Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS400D og SUNPAK 4000AF
Fra : dsf@sdf.nu

Dato : 06-11-07 13:27

Hej allesammen

Vil disse to kunne virke sammen ?

/HV

Fra : Leif Langgaard

Dato : 06-11-07 16:45

"dsf@sdf.nu" <dasd@sdad.nu> skrev i en meddelelse
news:47305e8a$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Vil disse to kunne virke sammen ?

Jeg har set at Sunpak 4000AF solgtes til EOS "filmkameraer", så det virker
nok ikke optimalt på de digitale EOS, måske på noget manuelt, og hvis der er
en sensor i blitsen, som styrrer lysmængden!

Langgaard

Fra : Pico

Dato : 06-11-07 18:13

Leif Langgaard wrote:
> [...]
> virker nok ikke optimalt på de digitale EOS, måske på noget manuelt,
> og hvis der er en sensor i blitsen, som styrrer lysmængden!

Jeg havde en Sunpak 4000AF til mit analoge EOS, virkede fint, udemærket
flash. Da jeg så skiftede til digital kunne den kun bruges manuelt og det er
lidt bøvlet så jeg har skippet den og købt en Canon flash.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas Corell

Dato : 07-11-07 09:14

Pico wrote:

> Jeg havde en Sunpak 4000AF til mit analoge EOS, virkede fint, udemærket
> flash. Da jeg så skiftede til digital kunne den kun bruges manuelt og det er
> lidt bøvlet så jeg har skippet den og købt en Canon flash.

Der er alternativer. F.eks en Metz 54MZ-4i med en SCA3102M3 adapter, vil
fuldt understøtte et Canon 400D. For at få flashen til at virke på et
andet kamera (f.eks et Nikon D70), skal man blot have en anden SCA-adapter
til ~300,-.

http://www.metz.de/en/photo_electronics/adapter.143.html

--
Don't waste space