Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Bare for sjov survey! - Skal du ha en Niko~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 02:50

Bare lige for at se, hvor mange af gruppens brugere, der er blevet tændte

Jeg melder mig som den første, der absolut sikkert vil ha en, med mindre
reelle tests og beretninger fra nybagte ejere skuffer.
Jeg blir dog ikke mellem de første, men købet er planlagt til medio 2008.

Jeg kender til de første to i form af Bo Hellum, der har bestilt, og KSK,
der har været ved at lede efter en, så foreløbigt er vi 3 på listen.

Så vil du ha et D3 her og nu, eller overvejer du at købe det, når tests er
kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er
fundet frem i lighed med mig?

Lad høre
Det er kun for sjov

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-11-07 07:31

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Så vil du ha et D3 her og nu,

Ja tak - hvis du gi'r

> eller overvejer du at købe det

Nej bestemt ikke - men jeg skal da prøve det i dag

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-11-07 19:50

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> men jeg skal da prøve det i dag

Nu har jeg haft lejlighed til at prøve Nikon D3.
Langt hen af vejen er det som forventet - og det er ikke så ringe endda. Det
er nok det lækreste DSLR jeg har prøvet.

Jeg havde lejlighed til at sammenligne direkte med D2Xs. D3 føles tungere,
men ikke generende og ellers føles de nogenlunde ens. Den store forskel er
søgeren, som er enormt meget bedre på D3 - præcis som vi er vandt til på
Canon full-frame.
Skærmen er simpelthen imponerende - en klasse for sig selv.
Jeg tog nogle billeder på ISO 1600 og ISO 400 på mit eget CF kort med den
nye AF-S 24-70/2.8, og lavede nogenlunde tilsvarende billeder med mit Canon
1Ds mkII ligeledes med 24-70/2.8L. Desværre tog jeg de fleste som RAW, i den
tro at CaptureOne 4 Beta 2 som specificeret kan konvertere dem - men det kan
det ikke endnu. Jeg ville ellers gerne have lavet ligestillet sammenligning.
D3 hvidbalancen (jeg tror det var auto, men er ikke sikker) er klart bedre
end 1Ds under de forhold jeg prøvede.
Givet at CaptureOne 4 Beta ikke kan åbne NEF filerne, har jeg kun et par
JPEG, hvor jeg ikke kender parametrene.
Men for dem som håber på høj ISO revolution, må jeg konstatere at den så jeg
ikke. Ved ISO 1600 ser den lidt bedre ud end 1Ds mkII - hvilket man også
ville forvente. Men ikke noget som svarer til hype-niveauet - men rigtigt
pænt og brugbart.

Jeg hørte Casper Tybjerg fortælle om sine oplevelser med kameraet. Han var
også begejstret, men også noget farvet (eller præget af manglende erfaring
med full-frame kameraer). Han var meget imponeret af høj ISO performance, og
sagde at tidligere kunne man dårligt se hvad der er på billederne ved ISO
1600 - det er nok ikke en erfaring han deler med mange Canon full-frame
brugere. Han sagde også at man kan skrue op til ISO 1600 uden at det går ud
over billedkvaliteten. Det er åbenlyst forkert - jeg kan se forskel på ISO
400 og ISO 1600, ligesom det nødvendigvis må gå ud over dynamikområdet.
Casper Tybjerg blev spurgt om forskellen på D3 og D300. Han nævnte
naturligvis lavere hastighed osv., men den helt store forskel er at den er
full-frame. Igen svarer det til hvad man oplever med Canon crop og
full-frame.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 02-11-07 20:12

"Mogens Hansen"

> [...]
> noget som svarer til hype-niveauet - men rigtigt pænt og brugbart.

Jeg er ikke meget for at redigere i indlæg, men nu gør jeg det
sku aligevel - der er for meget dejavu over det du har skrevet,
jeg husker for år siden den medie hype d2h havde mht høj iso
og alt det andet gejl - d3 burde ifølge medie gejlet være markant
revolutionerende bedre end 1dsmk2 som kun er ret elendig
ved 1600 iso, det er lidt chockerende det du har oplevet..!! )-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-11-07 03:58

-max- wrote:

> [...]
> revolutionerende bedre end 1dsmk2 som kun er ret elendig
> ved 1600 iso, det er lidt chockerende det du har oplevet..!! )-max-

Som du sikkert har set, har jeg været på messe og leget lidt med D3'eren.
Den leverer fint næsten støjfrie billeder helt op til ISO 6400.
Som jeg ser det, holder den fint det, den lover.
ISO 3200 er helt på linie med Canon 1D Mk III og ISO 6400 langt bedre.

Kameraet er iøvrigt rigtigt lækkert at holde på, og Nikon har fået rykket
okularet lidt bagud, så vi europæere kan få plads til næsen.
Skærmen bagpå er bare forrygende.
Det dobbelte CF-kort interface er genialt
Kameraet er lækkert i alle henseender. Man kommer næppe til at gå galt i
byen med det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 02-11-07 21:55

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Nu har jeg haft lejlighed til at prøve Nikon D3.

Jeg har klippet dit indlæg væk men for mig lyder det som om der ikke er den
store forskel på dette D3 fullframe og så Canons fullframe kameraer.
Det er springet til fullframe der er oplevelsen og ikke så meget det ene
mærke frem for det andet??

(groft forenklet)

mvh Michael

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-11-07 23:38

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

> [...]
> den store forskel på dette D3 fullframe og så Canons fullframe kameraer.
> Det er springet til fullframe der er oplevelsen og ikke så meget det ene

Ja, noget i den stil - baseret på nogle få billeder og et lille stykke tid
til at prøve det.
D3 laver bestemt et pænt og brugbart stykke arbejde ved ISO 1600 - det gør
Canon 5D og 1Ds mkII også. At en helt ny model er lidt bedre end 2 og 3 år
gamle modeller kan forhåbentlig ikke ryste nogen.

Det vrøvl man hører om at man kan bruge ISO 1600 på Nikon D3 uden det går ud
over kvaliteten eller at ISO 1600 ikke tidligere har været brugbart har jeg
ikke meget til overs for.

Skærmen er uovertruffen.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 22:28

> [...]
> naturligvis lavere hastighed osv., men den helt store forskel er at den er
> full-frame. Igen svarer det til hvad man oplever med Canon crop og

Nå får jeg at se i morgen!

Jeg tager derover sammen med Thomas Sass og en kammy for at bese dyret.

Jeg skal gerne skyde lidt med dyret på monteret min 200/2,0 VR og 85/1,4 Så
må vi se, hvad den kan.
Har tænkt mig at prøve i RAW+ Jpeg begge i højest mulig opløsning og se,
hvad der kan komme ud af det.
RAW'en kommer jo nok til at vente til release af ACR med understøttelse.

Jeg skal poste jpeg'erne så snart jeg kommer hjem igen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-11-07 23:39

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Nå får jeg at se i morgen!

Hvornår regner I med at være der ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 23:56

Mogens Hansen wrote:
> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Hvornår regner I med at være der ?

Jeg skal mødes med Sass og ven ved Middelfart kl 9, så mon ikke vi er fremme
lidt over kl 10.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 03-11-07 09:42

On Fri, 2 Nov 2007 23:56:14 +0100, Frodo Nifinger wrote:

> Jeg skal mødes med Sass og ven ved Middelfart kl 9, så mon ikke vi er fremme
> lidt over kl 10.

Så er det vist med at passe på når man kører over fyn og sjælland på det
tidspunkt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-11-07 01:31

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> RAW'en kommer jo nok til at vente til release af ACR med understøttelse.
>
> Jeg skal poste jpeg'erne så snart jeg kommer hjem igen.

Ellers kan i vel downloade en gratis prøve at Nikon Capture NX, den burde
vel kunne tage de RAW. mener du har programmet gratis i 30 dagen - ingen
restriktioner!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 03-11-07 12:52

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vel kunne tage de RAW. mener du har programmet gratis i 30 dagen - ingen

Husk at poste 100% crops også.
Tak

mvh Michael

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-11-07 12:57

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal poste jpeg'erne så snart jeg kommer hjem igen.
fedt, gerne noget i maksstørrelse hvis du har adgang et sted at ligge det
op..
Glæder mig til at se om det virkel er så sindsygt støjfrit som man kan læse,
eller om det blot er et par stop bedre end 1d3

Mvh Torben

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-11-07 15:35

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:472c61fd$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> Glæder mig til at se om det virkel er så sindsygt støjfrit som man kan
> læse, eller om det blot er et par stop bedre end 1d3

Det får vi nok ikke svar på i denne omgang - ej heller sammenligning med 1Ds
mkIII.

Et fuldt D3 billede lige fra kameraet (med for mig ukendte indstillinger),
ved ISO 1600, f/2.8, 1/100 sek, 40mm (AF-S 24-70/2.8)
http://www.hansen4.dk/full_crop/_DSC0794.JPG
og ved ISO 400, f/2.8, 1/30 sek, 40mm
http://www.hansen4.dk/full_crop/_DSC0795.JPG
hvilket er absolut pænt. Men det er for mig at se ikke noget
revolutionerende - som det bliver hævdet.

Jeg tror at oplevelsen af D3 høj ISO ydelse afhænger af hvilken reference
man har.
Ifølge
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-8738-8908
er 1D mkIII 2-3 blænder bedre end D2Xs.
http://www.robgalbraith.com/public_files/EOS-1D_Mark_IIN_ISO3200_Goalie_DPP.jpg
http://www.robgalbraith.com/public_files/EOS-1D_Mark_III_ISO3200_Goalie_DPP.jpg
http://www.robgalbraith.com/public_files/Nikon_D2Xs_ISO3200_Goalie3_NX.jpg
Hvis man sammenholder det med
http://www.daveblackphotography.com/workshop/11-2007.htm
som siger at D3 er 4 blænder bedre end D2Xs, så burde D3 være 1-2 blænde
bedre end 1D mkIII.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jesper Juul

Dato : 03-11-07 15:51

Mogens Hansen skrev:
> [...]
> hvilket er absolut pænt. Men det er for mig at se ikke noget
> revolutionerende - som det bliver hævdet.

Næh, men at iso 1600 skulle være lige så godt som iso 400 er ihvertfald
hen i vejret, for iso 400 er da klart meget bedre. Ellers et meget
lækkert kamera som jeg stod og legede lidt med i 5 minutter tid i går på
samme stand, men særligt logisk synes jeg nu ikke betjeningen er.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : ;o\)-max-

Dato : 03-11-07 20:18

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

> [...]
> legede lidt med i 5 minutter tid i går på samme stand, men særligt logisk synes jeg nu

Ret underholdende at se så mange solskins fotografer gå op i høj iso
performance, folk der tidligere klarede sig fint med iso 200 er nu helt
bimeling. Jeg er næsten den eneste der har postet en uendelig strøm
af nat fotos, og nok den eneste der ikke brokker mig over det jeg har.
I er en latterlig flok udstyrslidderlige vrøvlehoveder.. -max-

Fra : KsK

Dato : 03-11-07 20:21

..
> I er en latterlig flok udstyrslidderlige vrøvlehoveder.. -max-

et hurtigt kik i din foto taske og i mende af din canon 500 mm ,, synes
jeg faktisk du er lidt små dum at høre på !!! du ha skrevet det før og nu
skriv du det igen

er det ikke et mark II du ha ??? canon top model

KsK

Fra : jakob

Dato : 04-11-07 00:27

KsK <kxk@allg.dk> wrote:

> [...]
> skriv du det igen
>
> er det ikke et mark II du ha ??? canon top model

Ja den er sgu lidt tynd den der. For en sjælden gangs skyld er vi
rørende enige.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Corell

Dato : 04-11-07 08:57

KsK wrote:

> et hurtigt kik i din foto taske og i mende af din canon 500 mm ,, synes
> jeg faktisk du er lidt små dum at høre på !!!

Imponerende så hurtigt ironi kan misforstås ;) Hvis du læser det i sin
helhed, så kan man godt se det er ironisk ment, men med din klipning
forsvinder ironien.

--
Don't waste space

Fra : KsK

Dato : 04-11-07 10:02

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i meddelelsen

> Imponerende så hurtigt ironi kan misforstås ;) Hvis du læser det i sin
> helhed, så kan man godt se det er ironisk ment, men med din klipning
> forsvinder ironien.

sludder han ha påstået det før .. ingen ironi i hans indlæg

KsK

Fra : jakob

Dato : 04-11-07 10:23

> Imponerende så hurtigt ironi kan misforstås ;) Hvis du læser det i sin
> helhed, så kan man godt se det er ironisk ment, men med din klipning
> forsvinder ironien.

Jeg tror ikke du skal regne med at der er noget ironi der.

Jakob

Fra : Thomas Kjær

Dato : 02-11-07 08:07

On 2007-11-02, Frodo Nifinger <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> Så vil du ha et D3 her og nu, eller overvejer du at købe det, når tests er
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er
> fundet frem i lighed med mig?

Nej. :)

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : rosenauer.dk

Dato : 02-11-07 09:03

> Så vil du ha et D3 her og nu, eller overvejer du at købe det, når tests er
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er
> fundet frem i lighed med mig?

Nope .. :).. er "næsten" tilfreds Canon kunde (i hvert fald når de får
fixet AI Servo tingen på mit 1DMK3) ;) - men som Mogens vil jeg meget
gerne prøve et..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 02-11-07 09:14

Frodo Nifinger wrote:
> Bare lige for at se, hvor mange af gruppens brugere, der er blevet
> tændte

Hvis jeg kan finde pengene så skal jeg - ellers bliver det D300

--
mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-11-07 09:29

> [...]
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er

Nej jeg skal ikke have en D3. Det er ellers et lækkert kamera, søgeren er
lækker, kameraet føles bare *hurtigt* når man bruger det!
Prisen er for høj for mig, så meget fotograferer jeg ikke. Vil hellere have
en ekstra motorcykel.
Og så er det et forkert mærke, gider ikke skifte mine objektiver ud. Det
bliver simpelt hen for dyrt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 02-11-07 11:11

> [...]
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er

Nej. Det er for stort et skifte når man er en glad 5D bruger og har et
arsenal af objektiver.
Det bliver for dyrt.

mvh Michael

Fra : P. Rongsted

Dato : 02-11-07 11:31

On Fri, 2 Nov 2007 02:49:32 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er

Jeg har ikke besluttet mig helt. Lige nu vil jeg have et D300 og så
den næste D3'er. Men jeg savner mit D2x (som blev stjålet i april), så
måske springer jeg på. På den anden side, så burde en D300/MB-10 kunne
klare det.

Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-11-07 19:02

"P. Rongsted" <null@rongsted.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den næste D3'er. Men jeg savner mit D2x (som blev stjålet i april), så
> måske springer jeg på. På den anden side, så burde en D300/MB-10 kunne

Jeg har en kollega som lige har været I Island og lege med et Nikon D300...
For 2 uger siden sværgede han ellers på, at han absolut ikke skulle skifte
sit D200 ud, for det var han sindssygt glad for, og der var jo ingen grund
til at skifte... og så kommer han tilbage, efter at have leget med (godt nok
en beta) en D300, og han havde helt julelys i øjnene da jeg udfrittede ham
om D300'eren.. jeg er sikker på, at han før eller siden får skiftet den
200'er ud hehe
.... godt for min kollega, at der ingen D3'er var med på turen :D

Fra : P. Rongsted

Dato : 05-11-07 14:44

On Fri, 2 Nov 2007 19:02:11 +0100, "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> wrote:

> [...]
>200'er ud hehe
>... godt for min kollega, at der ingen D3'er var med på turen :D

Jeg havde nu tænkt mig at beholde min D200

Peter

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-11-07 13:02

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Bare lige for at se, hvor mange af gruppens brugere, der er blevet tændte

Med den rette pris på mit 1Ds2 ville jeg ikke tvivle om et skifte nu..
TA

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 13:52

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:472b11ae$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Med den rette pris på mit 1Ds2 ville jeg ikke tvivle om et skifte nu..
> TA
Har du så ikke også en anseelig mængde glas, der også skulle sættes om?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-11-07 14:06

> Har du så ikke også en anseelig mængde glas, der også skulle sættes om?

Jo, men har solgt flere af dem, grundet opdateringer til mkII udgaverne. Har
så ikke indkøbt noget nyt. Så det er ikke det vilde. men jo klart man kan jo
desværre ikke bare bytte ligeover :0)..

Jeg har overvejet skiftet før, menhar heletiden holdt mig tilbage grundet de
ikke havde full-frame..Nu er den der :0)

Men jeg her yderst tilfreds med mit 1Ds2 som er et rigtig lækkert kamera

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-11-07 14:27

Frodo Nifinger wrote:

> Så vil du ha et D3 her og nu, eller overvejer du at købe det, når tests er
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er
> fundet frem i lighed med mig?

Jeg har kamera, godt nok ikke bleeding-edge (tror faktisk det er
udgået). Men jeg vil hellere bruge tiden på at lave billeder, end at
kigge efter sidste-nye-skrig og sammenligen mikro-millimeter.

Mærket er ikke vigtigt, bare det ligger godt og egner sig til min måde
at arbejde på. "To a hammer, everything looks like a nail".

> Lad høre
> Det er kun for sjov

Ti-hi ;)

--
Don't waste space

Fra : Robert Piil

Dato : 02-11-07 15:37

On 2 Nov., 02:49, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> Så vil du ha et D3 her og nu, eller overvejer du at købe det, når tests er
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er
> fundet frem i lighed med mig?

Hvis jeg nu havde et passende stort beløb i dobbeltsorte penge, til
både at købe D3, en passende samling glas, samt et par andre
"uundværlige" småting (plasma-tv etc.) så ville jeg da gøre det.
Indtil da klarer jeg mig med mit begynder kamera, der da også passer
fint til mine evner.

PS. Dobbeltsort betyder at hverken kone eller skattevæsen kender til
dem.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-11-07 15:52

"Robert Piil" <smedevej26@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 2 Nov., 02:49, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

PS. Dobbeltsort betyder at hverken kone eller skattevæsen kender til
dem.

Ja, sårt sårt pæng er klart de bedste.

Sorte penge er der ikke meget ved - Godt nok sparer du op til 65% i skat,
men kranen napper 100%.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 02-11-07 17:01

> [...]
> kommet frem, eller planlægger du at købe det lidt senere, når pengene er

Ikke sådan lige, har skiftet fra Nikon til Canon og efterhånden brugt et par
kroner på det, og jeg gider ikke rigtig bøvle med det igen. Håber bare på,
at det lever op til de forventninger I har til det, hvilket betyder, at
Canon-kunder også i fremtiden skulle opleve noget spændende. Jeg klager dog
ikke over det min 5D kan levere med de par stykker glas jeg har til det. I
sidste ende, er det bare et stykke værktøj der skal levere en kvalitet jeg
er tilfreds med.

> Det er kun for sjov

Total grineren.

MVH
Thomas
www.tsp-photo.com

Fra : Bo Hellum

Dato : 02-11-07 19:11

"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dog ikke over det min 5D kan levere med de par stykker glas jeg har til
> det. I sidste ende, er det bare et stykke værktøj der skal levere en

Det er vel også sådan at kommer den ene med noget vildt, så går der ikke
lang tid før konkurrenterne kommer med noget tilsvarende, tilsat lidt extra
krydderi. Så det skulle da ikke undre mig om ikke canon kommer med noget
savlende om en 4-6 måneder til en go pris, så kan alle os der har købt D3
stå der med vores talenter,

Jeg glæder mig i hvertfald til at få D3 i hånden så må vi se om det lever op
til mine forventninger.

Hygge og go weekend

Bo

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 02-11-07 19:24

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> købt D3 stå der med vores talenter,
>
> Jeg glæder mig i hvertfald til at få D3 i hånden så må vi se om det lever

Det plejer da i hvert fald at være det der kendetegner den teknologiske
udvikling, så mon ikke det fortsætter. Det er nok mest et kvantespring for
Nikon-ejere hvad angår ISO-støj (og det er ikke for at hænge mig i
mærkediskussionen eller puste til ilden, jeg ved godt, at det skulle også
være bedre end Canons modsvar)

Og kan godt forstå du glæder dig, hvem glæder sig ikke til at få et nyt
kamera
MVH
Thomas