07 12:10

Hvilken films scene er denne reklame en næsten tro kopi af ?

http://www.delucafilm.dk/reklamefilm_prod.asp?prodId=87

Filmen har været vist på TV2 eller DR1 for højest 1 måned siden.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Holst

Dato : 23-10-07 12:19

Christian B. Andresen wrote:

> Hvilken films scene er denne reklame en næsten tro kopi af ?
>
> http://www.delucafilm.dk/reklamefilm_prod.asp?prodId=87
>
> Filmen har været vist på TV2 eller DR1 for højest 1 måned siden.

Nu ser jeg ikke fjernsyn, så om filmen har været vist, ved jeg ikke.

Men jeg kommer til at tænke på Hot Shots - Part 2, hvor Ramada netop
danser rundt i et køkken under madlavningen, mens hun lytter til The
Pointer Sisters med "I'm So Exited".

Det er længe siden jeg har set filmen, så måske husker jeg forkert. Hvor
meget den omtalte scene i Hot Shots - Part 2 ligner den nævnte reklame,
ved jeg ikke lige. Som nævnt er det længe siden jeg så filmen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-07 12:48

On 23 Okt., 13:19, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> [...]
> meget den omtalte scene i Hot Shots - Part 2 ligner den nævnte reklame,
> ved jeg ikke lige. Som nævnt er det længe siden jeg så filmen.

Jeg kan ikke lige tjekke om du har ret, men den jeg husker er Bandits.
Cate Blanchett mens hun venter på manden kommer hjem
http://www.youtube.com/watch?v=OMBdxYyfpJY

Men så har Bandits taget den fra Hot Shots 2.
Det gør reklamefirmaets arbejde endnu mindre

Fra : Holst

Dato : 23-10-07 13:09

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg kan ikke lige tjekke om du har ret, men den jeg husker er Bandits.

Jeg kan også sagtens tage fejl. Men jeg kender en, der har filmen, så
måske kunne jeg komme til at se den i aften.

Fra : Holst

Dato : 23-10-07 21:32

Holst wrote:

> Jeg kan også sagtens tage fejl. Men jeg kender en, der har filmen, så
> måske kunne jeg komme til at se den i aften.

Jeg lånte filmen og så den her i aften, og det er ikke fra den film. Til
gengæld havde jeg da i det mindste ret i, at der spilles "I'm so Exited"
af The Pointer Sisters i den. Ikke at der er andre end jeg, der har
bragt den sang ind i billedet, men alliwl.

Fra : Holst

Dato : 23-10-07 13:53

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg kan ikke lige tjekke om du har ret, men den jeg husker er Bandits.
> Cate Blanchett mens hun venter på manden kommer hjem
> http://www.youtube.com/watch?v=OMBdxYyfpJY

Det kan godt være, jeg husker forkert. Jeg kan se, når jeg nu ser
klippet, at jeg også har set Bandits.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 23-10-07 21:19

> [...]

Jeg kan ikke lige tjekke om du har ret, men den jeg husker er Bandits.
Cate Blanchett mens hun venter på manden kommer hjem

Reklamen har helt klart planket den scene.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : ben9

Dato : 24-10-07 07:07

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Cate Blanchett mens hun venter på manden kommer hjem
> http://www.youtube.com/watch?v=OMBdxYyfpJY
>
> Reklamen har helt klart planket den scene.

på med plastikhandsker og så ellers ryste lange hår og skæl ned i maden.....
hmmm

Fra : Peter

Dato : 23-10-07 12:54

Hvilken films scene er denne reklame en næsten tro kopi af ?

http://www.delucafilm.dk/reklamefilm_prod.asp?prodId=87

Filmen har været vist på TV2 eller DR1 for højest 1 måned siden.

Spørger du fordi du reelt IKKE ved det, eller for at udfordre os?

Men kan kommentere med at en sådan reklame ligger indenfor rammerne af
kopiering, og bør anmeldes, som man gør det med kopi-"mærke"-tøj.
Sikke noget lort hvis de ikke selv kan finde på noget.

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-07 18:06

In article <471ddfe2$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, llo_@wer-
der.dd says...

> Men kan kommentere med at en sådan reklame ligger indenfor rammerne af
> kopiering, og bør anmeldes, som man gør det med kopi-"mærke"-tøj.
> Sikke noget lort hvis de ikke selv kan finde på noget.

Og de har sikkert kopieret det fra nogle 3. som har taget noget fra 4. -
bekæmp de lovlige indskrænkninger i stedet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-07 13:02

On Oct 23, 1:54 pm, "Peter" <l...@wer-der.dd> wrote:
> [...]
>
> Filmen har været vist på TV2 eller DR1 for højest 1 måned siden.
>
> Spørger du fordi du reelt IKKE ved det, eller for at udfordre os?

Jeg vidste det ikke, men linksene kom så hurtigt at det kunne ligne en
quiz

> Men kan kommentere med at en sådan reklame ligger indenfor rammerne af
> kopiering, og bør anmeldes, som man gør det med kopi-"mærke"-tøj.
> Sikke noget lort hvis de ikke selv kan finde på noget.

Enig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-07 13:04

On Oct 23, 2:02 pm, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Jeg vidste det ikke, men linksene kom så hurtigt at det kunne ligne en
> quiz

> Enig.

Her er billede fra Bandits:
http://www.imdb.com/gallery/ss/0219965/B-122.jpg.html

Fra : Esther

Dato : 23-10-07 19:08

> [...]
> kopiering, og bør anmeldes, som man gør det med kopi-"mærke"-tøj.
> Sikke noget lort hvis de ikke selv kan finde på noget.

Det er ret almindeligt med såkaldte meta-referencer i reklamefilm,
altså at man indarbejder mere eller mindre åbenlyse henvisninger til
filmscener, -replikker, -fotos etc.
Hvis det bli'r gjort begavet, kan det være sjovt og gøre reklamefilmen
mere seværdig, fordi den på den måde etablerer en slags indforstået
dialog med seeren.Kræver naturligvis at seeren faktisk gider reklamer,
hvilket der forståeligt nok er mange, som ikke gør.
Typiske meta-referencer er fx til film som Godfather, Star Wars,
Ringenes Herre og af ældre dato Dødens Gab, Nærkontakt af 3. Grad og
Baronessen på Benzintanken (glem den sidste). Eller til litterære
genrer, typisk kriminalroman/Raymond Chandler.
Jeg er ikke helt sikker, men en af de nyeste "Harry & Bahnsen" film -
den om at nå Kastrup på 12 minutter - kunne godt have en meta-
referance til Harry Potter med den flyvende bil; synes flyveturen
minder meget om den tur til Hogwarts der ender i slagpoplen.
Det sker også at reklamefilm metarefererer indbyrdes, typisk tages der
udgangspunkt i hadereklamer. "Hele 3 ting på en gang", "Because I'm
worth it" etc.
Det er en hårfin balance, og det du'r ikke bare at planke en
filmscene. Så føler seerne sig snydt - og synes de har set det før,
bare bedre. Og så er det en rigtig dårlig reklamefilm.

Mhv Es

Fra : Thomas S

Dato : 23-10-07 22:19

On 23 Okt., 14:53, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> Det kan godt være, jeg husker forkert. Jeg kan se, når jeg nu ser
> klippet, at jeg også har set Bandits.

I'm so exited bliver i Hot Shots - Part Deux spillet i limousine-
scenen (hvor chaufføren forsøger at kigge med, mens hovedrollerne
klæder hinanden af). Jeg kan ikke huske en køkkenscene, men det
betyder absolut ikke, at den ikke er der.

På en måde ville det give mening - er synge-dansende i køkkenet ikke
en totalkliche-scene (og dermed velegnet til Hot shots). Jeg kan ikke
lige komme på alverden (Mermaids/Skønne sild), men jeg tror der er
nogle stykker af dem.

Finten med mikrofon-hanen tyder dog på, at den konkrete scene i den
grad er planket fra Bandits.

Fra : Holst

Dato : 24-10-07 08:04

Thomas S wrote:

> [...]
> klæder hinanden af). Jeg kan ikke huske en køkkenscene, men det
> betyder absolut ikke, at den ikke er der.

Saddam er den eneste, der er i et køkken i den film, fandt jeg ud af i
går aftes.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-10-07 09:35

On Oct 23, 8:07 pm, Esther <ufo.danm...@hotmail.com> wrote:

> Det er ret almindeligt med såkaldte meta-referencer i reklamefilm,
> altså at man indarbejder mere eller mindre åbenlyse henvisninger til
> filmscener, -replikker, -fotos etc.

Der er ikke tale om indarbejdning i den her. Der er plagieret 100%

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-07 18:07

In article <1193214927.374703.94550@i38g2000prf.googlegroups.com>,
trav@tiscali.dk says...

> Der er ikke tale om indarbejdning i den her. Der er plagieret 100%

> Der er ikke tale om indarbejdning i den her. Der er plagieret 100%

Og det burde være lovligt - de andre er betalt for deres arbejde.