Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sRAW og Elements 5.0?
Fra : Gert Medom

Dato : 06-11-07 18:12

Hej.

Idag har jeg skudt ca. 100 billeder i 40D´s nye format small raw, men
tilsyneladende kan disse filer ikke åbnes af elements 5.0, ACR 4.2.

Er det bare ærgerligt?

PS: Jeg synes elements efter opdatering til ACR 4.2 er ustabil, har
andre samme oplevelse?

Gert Medom Madsen
http://www.Gertmedom.net
http://Gertsfoto.wordpress.com

Fra : Finn Emsby

Dato : 06-11-07 18:52

Hej Gert.

"Gert Medom" <Gert.Medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Idag har jeg skudt ca. 100 billeder i 40D´s nye format small raw, men
> tilsyneladende kan disse filer ikke åbnes af elements 5.0, ACR 4.2.

Kan ikke sige dig hvorfor du ikke kan åbne dem i elements 5.0, men hvorfor
bruger du ikke de programmer der er medhørende til EOS 40D apparatet,
det ville jeg da gøre, hvis ikke lige du har PSP VI, eller PS

> Er det bare ærgerligt?

Der er aædrig noget der er ærgerligt, men der skal det specielle program til
at åbne filerne med, det er jo ikke det samme som en jpegfil, raw er jo
data.

> PS: Jeg synes elements efter opdatering til ACR 4.2 er ustabil, har andre
> samme oplevelse?

MVH
Finn Emsby

Fra : CanonBonke

Dato : 06-11-07 20:27

> [...]
raw, men
| tilsyneladende kan disse filer ikke åbnes af elements 5.0, ACR

Straks efter 40d kom på gaden, kom der en opdatering til PS CS3,
så CR2 raw filer kan åbnes i Bridge (browseren) og behandles. Men
der er endnu ikke kommet en opdatering så den kan læse sRAW, ¨å
det er der sandsynligvis heller ikke til Elements.
Men den medfølgende Canon Digital Photo Professional er da ganske
udmærket, prøv den.
mvh Knud

Fra : Anders Otto Nielsen

Dato : 07-11-07 13:11

CanonBonke <knud@wedebo.dk> skrev:

> [...]
>det er der sandsynligvis heller ikke til Elements.
>Men den medfølgende Canon Digital Photo Professional er da

Ja kan kun give Knud ret alm. Raw virker fra 40D, men der
mangler en opdatering til SRAW i Photoshop Elements 5.0 og 6.0
--
aon

Fra : Gert Medom

Dato : 07-11-07 17:58

Gert Medom skrev:
> [...]
>
> Er det bare ærgerligt?
>
> PS: Jeg synes elements efter opdatering til ACR 4.2 er ustabil, har

Det går nok at installerre DPP og de andre canon programmer. Ville dog
foretrække at have så få programmer til det som muligt, men DPP har
ingen problemer med at læse dem.