Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
håndholdt flash med manuel justering
Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-07 14:35

hejsa

findes der en lille håndholdt batteriflash helt uden automatik, men bare med
en drejeknap for justering af styrke?

Altså lidt som et studie flashanlæg bare på størrelse med en normal
batteriflash.

Noget Metz måske?

Mvh
Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-11-07 16:33

Peter Holm wrote:

> Noget Metz måske?

Jeg har en ældre Metz 45 CT-4, på manuel kan man vælge imellem 1/1 - 1/2
- 1/4 - 1/8 og 1/16 udladning.

Og jeg vil antage, at de nyere Metz mecablitz i samme størrelse har de
samme mulighedder.

Men du kan jo læse lidt på flg. link.

http://www.metzflash.co.uk/pages/pdfpage.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Holm

Dato : 12-11-07 19:58

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> 1/2 - 1/4 - 1/8 og 1/16 udladning.
>
> Og jeg vil antage, at de nyere Metz mecablitz i samme størrelse har de

der står som følger ved 60 CT4 (og et par modeller mere):
5. Manual Flash Mode

In this mode the flashgun will emit its full power, provided that partial
light

output (M1/2 - M1/256) has not been adjusted. The flashgun can be adapted

to the actual picture shooting situation by setting the corresponding
aperture

on the camera.

Kan jeg tolke det således, at udladningen MANUELT kan stilles fra 1/256 -
1/2 (og full) ?

Mvh

Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-11-07 22:20

Peter Holm wrote:

> Kan jeg tolke det således, at udladningen MANUELT kan stilles fra 1/256 -
> 1/2 (og full) ?

Hvis du downloader PDF-filen for 60 CT 4, så kan du på side 18 se et
billede af indstillingshjulet, og ud for MANUEL står der 1 - 1/2 - 1/4 -
1/8 og 1/16 - så det er de mulighedder den har.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Holm

Dato : 14-11-07 00:04

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hvis du downloader PDF-filen for 60 CT 4, så kan du på side 18 se et
> billede af indstillingshjulet, og ud for MANUEL står der 1 - 1/2 -
> 1/4 - 1/8 og 1/16 - så det er de mulighedder den har.

ok, tak.
ved du hvem i danmark der forhandler Metz programmet. Der synes ikke at
dukke nogen op de steder jeg normalt kigger.

Mvh
Peter

Fra : Thomas Corell

Dato : 14-11-07 08:32

Peter Holm wrote:

> ved du hvem i danmark der forhandler Metz programmet. Der synes ikke at
> dukke nogen op de steder jeg normalt kigger.

De sidste par gange jeg har købt Metz, var hos
http://www.technikdirekt.de/ . Det var rimelig smertefrit. Der er
formodentlig andre, og nok også billigere, steder at handle.

Hvis det skal være i .dk, så er jeg sikker på at foto/c kan skaffe det
hjem.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-11-07 09:15

Peter Holm wrote:

> ok, tak.
> ved du hvem i danmark der forhandler Metz programmet. Der synes ikke at
> dukke nogen op de steder jeg normalt kigger.

Jeg har det princip, at jeg ikke vil besvare off-topic spørgsmål, så hvis
du vil trække på min viden, så må du gentage dette spørgsmål i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Corell

Dato : 14-11-07 09:22

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg har det princip, at jeg ikke vil besvare off-topic spørgsmål, så hvis
> du vil trække på min viden, så må du gentage dette spørgsmål i

Men det afholder dig ikke fra selv at poste off-topic ;) Dit indlæg er
også off-topic i denne gruppe.

--
Don't waste space

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-11-07 10:02

Thomas Corell wrote:

> Men det afholder dig ikke fra selv at poste off-topic ;) Dit indlæg er
> også off-topic i denne gruppe.

Mit svar er informativt - det henviser spørgeren til den rette gruppe.

Men din kommentar viser bare, at du er bare en klaphat...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Holm

Dato : 14-11-07 23:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jeg har det princip, at jeg ikke vil besvare off-topic spørgsmål, så
> hvis du vil trække på min viden, så må du gentage dette spørgsmål i

jeg vil vente spænt på, at min udbyder giver mig mulighed for at læse med i
den gruppe.
tak for input.
mvh
peter

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 15-11-07 07:22

On Wed, 14 Nov 2007 23:18:01 +0100, Peter Holm wrote:

> jeg vil vente spænt på, at min udbyder giver mig mulighed for at læse med i
> [...]

Hvilket cybercity så har haft siden starten. Dog ikke på den binære server
som du bruger. Brug news.cybercity.dk uden de binære grupper der er den.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM