Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G9 igen,
Fra : Bjarne

Dato : 12-11-07 09:17

Jeg har ledt og ledt efter nogle videoklip taget med ovenstående, er der
nogen der ligger inde med nogle links? Jeg kan ikke rigtigt finde noget.

Jeg har nu bestilt et eksemplar og vil bruge det som sekundært kamera, men
er lidt nysgerrig på hvad videoen egentlig kan.
Dollaren er lav og jeg har bestilt i US og henter den der til jul, der er sq
godt nok noget at spare nu.

mvh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 15:45

On 2007-11-12 09:17:23 +0100, "Bjarne" <vesterport@gmail.com> said:

> [...]
> er lidt nysgerrig på hvad videoen egentlig kan.
> Dollaren er lav og jeg har bestilt i US og henter den der til jul, der er sq

Hvis det går i stykker er besparelsen hurtig ædt op af fragten. Du får
jo ingen DK garanti. Du kan få det til under 3500 i DK, så du må kunne
spare meget i USA hvis det kan betale sig.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Bjarne

Dato : 12-11-07 15:59

> [...]
> ingen DK garanti. Du kan få det til under 3500 i DK, så du må kunne spare

Tja, hvis det ikke går i stykker, så har jeg sparet omkring 1300-1500dkr...
Jeg køber det med vægt på at det ikke går itu. Man kan ikke gardere sig. Men
man kan sq også bruge en mia på at forsikre sig ud af alting, jeg opgraderer
den jo nok alligevel når der kommer en ny, sålænge holder den sikkert.
Ellers er fragt nu ikke så dyrt igen.
Man bør ikke købe noget man ikke har råd til at erstatte... Så sparer man i
længden.

Bjarne

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-11-07 18:39

Bjarne skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tja, hvis det ikke går i stykker, så har jeg sparet omkring
> 1300-1500dkr... Jeg køber det med vægt på at det ikke går itu.

Husk at der kommer 25% moms og måske lidt told og et gebyr på,
hvis du får det sendt med posten, så det kommer gennem
toldvæsnet, når du handler udenfor EU....

Og det samme, hvis du bliver "snuppet" i tolden, hvis du selv
henter det....

Men ja - det er et OK kamera

Jan

Fra : Bjarne

Dato : 13-11-07 09:03

> Husk at der kommer 25% moms og måske lidt told og et gebyr på,
> hvis du får det sendt med posten, så det kommer gennem toldvæsnet, når du
> handler udenfor EU....

Handler lokalt, er godt klar over det med posten.

> Og det samme, hvis du bliver "snuppet" i tolden, hvis du selv henter
> det....

Tjae, med de odds der er for det i DK så er det 100% sikkert værd et forsøg.
Omend andet så har jeg under alle omstændigheder et fint kamera med noget
ekstra udstyr.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-11-07 19:18

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev :

>Tja, hvis det ikke går i stykker, så har jeg sparet omkring 1300-1500dkr...

Og snydt i tolden, når du kommer hjem.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Bjarne

Dato : 13-11-07 09:01

> Og snydt i tolden, når du kommer hjem.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

Tjae, nu har jeg haft mit Canon 5D med igennem tolden 20 gange og endda har
de kigget på det uden at blive spurgt til det overhovedet.

Og med lidt omhu kan man i europa også købe billige kameraer, jeg endte med
at give 15.500kg for mit 5D for 1½ år siden... Det var væsentligt billigere
end i DK, det var så Tyskland jeg købte det i.

Hehehe det lyder somom ingen vil unde mig et billigt kamera.

Nå, men jeg vil gerne stadigvæk have et link til et videoklip med et G9,
hvis der er en som ligger inde med det.

mvh
Bjarne

Fra : Morten

Dato : 13-11-07 09:15

"Bjarne"

> Nå, men jeg vil gerne stadigvæk have et link til et videoklip med et G9,
> hvis der er en som ligger inde med det.
>
> mvh
> Bjarne

Her er to
http://www.steves-digicams.com/2007_reviews/canon_g9_samples.html

Men skal du bruge det bare en anelse seriøst (andet end småfilm til
youtube), så overvej S5 IS eller TX1 da de kan zoome når de filmer, det kan
G9 ikke. Mener også de kan fokusere mens de filmer, igen, det gør G9 ikke.
Og så har du med S5 endda mulighed for at få lyden i stereo ;)

Mvh
Morten

Fra : Bjarne

Dato : 13-11-07 09:28

> [...]
> kan G9 ikke. Mener også de kan fokusere mens de filmer, igen, det gør G9
> ikke. Og så har du med S5 endda mulighed for at få lyden i stereo ;)

Super tak, jeg forestiller mig bare at have det som et rejsekamera og kommer
der små situationer hvor video kunne være sjovt, så er det det. Jeg er ikke
interesseret i video i den forstand. Men tak for linket.

mvh
Bjarne

Fra : Akadut

Dato : 13-11-07 09:27

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hehehe det lyder somom ingen vil unde mig et billigt kamera.
>
> Nå, men jeg vil gerne stadigvæk have et link til et videoklip med et G9,

15.500kg ?

Fra : Bjarne

Dato : 13-11-07 09:48

> 15.500kg ?

15.000,00dkk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-11-07 18:12

> [...]

>at give 15.500kg for mit 5D for 1½ år siden... Det var væsentligt billigere
>end i DK, det var så Tyskland jeg købte det i.

Når det er købt i et EU-lamd, så er der jo ikke noget med moms
eller told ved indførsel til Danmark.

Køber du det derimod i USA eller et andet land udenfor EU, så
skal der betales moms og evt. told.

Og, hvis du slipper gennem tolden ved hjemkomst og ikke er blevet
opkrævet dette og du ikke går hen til rød told, ja, så har du
snydt.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Bjarne

Dato : 14-11-07 12:03

> [...]
>
> Og, hvis du slipper gennem tolden ved hjemkomst og ikke er blevet
> opkrævet dette og du ikke går hen til rød told, ja, så har du

Tak for moralen. Men der er ikke noget snyd i det.

Fra : Jesper Juul

Dato : 14-11-07 14:23

Bjarne skrev:

> Tak for moralen. Men der er ikke noget snyd i det.

Hvad er der ikke noget snyd i, at undlade at betale moms og told når man
køber for mere end 1380 kr. uden for EU?

Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-11-07 18:10

Bjarne skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tak for moralen. Men der er ikke noget snyd i det.

Jo da - hvis du indfører det, så er det dit ansvar, at der bliver
betalt moms ved indførslen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Bjarne

Dato : 15-11-07 09:54

> Jo da - hvis du indfører det, så er det dit ansvar, at der bliver
> betalt moms ved indførslen.

Hvis jeg vælger at flytte udenfor Europa, så får jeg da ikke en krone
tilbage i moms for alle de ting jeg har erhvervet mig her. Så jeg synes
overhovedet ikke det er snyd, måske moms-undragelse, men det er en
ordkløveri som ikke finder vej til snyd. Det er stensikkert.

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-11-07 12:17

Bjarne skrev:

> [...]
> overhovedet ikke det er snyd, måske moms-undragelse, men det er en
> ordkløveri som ikke finder vej til snyd. Det er stensikkert.

Blablabla, det er ulovligt lige meget i hvilken sproglig retning du
prøver at dreje den.

Jesper

Fra : Bjarne

Dato : 23-11-07 16:37

> Blablabla, det er ulovligt lige meget i hvilken sproglig retning du prøver
> at dreje den.
>
> Jesper

Hehehe NG er sjove. Nå, men nu er den klaret på lovlig vis:
http://politiken.dk/tjek/rejser/nordamerika/article437934.ece

SÅDAN.

Fra : Jesper Juul

Dato : 23-11-07 21:56

Bjarne skrev:

> Hehehe NG er sjove. Nå, men nu er den klaret på lovlig vis:
> http://politiken.dk/tjek/rejser/nordamerika/article437934.ece
>
> SÅDAN.

Lol, hold da op du var lang tid om at svare på det indlæg, derudover er
der vist stadig ikke den helt store fidus i din fremgangsmåde, man får
sgu ikke meget fotoudstyr for 3300 kr.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Bjarne

Dato : 24-11-07 21:23

> [...]
> der vist stadig ikke den helt store fidus i din fremgangsmåde, man får sgu

Jeps, var udenbys. Nej, jeg skal kun have en G9. That's it.

mvh
Bjarne

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-11-07 11:17

Bjarne skrev:

> Jeps, var udenbys. Nej, jeg skal kun have en G9. That's it.
>
> mvh
> Bjarne

Jamen, så er det jo perfekt, turen derover er jo så ikke gratis, men der
er jo meget at opleve og en ekstrem billig dollarkurs for tiden.