On Mon, 29 Oct 2007 18:37:03 +0100, "Fl. Baumann"
<zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote:
>bortset fra div. søgemaskiner, er der så nogen her der har
>erfaring med selskaber der lever lidt mere anonymt, men som
>skaffer billige billetter til Tokyo, og kan man med fordel dampe
>af fra f.eks. Hamburg?
Prøv at kigge på Finnair fra København - i god tid inden afrejsen!
Der er forbindelse fra København via Helsinki til Tokyo, og hvis du
foretrækker det, kan du f.eks. bevæge dig "sydover" til Kyoto, og så
flyve hjem fra Osaka (en halv time væk med tog) i stedet for at tage
tilbage til Tokyo for at flyve hjem. FOR EKSEMPEL! Smil!
Med Finnair har man ofte færre rejsetimer fra København end via de
andre, store europæiske hubs, som Amsterdam, Frankfurt, Paris og især
London osv.
Helsinki ligger i det mindste "østpå" (her spares lidt flytid "frem og
tilbage") hvad hverken London, Amsterdam, Frankfurt eller Paris kan
siges at gøre. Service på Finnair, KLM og SAS er nogenlunde ens på
intercontinentale ruter. SAS synes at have udviklet sig til ren
elendighed - på Ryan Air niveau - på europæiske ruter (og her tale vi
ikke ruter med "nedfaldsfrugterne" (Dash8-Q400), men dem med "rigtige
fly"
Hamburg er langt fra verdens navle, hvad angår flyvning fra Tyskland.
Den lufthavn har samme "vægt" i forhold til Frankfurt, som "Billund"
har i forhold til København i Danmark. Ingen af stederne - Hamburg
eller Billund - finder man væææældigt mange direkte fly til Tokyo
Men selvfølgelig kan du fra Hamburg komme via London til Tokyo. Det er
næppe meget hurtigere - ikke engang fra Padborg/Kruså - end det er at
tage fra Billund via Amsterdam/Schipol til Tokyo/Narita eller
Osaka/Kansai. Også her betaler det sig at være i rigtig god tid, hvis
du vil have de laveste priser på monkey class.
Hvis du kigger på Finnair (Helsinki), Austrian (Wien) til Østen, eller
de store hubs, som Amsterdam (tæt på), London Heathrow (kan være
unødigt spændende, hvis man ikke planlægger mange timers reserve til
transfer), Paris eller Frankfurt til det fjerne Østen får du - normalt
- ret gode tilbud.
Meeen...
Laveste pris er ikke nødvendigvis bedste pris, når vi taler
interkontinentale ruter (har du siddet 10-11-12 timer i et
aluminiumsrør - Boeing 747 eller mindre Airbus - ved du, hvad jeg
taler om
Hvor meget vil du f.eks. betale ekstra for direkte monkey-class og 11
timer i luften i stedet for 15 til 17 timer for samme sag, men med én
eller 2 stop/transfer undervejs?
Eller sagt på en anden måde: Skal du - oven i en ekstra lang rejsetid
- bruge en ekstra dag på ankomststedet, inden du bli'r menneske igen,
er forskellen til en direkte flyvning på monkey class måske ikke såååå
stor igen (en "tom" overnatning koster vel også, ligesom en dag mere
eller mindre i koma
Venlig hilsen og smil