Safe mode has been enabled
Fra : Kim Hansen

Dato : 12-11-07 12:36

Jeg har en ny computer med et Asus 5PW DH bundkort og følgende grafikkort:

GeForce 8600 GTS
256 MB RAM

Driverversion 6.14.11.6375
Driverproducent: NVIDA

Problemet er at jeg forsøger at bruge Microsoft Fly simulator 2002 og så
kommer følgende fejlmeddelse:

Software 3D Enabled:
Safe mode has been enabled because your system is currently unable to use
hardware
acceleration.

Jeg har prøvet at ændre på instillingerne for hardware
acceleration, men uden resultat, ovenstående kommer også når hardware står
til fuld.

Hvad kan det være der er årsagen, det er en ny PC med et rimeligt godt
grafikkort, og driveren skulle være
den nyeste...

Jeg kan også godt få nedenstående fejl, som ikke involverer Microsoft Fly
simulator 2002.
Jeg højreklikker på skærmen og vælger egenskaber, fanebladet indstillinger.
Når jeg nu trykker på knappen Avanceret kommer der ind
i mellem følgende:

"Udvidelsen til NVIDIA Display Panel kan ikke oprettes.
Mulige årsager inkluderer: Daktiveret grafikhardwareccceleration."

Og det viser sig så at hardwareccceleration er frakoblet, uagtet at jeg har
sat den til fuld.
Det er også et mærkeligt problem.

Nogle der kan hjælpe?

Hilsen
Kim.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-07 12:41

"Kim Hansen" <Kim.B.Hansen@forum.dk> crashed Echelon writing

> Og det viser sig så at hardwareccceleration er frakoblet, uagtet at
> jeg har sat den til fuld.
> Det er også et mærkeligt problem.
>
> Nogle der kan hjælpe?

Start->kør->dxdiag->Skærm 1 eller Skærm 2 (eller lign navn)-> Aktivér alle
3 accelerationer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Hansen

Dato : 12-11-07 18:08

> Start->kør->dxdiag->Skærm 1 eller Skærm 2 (eller lign navn)-> Aktivér alle
> 3 accelerationer.
>
> --
> Bjarke Andersen

Tak for hurtigt svar.

Under fanebladet Skærm finder jeg en ramme med "DirectX-funktioner"

De 3 knapper et i grådt og til venstre for dem står "Ikke Tilgængelig"

Jeg kan udfører en DirectDraw test med positivt resultat, men Direct3D
testen er i grådt.

Hvad kan det være....

Mvh.

Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-11-07 09:42

> De 3 knapper et i grådt og til venstre for dem står "Ikke Tilgængelig"
>
> Jeg kan udfører en DirectDraw test med positivt resultat, men Direct3D
> testen er i grådt.
>

> Hvad kan det være....

En crappy driver der muligvis ikke er WHQL certificeret, eller en
installation der er gået galt.

Hent den nyeste fra www.nvidia.com

Afinstallér den gamle, anvend evt. drivercleaner i fejlsikret tilstand til
at slette de sidste rester der efterlades.

Installér den nye

--
Bjarke Andersen