Acronis TrueImage
Fra : Jane

Dato : 05-11-07 12:17

Jeg skal have en større og bedre H- disk og ved hjælp af Acronis TrueImage
kopieret den gamle HD på den nye, men skal jeg selv, på normal vis formater
den nye disk først?

Når jeg har klonet disken fra den nuværende gamle /:C -D ....o.s.v får den
nye disk så også samme drevbogstaver/ patisioner som den gamle, så jeg bare
skal sætter den nye i,og smider den gamle ud, og så kører det?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-11-07 13:27

Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> den nye disk så også samme drevbogstaver/ patisioner som den gamle, så
> jeg bare skal sætter den nye i,og smider den gamle ud, og så kører

Hvad har det med sikkerhed at gøre?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-11-07 13:22

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> wrote in message
> Jane <nokvin@FjørnDættehotmail.com> crashed Echelon writing

> Hvad har det med sikkerhed at gøre?
>
> --
> Bjarke Andersen

Dt plejer da at være her, diverse clone og backup programmer diskuteres.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 06-11-07 13:26

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> wrote in message
> Jeg skal have en større og bedre H- disk og ved hjælp af Acronis TrueImage
> kopieret den gamle HD på den nye, men skal jeg selv, på normal vis
> formater
> den nye disk først?

Nej, True Image burde kunne klare det for dig, hvis du altså vælger clone
funktionen.

> [...]
> bare
> skal sætter den nye i,og smider den gamle ud, og så kører det?

Ja. Du vælger bare at clone hele disken.

Det kan være hukommelsen svigter lidt, men jeg er ret sikker på ovenstående.
Har ikke lige tid til at undersøge det, så måske andre kan af/bekræfte at de
er sådan det hænger samme.

Bjarne K.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-11-07 14:14

On Tue, 6 Nov 2007 13:25:50 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Det kan være hukommelsen svigter lidt, men jeg er ret sikker på ovenstående.
>Har ikke lige tid til at undersøge det, så måske andre kan af/bekræfte at de
>er sådan det hænger samme.

Man skal ikke partitionere og formattere selv, men kan gøre det i manuel mode.

Fra hjælpen:

There are two transfer modes available:
• Automatic (recommended in most cases). In the automatic mode, you will only
have to take several simple actions to transfer all the data, including
partitions, folders and files, to a newer disk, making it bootable if the
original disk was bootable.
• Manual. The manual mode will provide more data transfer flexibility. The
manual mode can be useful if you need to change the disk partition layout.

Note
• If the program finds two disks, one partitioned and another unpartitioned, it
will automatically recognize the source disk as the partitioned disk and the
destination disk as the unpartitioned disk, so the next two steps will be
bypassed.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Jane

Dato : 06-11-07 15:56

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> wrote in

> [...]
> unpartitioned, it will automatically recognize the source disk as the
> partitioned disk and the destination disk as the unpartitioned disk,

Tak for hjælpen, så må jeg igang :)

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Jane

Dato : 06-11-07 15:55

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in

> [...]
> ovenstående. Har ikke lige tid til at undersøge det, så måske andre
> kan af/bekræfte at de er sådan det hænger samme.
Tak for hjælpen :)

--
Venlig hilsen
Jane